Genderové škatulky se boří, zjistila Plná Peněženka: Češi online utratí za boty víc než Češky, ženy dají za mazlíčky víc než za děti

Ženy si hýčkají své domácí mazlíčky a za jejich rozmazlování utratí víc než za děti. To muži rozmazlují sami sebe. Sice si kupují boty méně často, ale zato za ně zaplatí víc než ženy. Tohle a mnohé další zjistil cashbackový portál Plná Peněženka, který Češi využívají průměrně 8x do roka, Češky dokonce 9x. Cashback – to není vrácení drobných v samoobsluze. Je to služba, která dokáže lidem ušetřit peníze tím, že jim vrátí část ceny, kterou zaplatili za svůj online nákupu. A dokonce se na ní dá i vydělat – s Plnou Peněženkou už jednotlivcům na účty přibyly i statisíce.

S cashbackem šetří všichni, někteří víc anebo dokonce dvakrát

Cashback při svých online nákupech používají muži méně často, ale zato při něm více utratí. V průměru dokonce o 39 % na jeden nákup. Odměnou za nákupy si pak průměrně připíšou 442 korun, ženy jen 352 korun. Výplatu svých naspořených peněz nejčastěji žádají obě pohlaví v listopadu. „Něžné pohlaví ovšem vede s částkou nejvyššího vyplaceného cashbacku, která byla 176 764 korun. Tu navíc uživatelka dostala za nákup zboží, které dále prodávala na svém vlastním e-shopu. S Plnou Peněženkou si tak usnadnila i své podnikání,“ doplňuje Josef Drobílek, marketingový ředitel Plné Peněženky.

Jsou z Marsu a Venuše, ale při nakupování to občas není poznat

Ženy z Venuše si hotely nejvíce rezervují v srpnu, zato muži z Marsu až v listopadu. Nákup dětského sortimentu je pak doménou Češek, které si ho nechávají na pondělí. Češi pro své ratolesti procházejí e-shopy v neděli. Pokud by to ale byl nákup ze zahraničí, tak by jej muži objednávali v pondělí a ženy v neděli. Pak je tu ale hodně toho, na čem se muži a ženy shodnou. V pondělí si nakoupí elektro a léky, a je to pro ně zároveň i nejrušnější nákupní den. V úterý pak obě pohlaví nakupují pro své domácí mazlíčky, na středu si nechají módu a ve čtvrtek se pojistí.

Shodnou se na ubytování, na elektronice, ale na módě už ne

Češi a Češky mají při nakupování na Plné Peněžence své oblíbence. Společně nejvíce utrácejí za ubytování na Booking.com a objednávání zboží z AliExpressu nebo Mall.cz. Bramborové příčky se už ale liší. Muži dávají přednost elektronice na Euronics.cz a Kasa.cz. A ženy si raději vyberou slušivé kousky na Zootu nebo něco pro své domácí mazlíčky na Zoohit.cz. Nikoho tedy nepřekvapí, že ženy dominují v nákupech za módu, dětský sortiment a domácí mazlíčky. Muži si libují v nákupu elektra nebo třeba pneumatik.

Tržby v cashbacku rychle rostou, shodují se ženy i muži

Tržby v sektoru cashbacku rostou celkem 6x rychleji než tržby e-commerce. Lidé nakupují častěji, více a větší sortiment, což se týká mužů i žen. Jen přes Plnou Peněženku mohou nyní nakupovat v 650 e-shopech, kterým v roce 2017 přinesli obrat ve výši 1 miliardy korun. Dnes zaujímá Plná Peněženka přes 50 % cashbackového trhu v České republice.

Informace pro editory

Plná Peněženka je cashbackový portál, na kterém mohou lidé získat peníze zpět z nákupu. Při nákupu určitého zboží v některém ze stovek partnerských obchodů dostanou až 25 % z ceny nákupu zpět. Plná Peněženka odstartovala v roce 2012 jako jeden z prvním cashbackových portálů v České republice a nyní obsahuje přes 50 % cashbackového trhu. Inspirovala se úspěšnými servery v Anglii nebo Americe. Za první rok spolupracovala již s 200 obchody a tisícovkou uživatelů. Během let se jejich počet rozrůstal. Nyní mohou uživatelé přes Plnou Peněženku nakupovat ve více než 650 obchodech, ve kterých v loňském roce utratili miliardu korun. Plná Peněženka jim pak vrátila celkem 86 milionů korun. Nejvyšší odměna za jeden nákup dosáhla 4 055 korun a jednomu z uživatelů Plná Peněženka letos za jeho nákupy vyplatila naráz 176 764 korun.

 

Reklamy