Manuvia – nová jednička na trhu personálního leasingu do výrobních firem v ČR a SR významně zvyšuje náskok před konkurencí!

Praha 3. září 2018 – Spojením aktivit čtyř dosud konkurenčních pracovních a personálních agentur EXPRESS PEOPLE, Wincott People, McROY a XAWAX, vznikl největší poskytoval služeb personálního leasingu do výrobních firem a podniků v ČR a SR s více než 12 000 zaměstnanci.  Téměř dva roky trvající proces dvou akvizic a jedné fúze i souvisejících integračních procesů již oficiálně povolil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Nový lídr trhu personálního leasingu do výrobních firem a podniků začíná oficiálně působit pod novým názvem Manuvia. Ten je odvozen od hlavní specializace, tj. přidělování pracovníků na manuální pozice hlavně do automobilového a elektrotechnického průmyslu a logistiky. Manuvia se na rozdíl od jiných agentur opírá především o výkonný a propracovaný domácí i zahraniční nábor, včetně zemí mimo EU. Disponuje rozsáhlými vlastními ubytovacími a dopravními kapacitami. Proto garantuje firmám i v čase rekordní zaměstnanosti
a prakticky nulové pracovní mobility nástup nových zaměstnanců od 14 dnů po spuštění náboru. Manuvia plánuje zásadně ovlivňovat trendy a pracovní agendu v celém regionu střední a východní Evropy.

Sektor personálních a pracovních agentur prochází velmi intenzivní konsolidací. To je obrovská příležitost
a výzva zároveň. Spojení čtyř firem, které se dobře doplňují svými zakázkami, teritoriem působnosti
i specializacemi, nám pomůže zajistit další růst provozní efektivity, schopnost rychleji a pružněji reagovat na specifické požadavky zákazníků i na změny neustále se vyvíjejícího trhu práce. Manuvia se stává s odhadovaným konsolidovaným obratem 4 mld. Kč za rok 2018 novou jedničkou v segmentu personálního leasingu do výrobních firem a podniků. Zároveň ale trváme na nekompromisní kvalitě i flexibilitě vycházející z bezmála dvacetiletých zkušeností našich odborníků, silného tuzemského i zahraničního náboru a kvalitního zázemí v podobě ubytování, dopravy, péče i benefitů pro naše zaměstnance,“ uvádí Peter Dosedla, CEO a člen představenstva mezinárodní skupiny Manuvia.

Společnost Manuvia s 20 pobočkami v šesti zemích regionu střední a východní Evropy (v Čechách, na Slovensku, v Polsku, Rumunsku, Srbsku a na Ukrajině) se zaměřuje na lidské zdroje a přidělování pracovníků předním výrobním firmám a podnikům. Jde hlavně o firmy v oblasti automobilového a elektrotechnického průmyslu, které jsou tahounem tuzemské ekonomiky, ale mezi zákazníky Manuvie najdeme i firmy z oblasti logistiky, potravinářství, maloobchodu a strojírenství.

Skupina je lídrem v oblasti náboru – tuzemského, ze zemí EU i ze 3. zemí. „Díky dlouhodobým kontaktům
a zkušeným náborářům působícím přímo v zahraničí, spolehlivému právnímu servisu a nekompromisním znalostem legislativy, dokážeme zajistit našim firmám spolehlivé zahraniční pracovníky z EU, ale hlavně z nám blízkých 3. zemí. A to i více než stočlenné týmy pro zakázky, které by jinak byly ohroženy. Konkrétně sezónní pracovníci s 90denním vízem nastupují k zákazníkovi za 40 dní, pracovníci s dvouletou zaměstnaneckou kartou pak za 73 dní od spuštění náboru. To je v době kritického nedostatku lokálních zaměstnanců – kvalifikovaných
i nekvalifikovaných – mimořádně dobrá zpráva pro firmy, jejichž růst ohrožuje akutní nedostatek personálních kapacit.,“ doplňuje Peter Dosedla.

„V roce 2017 naše skupina zaměstnala 15 894 lidí na více než 250 pracovních pozicích. To vše je možné díky silnému náboru, používání výkonnostního marketingu a propracovanému doprovodnému servisu. Více než stovka náborářů na plný úvazek uskuteční každý měsíc přes 5 000 pracovních pohovorů, spolu s call centrem pak týdně více než 18 720 telefonických hovorů. To nás staví na špičku v oboru. O naše zaměstnance a jejich hladké začlenění do týmů na straně firem se stará 500 koordinátorů, zahraničním pracovníkům pomáhá 50 tlumočníků. Každý měsíc zajistíme více než 800 pracovních školení a naši zaměstnanci ve firmách odpracují přes 2 miliony hodin,“ vypočítává Dušan Letošník, předseda představenstva skupiny Manuvia.

Nejvýznamnější konsolidace na trhu pracovních agentur za posledních několik let také přináší výhody
i samotným agenturním zaměstnancům. Ti si mohou vybírat mezi desítkami nabídek práce – např. s ohledem na typ provozu, zemi, vzdálenost od bydliště, pracovní dobu apod., aby mohli dobře skloubit svůj profesní a rodinný život. Právě dostatek času na rodinu je podle zkušeností skupiny Manuvia pro zájemce o práci stále důležitější.

Při rozhodování uchazečů, zda se přiklonit k zaměstnání přes agenturu, nebo hledat uplatnění přímo ve firmě, hraje roli i doprava na místo práce nebo výhodné ubytování. „V současnosti má skupina Manuvia k dispozici
6 000 lůžek ve vlastních kvalitních ubytovnách přímo u velkých průmyslových areálů, kde ubytováváme své zaměstnance, a to i v páru s partnerem či partnerkou Mobilitu pracovníků usnadňuje flotila autobusů, která každý týden najezdí přes 15 000 km – to je téměř 800 000 km za rok; 80 % této přepravní kapacity poskytujeme našim pracovníkům zdarma. Těm, kteří mají chuť se dále rozvíjet, navíc zprostředkováváme absolvování odborných zkoušek nebo pomáháme s obnovením licence či certifikace,“ doplňuje Dušan Letošník.

Skupina Manuvia bude dále posilovat, a to organickým růstem, i dalšími akvizicemi. „Naší ambicí je, abychom do konce roku 2022 měli 20 000 agenturních zaměstnanců a postavili se mezi prvních pět pracovních a personálních agentur v regionu CEE,“ uzavírá Peter Dosedla.

O společnosti

Manuvia je mezinárodní skupina poskytující firmám flexibilní řešení v oblasti lidských zdrojů. Zaměřuje se na vyhledávání a výběr zaměstnanců především dělnických profesí – kvalifikovaných i nekvalifikovaných – a jejich dočasné přidělování zejména do firem v oblasti automobilového a elektrotechnického průmyslu, logistiky, potravinářství, maloobchodu a strojírenství. Poskytuje kompletní služby od náboru vhodných pracovníků, přes jejich školení, nastavení motivačního systému, dopravu a ubytování, až po zajištění personální a mzdové agendy včetně administrativních úkonů vůči státním orgánům.

Je specialistou na zahraniční nábor a adaptaci zahraničních pracovníků ze Slovenska, Rumunska, Polska, Maďarska, Srbska a Ukrajiny. Opírá se přitom o rozsáhlou databázi vlastních kontaktů, call centra na Slovensku a v Čechách, pobočkovou síť v Čechách, na Slovensku, v Polsku, Rumunsku, Srbsku a na Ukrajině, propracovaný výkonnostní on-line a off-line marketing, terénní nábor, e-mailing, SMS marketing a vlastní CRM.  Společnost s předpokládaným konsolidovaným ročním obratem 4 mld. Kč (za rok 2018) poskytuje služby několika stovkám klientů v České a Slovenské republice a zaměstnává více než 12 000 lidí.