Atmedia slaví 10 let na televizním trhu

Mediální zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia letos oslavuje jubilejních 10 let svého fungování na tuzemském mediálním trhu. Za tuto dobu Atmedia výrazně přispěla k vybudování kategorie tematických televizí na české scéně. I díky její pomoci tyto stanice úspěšně vstupují do peoplemetrového měření už od roku 2009. Zdařilým počinem byl pro ni také nový způsob prodeje reklamy na tematických stanicích prostřednictvím prodejních balíčků na míru, který zavedla jako první v Česku počátkem roku 2010. Díky pestrosti zaměření zastupovaných stanic dnes Atmedia pokrývá všechny cílové skupiny diváků, přičemž jako jediná v tuzemsku nabízí nákup reklamy na CS 4-14.

Na český mediální trh vstoupilo zastupitelství Atmedia přesně před deseti lety a jeho zaměřením se staly tematické TV stanice. „Vybudovat kategorii tematických televizí bylo od počátku naším hlavním cílem a jsme moc rádi, že se nám jej nejen podařilo naplnit, ale i nadále úspěšně pokračujeme tímto směrem. Zejména poslední dva roky mám pocit, že sklízíme úspěch za snahu uplynulých deseti let, neboť trh konečně plně vnímá výhody tematických stanic,“ říká Michaela Vasilová, Managing Director Atmedia.

V roce 2009 rozbila Atmedia zavedený model prodeje TV reklamy pomocí vysílacích spotů, když svým klientům připravila obchodní balíčky na míru. Ve stejném roce vstoupila část stanic z jejího portfolia do peoplemetrového měření a přidala se tak k prodeji v „jednotné měně“ – GRP. Michaela Vasilová, která v Atmedia působí od samého počátku, vzpomíná na první léta firmy takto: „Náš prodej reklamy v balíčcích na míru byl tehdy unikátní způsob, který ostatní subjekty na trhu začaly brzy následovat. Krátce nato jsme zahájili prodej TV reklamy na více cílových skupin současně přesně podle potřeb zadavatelů a v tomto ohledu jsme doposud jediní na trhu.”

Díky svému portfoliu více než 20 tematických stanic nabízí Atmedia zadavatelům reklamy široké zastoupení cílových skupin (ženy, muži i děti) v závislosti na zaměření a obsahu stanic, což zadavatelé velmi oceňují. Jde primárně o publikum s vyšším ekonomickým statusem.  

Silné zastoupení má v jejím portfoliu zastupovaných stanic právě dětská cílová skupina (děti a jejich rodiče), kterou Atmedia začala nabízet jako vůbec první v Česku. V CS 4-14 je Atmedia dokonce jediným subjektem, jenž reklamu pro tuto skupinu na tuzemském trhu obchoduje. Z dětských stanic zastupuje například Disney Channel, TUTY TV, CS mini nebo Cartoon Network.

Vedle dětských stanic zahrnuje portfolio Atmedia i filmové stanice (AXN, FilmBox, JOJ Cinema), rodinné stanice (Relax, JOJ Family) s převážně ženským publikem v produktivním věku, stanice dokumentární (National Geographic, War Svět Válek, Kino Svět), které více cílí na mužské publikum, nebo například hudební (Rebel, Power TV, jež je nejnovější stanicí v portfoliu Atmedia) se smíšeným publikem od teenagerů po padesátníky.

Do budoucna plánuje Atmedia kontinuálně rozšiřovat portfolio zastupovaných stanic a samozřejmě upevňovat svou pozici na trhu. „Chceme se též více zaměřit na rozvoj aktuálních projektů Atmedia a současně i našich partnerů, kterým chceme být spolehlivým konzultantem a dále jim pomáhat s rozvojem po stránce programové i obchodní,” doplňuje Michaela Vasilová.