Startuje Pointa. Jedinečná knižní platforma propojí autory a čtenáře

Úspěšné knihy, na jejichž vydání se může podílet úplně každý. To je myšlenka nové platformy, která si dala za cíl propojit autory, talentované profesionály a zapálené čtenáře. Projekt vznikl pod hlavičkou firmy na start-upy Creative Dock a studia U+ a odstartoval v pondělí 17. září na webové stránce pointa.cz.

„Na to, že poezie má být univerzálním jazykem lásky a v dobré próze se umíme najít všichni, se lidi pořád překvapivě stydí jít s kůží na trh. Kdo ví, o kolik Brontëových a Ibsenů jsme byli ochuzeni jenom proto, že vydávat tradičním způsobem je na dlouhé lokte,” vysvětluje šéfka Pointy Veronika Mahdalová.

„Věříme, že Češi a Češky píšou na ubrousky, do šuplíků nebo třeba do poznámek v mobilu – ale do nakladatelství se s vlastní tvorbou přijít stydí. Proto jsme vytvořili komunitu, která je otevřená novým talentům a nadšenci do literatury se tam můžou potkat s těmi, co ji tvoří. Bez ohledu na žánr.”

Novinka na českém knižním trhu odolává tradičním definicím: kombinuje self-publishing, peer-to-peer publishing, online komunitní prostředí a předprodej. Ke komunitě se může jednoduše přidat každý, kdo se touží podílet na vydání knihy nebo prostě fandí domácí literatuře. Stačí se zaregistrovat na webu.

Jak pointa.cz funguje

Autoři získají možnost sestavit si tým profesionálů, kteří jejich knize dají formu a pomůžou ji propagovat. Pointa jim navíc spočítá náklady na vydání; financování pak podpoří předprodejem. Ve finále autorům pomůže s distribucí online i offline.

Uplatnění na Pointě najdou proto profesionálové z celé řady oborů: redaktoři, korektoři, grafici a sazeči, typografové, ilustrátoři, ale i specialisté na marketing a PR. Autoři je sami oslovují a „verbují“ do týmu.

Čtenářům se nabízí hned několik způsobů, jak se do procesu zapojit. Můžou brouzdat rozpracovanými projekty, komunikovat přímo s autory a třeba jim v anketě poradit s výběrem obálky. Podpořit je mohou i tak, že si jejich knihy předobjednají, a posunou je tak blíže k úspěšné publikaci. Předprodej probíhá na webu kupknihu.pointa.cz.

První knihy v předprodeji na Pointa.cz

Prague Coffee Guide je první designový průvodce po pražských kavárnách. Místa, kde baristé připravují s láskou výběrovou kávu v #instafriendly prostředí, vybírala blogerka a influencerka Veronika Tázlerová.

Jedna musí z kola ven – to je název i zápletka románu Heleny Kratochvílové. Rozvedená hrdinka Eliška v něm začíná nový život v novém městě a s novým partnerem. Všechno se ovšem obrátí naruby, když se na scéně objeví jeho dcera.

Press kit s tiskovou zprávou, fotografiemi a dalšími grafickými materiály naleznete ke stažení zde: http://bit.ly/Press-Kit_Pointa-startuje

pointa.cz

www.facebook.com/Pointa.cz

blog.pointa.cz

 

Reklamy