Hyundai i30 Fastback a Hyundai NEXO zvítězily v mezinárodní designérské soutěži

  • Německá Rada pro design ocenila v soutěži „Automotive Brand Contest“ modely Hyundai již podruhé v řadě
  • Hyundai i30 Fastback zvítězil díky svému vnějšímu designu
  • Porota vyhlásila zcela nové NEXO s elektrickým pohonem napájeným palivovými články jako nejlepší celkový koncept mobility

Společnost Hyundai se v prestižní soutěži Automotive Brand Contest umístila na prvním místě se dvěma svými modely. Hyundai i30 Fastback získal ocenění v kategorii „Exterior Volume Brand“ (exteriér, mainstreamová značka) a zcela nový elektromobil NEXO s palivovými články obdržel vyznamenání v kategorii „Future, Mobility & Parts“ (budoucnost, mobilita a díly). Nejnovější úspěchy následují po několika dalších významných oceněních za kvalitu automobilové konstrukce a designu, které značka Hyundai převzala v roce 2018. Značce Hyundai byla navíc v soutěži Automotive Brand Contest udělena ocenění druhým rokem v řadě. V roce 2017 si na své konto připsala tři ocenění: dvě pro pětidveřový model i30 v kategoriích vnějšího a vnitřního designu a celkové ocenění „Best Brand of the Year“ – nejlepší značka roku.

„Dvě ocenění pro naše modely i30 Fastback a NEXO v soutěži Automotive Brand Contest jsou dalším uznáním inovativního konceptu těchto dvou modelů,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Tato ocenění jsou uznáním nejen přitažlivého designu, ale také progresivní techniky modelů Hyundai. Jsou potvrzením, že se strategií naší značky míříme správným směrem, protože naše produkty jsou milovány jak zákazníky, tak i odborníky na design a vyspělou techniku.“

Nejlepší vnější design: Hyundai i30 Fastback

Stejně jako v roce 2017 i letos získal ocenění v soutěži Automotive Brand Contest člen modelové řady Hyundai i30. Nejnovější karosářská varianta modelu i30, Hyundai i30 Fastback, porazila své konkurenty v kategorii vnější design. Porota ji ocenila jako úspěšnou realizaci prvního pětidveřového kupé v segmentu kompaktních vozů. Elegantní a charismatický design verze Fastback se vyznačuje statnou postavou a sportovními, protaženými liniemi. Sofistikovaná silueta má dynamické proporce sportovního kupé a velmi elegantní prostor pro cestující kapkovitého tvaru. Klasické a elegantní kupé přináší do segmentu C jedinečný a nový přístup, čímž umocňuje úsilí značky Hyundai o inovace a široký výběr pro zákazníky. Benefitem pro zákazníky je navíc vynikající praktičnost pro každodenní provoz. Široký sortiment prvků aktivní bezpečnosti a asistenčních systémů Hyundai SmartSense přispěl rovněž k nejvyššímu pětihvězdičkovému hodnocení, které tento model obdržel od organizace Euro NCAP.

Nejlepší koncept mobility: zcela nové NEXO

NEXO bylo prvním elektromobilem s palivovými články, který úspěšně absolvoval 190 kilometrů v režimu autonomní jízdy. Tři vozidla na základě modelu NEXO, vybavená technikou pro autonomní jízdu úrovně 4, jela bez zásahu řidiče z korejského hlavního města Soulu do Pchjongčchangu. Během této testovací jízdy se autonomní vozidla poprvé pohybovala dlouhodobě rychlostí 100 až 110 kilometrů za hodinu při jízdě na tak dlouhou vzdálenost. NEXO je po modelu Hyundai ix35 Fuel Cell druhou generací elektromobilu Hyundai s palivovými články a vlajkovou lodí ve strategii značky pro budoucí mobilitu. NEXO bylo oceněno v kategorii „Future, Mobility & Parts“ (budoucnost, mobilita a díly) za svou kombinaci praktičnosti SUV a crossoveru s vyspělou technikou elektrického pohonu, komplexními asistenčními funkcemi a přitažlivým designem. Zcela nové NEXO se stalo vítězem ve své kategorii také díky nejdelšímu dojezdu ve své třídě, 666 km*, technice pro autonomní jízdu, jakou například představuje dálkový chytrý parkovací asistent RSPA (Remote Smart Parking Assist), a čistému a klidnému designu.

Soutěž Automotive Brand Contest: prestižní ocenění pro automobily

Automotive Brand Contest je jednou z nejdůležitějších soutěží v odvětví automobilového průmyslu v Německu. Porotu soutěže, pořádané každoročně německou Radou pro design, tvoří zástupci médií, designéři a členové vzdělávacích institucí. Soutěž, založená v roce 1953, je jedinou mezinárodní designérskou soutěží, určenou výhradně pro automobilové značky.

Vítězové soutěže Automotive Brand Contest obdrží ocenění během prvního tiskového dne Pařížského autosalonu, 2. října 2018, v rámci slavnostního vyhlášení výsledků soutěže.

* Podle metodiky WLTP