SIGNAL festival přichází s možností mecenášství, patronem světelné instalace se může stát každý

Šestý ročník festivalu světla SIGNAL, který již neodmyslitelně patří k podzimu, rozsvítí v Praze od 11. do 14. října vybrané kostely, náměstí, paláce, kaple, sady i konkrétní místo řeky Vltavy. 22 uměleckých instalací českých i zahraničních umělců bude rozmístěno v celkem 6 městských částech Prahy. Festival každoročně zapojuje do svého programu také partnery. Dbá na to, aby se značky staly přirozenou součástí festivalu, proto k jejich zviditelnění přistupuje individuálně a prezentaci tvoří takřka na míru. Letošní novinkou partnerské spolupráce je mecenášství, značky, společnosti i lidé se mohou stát oficiálními patrony vybrané instalace.

Nejvyšší forma spolupráce s festivalem SIGNAL je partnerská světelná instalace, která s sebou nese výraznou vizibilitu a zásah statisíců návštěvníků akce. Světelnou instalaci tvoří pro značku na míru oslovení umělci. Již čtvrtým rokem této spolupráce využívá hlavní partner Mercedes-Benz. Tato automobilová značka během šestého ročníku festivalu doslova nastartujte videomapping na kostele sv. Ludmily díky originálnímu odpočtu. Návštěvníky zapojí do odpočtu prostřednictvím interaktivní hry, volně parafrázující palivovou reakci v motoru. Na stránce www.odpocet.eu budou mít lidé možnost vyslat na kostel sv. Ludmily vlastní palivovou částici. Hlavním partnerem je letos poprvé také pojišťovna Kooperativa, jejíž karlínské sídlo Main Point Karlín (MPK) hraje hlavní roli světelné instalace Wave od českého studia Hyperbinary. Sídlo získalo v roce 2011 ocenění MIPIM Awards v kategorii nejlepší kancelářská budova světa. Hyperbinary oživí fasádu budovy světelnou instalací tvořenou sto dvaceti programovatelnými LED tyčemi, které prozkoumávají fyzikální jev vlnění a jeho formy.

Chcete se stát mecenáši umění? Touto otázkou spouští festival letošní novinku pro potenciální patrony uměleckých instalací. Stát se partnerem festivalu nebylo nikdy jednodušší. Stačí si na webu www.podporteumeni.signalfestival.com vybrat světelnou instalaci a podpořit její vznik. „Podporovatel získá VIP akreditace, které zajistí přednostní vstup na program, jméno uvedeme mezi partnery festivalu v tištěných i internetových výstupech a na panelech u instalací a v neposlední řadě hlavně dobrý pocit, že byl významnou součástí šestého ročníku,“ vysvětluje Martin Pošta, ředitel festivalu. „Patronem se může stát značka, firma i fyzická osoba, která vznik instalace podpoří částkou začínající v řádech desetitisíců,“ dodává Pošta.

Patrony letošního roku se staly Staropramen, PALLADIUM, Barrisol, Pražská plynárenská a ROBE. Staropramen si vzal pod svá křídla instalaci Hlidka 2,1/18 od skupiny audiovizuálních umělců XYZ na Jiřího z Poděbrad, kde zároveň umístí svůj airstream bar. Staropramen bude k dostání také v barech na Karlínském náměstí a u Sokola na Vinohradech. PALLADIUM je patronem instalací SIGNAL festivalu od roku 2016. Každoročně podporuje dílo umístěné před obchodním domem, letos to bude instalace Touch od umělce Tomáše Dymeše. Pražská plynárenská není jen jedním z nejvýznamnějších tuzemských dodavatelů energií, ale dlouhodobě podporuje, kromě jiného, i výtvarné umění. Na letošním SIGNAL festivalu podpoří vznik videomappingu SSSSSSpace od českého uměleckého seskupení _STROY. Netradičním patronem se v letošním roce stane také Barrisol, stropní folie, díky které vznikne část doprovodného programu festivalu – audiovizuální počin Organik v kostele U Salvatora. Již tradičním patronem je společnost ROBE, která každoročně přispívá ke vzniku instalací dodávkou světel. Letos takto podpoří hned dvě instalace – Hlidka 2,1/18 na Jiřího z Poděbrad a Organik v kostele U Salvatora.

Díky partnerovi VIP programu Zátiší Cateringu se posouvají hranice chutí i barev. Výsledkem je svítící jídlo, fluoreskující prosecco s mučenkovým kaviárem a table-mappingové okouzlení všech smyslů. Ve stanu restaurace Žofín Garden bude pro návštěvníky festivalu připraven, v rámci projektu „V záři chutí“, NEON FOOD LOUNGE, od 17 do 23 hodin. Zazáří občerstvení pro malé i velké v podobě UV donutů, waflí, panna cotty, makronek, nanuků a mnoho dalšího.

O SIGNAL festivalu

Světelný festival SIGNAL je největší kulturní událost v České republice, která díky jedinečnému propojení umění, městského prostoru a moderních technologií za svou pětiletou existenci přilákala do kulis Prahy více než 1, 5 milionu diváků. Festival v sobě spojuje jedinečným způsobem vizuálně atraktivní díla s náročnými instalacemi mezinárodní kvality. Svou koncepcí tak oslovuje jak širokou, tak odbornou veřejnost. Díky podpoře nových uměleckých děl je SIGNAL festival respektovanou platformou i v mezinárodním měřítku a vyhledávaným místem pro seznámení se s nejnovějšími projekty oboru. Financování festivalu tvoří podpora dotačních programů, zejména Magistrátu hl. města Prahy, Ministerstva kultury a zapojených městských částí, dále partnerství s komerčními subjekty a výnosy z vedlejší činnosti festivalu.

Za uplynulých pět ročníků se stal SIGNAL festival významným hybatelem kulturního dění v České republice. Z celkového počtu 120 instalací bylo 80 vytvořeno právě na míru SIGNAL festivalu, autory 29 z nich jsou čeští umělci. SIGNAL tak patří k nejvýraznějším producentům nového umění u nás. Na předchozích ročnících měli lidé šanci obdivovat umění tvůrců z více než 22 zemí světa, právem je tudíž SIGNAL považován za festival mezinárodní.

  1. ročník festivalu světla SIGNAL proběhne od 11. do 14. října 2018.

Více informací na http://www.signalfestival.com

Facebook: http://www.facebook.com/SignalFestival

Instagram: http://www.instagram.com/signalfestival/

Poděkování:

Festival světla v Praze SIGNAL vzniká za laskavé podpory hlavního města Prahy, městské části Praha 3, Ministerstva kultury ČR, Ministerstva pro místní rozvoj ČR, městských částí Praha 1, Praha 2, Praha 6, Praha 8, Státního fondu kultury ČR, Velvyslanectví USA v ČR

Hlavní partner: Mercedes-Benz, Kooperativa

Oficiální partneři: Czech Tourism

Generální mediální partner: Česká televize

Hlavní mediální partneři: Český rozhlas, Aktuálně.cz, CineStar, JCDecaux, Reflex

Mediální partneři: Deník, Prague Experience

Patron instalace: Palladium, Pražská plynárenská, Barrisol

Technologičtí partneři: AV media, ROBE, Epson

Technický partner: KOMA, Pražské služby

Oficiální hotel: Ibis, Royal Court

Oficiální pivo: Staropramen

Oficiální dopravce: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Oficiální dodavatel: Oficina, Mangoweb

VIP partner: Zátiší Group, Vitra

Oficiální průvodce: Pražská informační služba

Reklamy