S novou flotilou hybridních vozů Toyota podpoří Philip Morris ČR a.s. budoucnost bez spalování a kouře

Praha, 9. října 2018 – Zástupci společnosti Philip Morris ČR a.s. včera převzali 11 vozů Toyota Auris s hybridním pohonem. Vozy jsou určeny pro členy týmu, který je odpovědný za prodej výrobků se sníženým rizikem, kam spadá revoluční zařízení IQOS. Díky tomuto partnerství během tří let provozu automobilů unikne do ovzduší o 19 tun emisí CO2 méně, než v případě provozu stejné flotily s dieselovým motorem.

Výběr vozů Toyota s hybridním pohonem nebyl dílem náhody. Při jízdě ve městě
a příměstských oblastech se tyto modely pohybují až polovinu času v bezemisním režimu a jsou tak šetrnější k životnímu prostředí. Podobně je na tom
i zařízení IQOS, u něhož nedochází ke spalování tabáku, ale pouze k jeho nahřívání. IQOS tak produkuje v průměru o 90-95 % méně škodlivých látek ve srovnání s cigaretou.

Vizí naší společnosti je budoucnost bez kouře. Proto jsme pro naši firemní flotilu zvolili vozy Toyota Auris s hybridním pohonem. Ty mají se zařízením IQOS společného jmenovatele – opouštějí tradiční model spalování a sází na špičkové moderní technologie,“ říká István Borus, obchodní ředitel společnosti Philip Morris ČR a.s.

„Naším dlouhodobým cílem je radikální snížení množství emitovaných výfukových plynů až o 90 procent. Budoucnost proto vidíme ve vozech s hybridním pohonem,“ říká obchodní ředitel Toyoty Jiří Maláček a dodává: „Právě paralela mezi hybridní technologií vozů Toyota a zařízením IQOS, které tabák jen nahřívá a nevypouští zplodiny do plic kuřáka ani ovzduší, nás na naší spolupráci nejvíce baví.“

IQOS a automobily jdou k sobě

Při navázání spolupráce zadaly obě společnosti renomované výzkumné agentuře IPSOS zpracování výzkumu o vztahu spotřebitelů k automobilům a tabáku. Výzkum na reprezentativním vzorku populace potvrdil, že vůz užívaný kuřákem klasických cigaret ztrácí rychleji svou hodnotu, protože má méně potenciálních kupců.

Více než polovina oslovených respondentů uvedla, že by si vůz po kuřákovi nekoupila – 19 % dotázaných rozhodně ne, dalších 33 % spíše ne. „Uživatelé IQOS jsou tak ve výhodě, IQOS totiž eliminuje nejen množství škodlivin, ale i čichové stopy, které zanechávají klasické cigarety,“ vysvětluje István Borus.

Pozitivní pro budoucnost hybridních vozů je zájem spotřebitelů o ekologičtější formy pohonu. Téměř třetina respondentů (29 %) by v případě dostatku finančních prostředků ráda zvolila nový vůz s hybridním nebo plně elektrickým pohonem. 42 % dotázaných by zvolilo benzínový motor, 20 % pak motor naftový. V součtu 9 % spotřebitelů by volilo pohon na LPG nebo CNG.

Do hodnoty ojetého automobilu po kuřákovi se mohou negativně promítnout také drobné nehody, které kuřáci přiznávají a v jejichž důsledku bývá poškozen interiér vozu. Téměř 30 % dotázaných přiznává, že vinou kouření klasické cigarety způsobili ve voze nějakou škodu – ať už šlo o poškozený interiér, oděv apod. I proto je důležité dbát pravidel, že žádné elektronické zařízení nesmí odvádět pozornost řidiče od řízení automobilu.

#

IQOS

IQOS je inovativní a stylové elektronické zařízení, které je díky technologii HeatControlTM potenciálně méně škodlivé, než tradiční cigarety. IQOS tabák nespaluje, ale pouze nahřívá. Díky absenci hoření nabízí dospělým kuřákům možnost plně si vychutnat skutečnou chuť tabáku bez kouře, popela a s menším množstvím odéru. Více informací naleznete na IQOS.com

Philip Morris ČR a.s.

Philip Morris ČR a.s. je společností v rámci skupiny Philip Morris International Inc. a je největším výrobcem a prodejcem tabákových výrobků a rovněž distributorem s omezeným rizikem (tzv. limited risk distributor) bezdýmných tabákových výrobků HEETS, zařízení IQOS a s ním souvisejícího příslušenství v České republice. Philip Morris ČR a.s. je kótována na Burze cenných papírů Praha (BCPP). Společnost, která zde působí již od roku 1992, zaměstnává více než 1 000 lidí napříč Českou republikou. Philip Morris ČR a.s. vlastní 99% obchodní podíl v dceřiné společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o. registrované ve Slovenské republice. Společnost více než 27 let přispívá na pomoc různým charitativním projektům, včetně projektů zahrnujících podporu sociálních programů zaměřených na zlepšení životní podmínek v místních komunitách. Více informací lze nalézt na www.philipmorris.cz.

Toyota

Od roku 1997, kdy Toyota poprvé představila model Prius, dokázala automobilka po celém světě prodat přes 12 milionů hybridních vozů. Dnes Toyota nabízí ve více než 90 zemích a regionech celého světa 34 různých modelů s hybridním pohonem. To napomohlo ke snížení emisí CO2 o plných 93 milionů tun.

V říjnu 2015 Toyota vyhlásila svůj strategický program Toyota Environmental Challenge 2050, v němž si stanovila do roku 2050 snížit průměrné emise CO2 u nových vozidel o 90 procent oproti hodnotám roku 2010. Tohoto cíle chce Toyota dosáhnout urychlením všeobecného prosazování elektrifikovaných modelů. Do roku 2030 chce Toyota každoročně prodávat přes 5,5 milionu hybridních vozů – z toho nejméně jeden milion by měla představovat vozidla s nulovými emisemi.

Hybridní technologie od Toyoty tvoří základ portfolia vozidel šetrných k životnímu prostředí, ať už se jedná o plug-in hybridy (PHEV), elektromobily s bateriovým pohonem (BEV) nebo elektromobily na palivové články (FCEV).

Reklamy