Vodafone se spoléhá pro zlepšení zákaznických služeb na Watson asistenta

IBM chatbot umožňuje zákazníkům telekomunikačního operátora okamžitě řešit jednoduché problémy bez pomoci agentů call centra, snižuje o několik tisíc měsíčně počty hovorů call centra a zvyšuje spokojenost zákazníků.

Praha 11. října 2018 Společnost IBM (NYSE 🙂 dnes oznámila, že společnost Vodafone v České republice si vybrala IBM Watson asistenta, aby zkvalitnila péči o zákazníky, a to zejména automatizací procesu resetování hesla. Desítky tisíc zákazníků Vodafone úspěšně nastavily své nové heslo pomocí chatbotu “TOBi” od doby, kdy společnost Vodafone odstartovala projekt využívání IBM Watson asistenta.

„Jsme velmi hrdí na to, že jsme digitálními průkopníky v používání platformy IBM Watson pro umělou inteligenci a přinášíme tak našim zákazníkům nové výhody. Proto jsme si zvolili pro projekt chatbota právě komunikaci přímo se zákazníky v samoobsluze Můj Vodafone na webu i v mobilu,“ říká Anna Hoerová, viceprezidentka společnosti Vodafone pro prodej a péči, a dodává: „TOBi je jednoduchá umělá inteligence, která zvládá pochopení kontextu dialogu, a kdyby zákazník předem nevěděl, že komunikuje s chatbotem, možná by to někdy ani nepoznal. Je dostupný 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, nemusí na něj nikdo čekat ve frontě, bude se nabízet jen tam, kde bude vědět, že může pomoci. Prostě všude, kde zákazníci potřebují cílenou, rychlou, efektivní a jednoduchou podporu, ať už na webu, v samoobsluze, aplikaci Můj Vodafone, na sociálních sítích nebo třeba v  eShopu. TOBi může okamžitě vyřešit některé jednoduché transakční požadavky v době, kdy je to potřeba, eliminovat zbytečné zpoždění a pracovníci naší zákaznické podpory se mohou zaměřit na složitější problémy našich zákazníků.”

TOBi funguje díky technologii IBM Watson asistent a zákazníci Vodafone se s ním budou moci brzy setkat při obnovení hesla mobilního telefonu. Zákazníci Vodafonu se také budou moci brzy setkat s TOBim i při řešení dalších požadavků. „Umělá inteligence bude hrát důležitou roli při transformaci služeb zákazníkům. Zákazníci již nebudou muset čekat, až dostanou odpověď na své jednoduché požadavky. IBM Watson asistent nabízí nové a invenční způsoby komunikace se zákazníky,” uvedla Zuzana Kocmaníková, generální ředitelka společnosti IBM Česká republika.