V čisté mobilitě značka Hyundai předběhla konkurenci a úspěšně pracuje na splnění emisních cílů 2030

Společnost Hyundai již v minulosti uvedla svůj ambiciózní plán, v globálním měřítku postupně rozšiřovat ekologicky šetrnou paletu vozů a to o 22 modelů do roku 2020. V roce 2021 tak bude k dispozici 60 % vozů nabízených v Evropě, dostupných v ekologickém provedení. Všechny osobní vozy Hyundai jsou zároveň již nyní připraveny na emisní normu Euro 6d-TEMP, která má vstoupit v platnost v roce 2019.

O nutnosti snižování emisí v dopravě jednaly v minulém týdnu také zástupci zemí EU, kteří se dohodli, že do roku 2030 by osobní automobily vyráběné v Evropské unii měly vypouštět o 35 % méně oxidu uhličitého než v roce 2021, dodávky pak o 30 % méně. „Pro značku Hyundai je společenská odpovědnost velice důležitá a proto jde, jakožto významný automobilový výrobce, dlouhodobě čisté mobilitě naproti. V současné době má Hyundai nejširší nabídku elektrických a hybridních pohonů. Samostatnou kapitolou je pak pohon na vodíkové články“, vysvětlil Jan Pohorský s tím, že Hyundai bude v této iniciativě pokračovat i nadále. Hyundai má již nyní 80 % podíl na trhu osobních vozů s vodíkovým pohonem. V celé EU je nyní 500 těchto osobních aut, z čehož 200 jezdí jako taxíky v Paříži. Hyundai navíc do roku 2023 dodá 1 000 nákladních vozů s vodíkovým pohonem do Švýcarska.

Dvaadvacet ekologicky šetrných vozů a pozice světové dvojky v produkci v této oblasti. To jsou plány Hyundai pro rok 2020. Již nyní automobilka pravidelně uvádí na trh modely, které postupně mění tvář celého oboru vozů s ekologickými pohony. Výzkum v této oblasti zahrnuje jak postupné zvyšování účinnosti hnacích ústrojí, tak i zlepšování aerodynamiky a snižování hmotnosti vozů.

Automobily Hyundai byly perfektně připraveny na povinnost plnění emisní normy Euro od 1. září. Hyundai nemusel omezovat či rušit nabídku motorizací, jako jiné značky, naopak rozšířil nabídku elektrizovaných automobilů o další varianty s nižšími či nulovými emisemi. Osobní modely jsou zároveň s předstihem nabízeny v provedení odpovídajícím požadavkům normy Euro 6d-TEMP, která vstoupí v platnost skoro až za rok, o čemž se zejména tuzemské konkurenci může jen zdát.