Kurýři startupu DoDo budou po Praze vozit nabíjecí stanice pro elektromobily

Praha 15. listopadu 2018: ŠKODA AUTO DigiLab a Pražská Energetika ve spolupráci s logistickým startupem DoDo spustili pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích stanic pro elektromobily E-Mona. Projekt má za cíl usnadnit řidičům přechod k elektromobilitě. Zpočátku se firma zaměří na firemní vozové parky a carsharingové společnosti, které ve svých flotilách mají elektromobily. V budoucnu se ale počítá i s rozšířením na soukromé uživatele elektromobilů. Aktuálně jezdí podle odhadu společnosti ŠKODA AUTO DigiLab jen v Praze až 1 000 elektromobilů.

Dostatek dostupných nabíjecích stanic je pro majitele elektromobilů klíčová věc a ač se situace rychle zlepšuje, nabíjecí infrastruktura je zatím spíše ve fázi budování. Mobilní nabíjecí stanice jsou praktickým řešením situace, kdy se akumulátory v elektromobilu vybijí a majitel nemá ve svém okolí možnost zajistit dobití. Společnost ŠKODA AUTO DigiLab se proto rozhodla tomuto tématu věnovat a k přepravě nabíjecí stanice využít startup DoDo, který je technologickým lídrem a inovátorem v oblasti městské logistiky. 

Mobilní nabíjecí stanice je kompaktní zařízení připojené za elektrokolo. Díky tomu se na základě požadavku klienta dobíječka rychle a ekologicky dostane na požadované místo. Proškolený kurýr DoDo dobíječku přistaví k autu, kabel zapojí do elektromobilu a postará se i o jeho zabezpečení. Zásuvku díky speciálním západkám nemůže vytáhnout z nabíjecí jednotky nikdo cizí. Jelikož je mobilní nabíjecí stanice přivezena na kole, velkou výhodou tohoto řešení je kromě ekologie také úspora místa – elektromobil lze dobít prakticky kdekoli. Ve srovnání s umístěním dobíjecího zdroje například do dodávky nebo na nákladní auto zde není potřeba prakticky žádný prostor ani druhé parkovací místo.

Službu využijí správci vozových parků firem, pro které může být využití mobilního zdroje výhodnější než svážení vozů ke stacionárním nabíjecím stanicím. Mobilní nabíjecí stanici pak řidič ocení i v případě nouze, když zjistí, že mu kapacita nestačí pro dojezd k nejbližší stanici. Mobilní dobití je o mnoho výhodnější než transport vozu.

Do budoucna se počítá s rozšířením nabídky na soukromé zákazníky, kteří budou moci její výhody využít například ve volném čase. Jelikož lze mobilní zařízení snadno a rychle přistavit kamkoli, může si majitel elektromobilu nechat své auto nabít třeba před restaurací nebo u sportoviště.

Nabíjecí zařízení má kapacitu 16,8 kWh a lze jím elektromobil z 80 % dobít za 4 hodiny. Zdroj obsahuje dvanáct bateriových článků GreenPack, každý o kapacitě 1,4 kWh. Články lze po vybití vyjmout a samostatně nabíjet. Pokud tedy na základnu přijede vybitá stanice, stačí články bleskově vyměnit za nabité a mobilní stanice se může okamžitě vrátit do provozu. Služba je spouštěna ve spolupráci s energetickou společností PRE.

Mobilní nabíjecí stanice navazuje na projekt DoDo Car, se kterým logistický startup přišel letos v dubnu. Služba DoDo Car má za cíl ušetřit lidem čas strávený v servisu, myčce nebo na STK. DoDo autokurýři se o vůz kompletně postarají od jeho vyzvednutí přes požadovanou péči až po dovezení zpět.

O startupu DoDo

DoDo je vysoce flexibilní osobní asistenční a kurýrní služba, která na základě objednávky pomocí SMS nebo Facebook Messengeru je služba schopna zajistit okamžitou pomoc s takřka jakýmkoli problémem – ať se jedná o dovoz čerstvé pizzy, nákup kancelářských potřeb či vyzvednutí obleku z čistírny. To vše v řádech desítek minut či v případě složitějšího zadání několika hodin. Pro e-shopy a e-commerce služby v rámci B2B pak funguje jako vysoce kvalitní, spolehlivé a „feedback-friendly“ řešení poslední míle. V současné době působí DODO v Praze, Plzni a Brně, kde má dohromady asi 250 kurýrů. Využívá kompletně vlastní infrastrukturu včetně vozového parku, který čítá přes 100 automobilů.

O společnosti Inveo

Největší český e-commerce akcelerátor je většinově vlastněný e-commerce expertem Michalem Menšíkem, který mimo jiné stojí za projekty Slevín nebo PayLo. Kromě vlastní e-shopové platformy nabízí tailor-made mailingovou službu Mailforce, službu pro analyzování emailingů Mailytics a od roku 2017 také osobní asistenční službu DoDo. Ve svém portfoliu spravuje e-commerce aktivity brandů jako Asko, L’Oréal, Alpine Pro, Bambule, Teta nebo Douglas.