Díky nové nabídce exkluzivních sportovních přenosů zaznamenalo O2 rekordní zájem o digitální televizi O2 TV

  • Počet zákazníků digitální televize O2 TV využívajících některý z měsíčních tarifů M, L nebo XL a těch, kteří sledují televizi na webu nebo v aplikaci, se meziročně zvýšil
  • o téměř 22 %. O2 tak registruje již 673 tisíc aktivních zařízení.
  • Za nárůstem počtu zákazníků stojí nadále především tarifní balíčky O2 Spolu obsahující O2 TV a nově také zájem o atraktivní exkluzivní sportovní obsah.
  • O2 nabízí sportovní obsah nově i prostřednictvím měsíčního balíčku O2 TV Sport Pack, který umožňuje sledování přes set top box, na webu nebo v mobilní aplikaci.
  • Konsolidované výnosy se v prvních devíti měsících 2018 zvýšily meziročně mírně o 1,1 % na 28,2 mld. Kč, provozní zisk EBITDA vzrostl o téměř 7 % na 8,3 mld. Kč.

Společnost O2 dnes oznámila své provozní a finanční výsledky za třetí čtvrtletí 2018.

„Jsem rád, že naše rozhodnutí přinést zákazníkům nejatraktivnější sportovní obsah – první českou fotbalovou ligu, Ligu mistrů a domácí hokejovou extraligu – přineslo již v prvních měsících pozitivní výsledky. Počet zákazníků našich tradičních měsíčních tarifů O2 TV se v posledních třech měsících zvýšil o více než 20 tisíc, což je stejně jako za předchozí tři čtvrtletí. Pro fanoušky, kteří chtějí sledovat výhradně náš exkluzivní sportovní obsah, jsme uvedli nový balíček sportovních programů O2 TV Sport Pack, který nabízí všechny výhody IP televize.Kromě sledování v televizi přes set top box využívají možnost pustit si kompletní program O2 TV na webu nebo v aplikaci pravidelně stovky tisíc diváků,“komentuje výsledky předseda představenstva a generální ředitel O2 Czech Republic Jindřich Fremuth, a pokračuje: „Naši zákazníci mají nadále zájem o tarifní balíčky O2 Spolu a také o novou produktovou řadu mobilních tarifů O2 Data s výrazně vyšším datovým objemem.“

„V souladu s naším plánem jsme ve třetím čtvrtletí výrazně zintenzivnili investice v České republice. Očekáváme tak, že za celý rok přesáhne podíl celkových konsolidovaných investic k výnosům úroveň deseti procent,“ vysvětluje Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel společnosti a dodává: „Díky těmto miliardovým investicím a úspěchu balíčků O2 Spolu se nám daří udržet silnou finanční výkonnost.“
Přehled hlavních událostí ve 3. čtvrtletí

Od 23. července O2 nabízí zákazníkům O2 TV set-top-box nové generace. Po chytrém modemu O2 Smart Box se jedná o druhé zařízení od O2, které vyvinulo ve vlastní režii. Kromě moderního vzhledu se uživatelé mohou těšit na přehledné třídění obsahu ve vylepšeném Moje menu. Díky novému dálkovému bluetooth ovladači, který komunikuje s televizorem i bez jeho přímého míření na nový set-top-box, mohou zákazníci vypnout a zapnout set-top-box i televizi jediným stiskem tlačítka.

V průběhu třetího čtvrtletí začala O2 TV vysílat zápasy nejoblíbenějších sportů. Až do roku 2021 bude exkluzivně nabízet prestižní fotbalovou Ligu mistrů UEFA. Od sezóny 2018/2019 do roku 2023 uvidí všechny vysílané zápasy hokejové Tipsport extraligy pouze diváci O2 TV, chybět nebude ani play off či finále. Vysílací práva hokejové extraligy na tři hrací dny drží O2 TV Sport. Dvě utkání týdně pak nabízí stanice ČT Sport, kterou zákazníci O2 TV najdou ve všech tarifech. Díky nové smlouvě vysílá O2 TV po dobu pěti let poprvé v historii exkluzivně všechny zápasy první české fotbalové Fortuna ligy.

Pro zákazníky z řad sportovních fanoušků nabízí O2 od srpna nový balíček sportovních programůO2 TV Sport Pack, který umožňuje sledovat exkluzivní stanice O2 TV Sport, O2 TV Fotbal a O2 TV Tenis po dobu třiceti dní za poplatek 199 Kč. Ten lze uhradit pohodlně platební kartou. O2 TV Sport Pack nabízí všechny výhody unikátní multidimenze, kterou zákazníci O2 TV dlouhodobě oceňují. Tato služba funguje jak při sledování přes set top box, tak na webu či v aplikaci a aktuálně ji využívají již desetitisíce diváků.

Od září O2 zvýšilo rychlost svého pevného xDSL internetu pro 1,5 milionu domácností. Zhruba 900 tisíc z nich může místo tarifu Internet OPTIMAL HD (20 Mb/s) získat výkonnější Internet AKTIV HD s rychlostí až 50 Mb/s a 600 tisíc dalších domácností může nyní nově využít tarif Internet Premium HD s rychlostí až 100 Mb/s. Tyto tarify si mohou zájemci naplno užít také v kombinaci se srdcem chytré domácnosti O2 Smart Boxem. Ten od poloviny září nabízí novou funkci Rodičovský dohled, díky níž budou majitelé aplikace O2 Smart Box na svůj mobilní telefon aktivně dostávat automatická upozornění o příchodu svého potomka domů a připojení jím využívaného chytrého zařízení, ale i stolního počítače do domácí sítě.

Přehled provozních výsledků

Mobilní segment

Zákazníci O2 si oblíbili novou tarifní řadu O2 Data s měsíčním objemem dat 4 až 20 GB. Tyto tarify jsou určeny nejen pro surfování v mobilech, ale také pro tablety a notebooky. Díky nárůstu zákazníků tarifů O2 Data, balíčků O2 Spolu a pokračujícímu přesunu zákazníků k tarifům s většími objemy dat spolu s rostoucím počtem zákazníků mobilního internetu na doma vzrostl datový provoz generovaný zákazníky O2 v mobilní síti v prvních devíti měsících 2018 meziročně o více než 100 %.

Již téměř 68 % telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení, 54 % všech telefonů podporuje technologii 4G LTE.

Segment pevných linek

Počet zákazníků některého z tarifů služby O2 TV (IPTV a OTT verze), která funguje na pevné lince od O2 i na internetovém připojení od jakéhokoliv poskytovatele, dosáhl k 30. září 2018 celkem 308 tisíc. Z toho 40 tisíc domácností využívá stále oblíbenější doplňkovou službu MULTI, která umožňuje sledovat O2 TV na více televizorech najednou. Ke každému tarifu mají zákazníci zdarma 4 licence pro sledování kompletního programu O2 TV na počítači nebo v aplikaci v mobilu nebo tabletu. Tuto možnost pravidelně využívá zhruba 365 tisíc diváků, včetně zákazníků balíčku O2 TV Sport Pack. Na konci září 2018 tak O2 registrovalo již 673 tisíc zařízení digitální televize O2 TV.

Slovensko

O2 Slovakia nadále registruje rostoucí zájem o své portfolio chytrých telefonů. K 30. září 2018 dosáhl podíl zákazníků s LTE telefony 54,9 %. Díky nárůstu pokrytí 4G LTE sítě, růstu penetrace LTE telefonů a rostoucímu zájmu zákazníků o tarify s vyšším množstvím dat vzrostla spotřeba dat v mobilní síti v prvních devíti měsících 2018 meziročně o více než 100 %.

Přehled finančních výsledků

Celkové konsolidované provozní výnosy dosáhly v prvních devíti měsících 2018 výše 28 209 mil.Kč, meziročně o 1,1 % více. V České republice vzrostly mírně o 0,1 % a dosáhly 22 849mil. Kč. Výnosy mobilního segmentu vzrostly o 1,8 % na 15 081 mil. Kč i přes negativní dopad evropské regulace roamingu a pokračující pokles hlasových výnosů a výnosů z SMS a MMS. Ty byly více než kompenzovány nárůstem výnosů z mobilních dat, finančních služeb a z prodeje zařízení. Výnosy v segmentu pevných linek se snížily o 3,0 % na 7 768 mil. Kč, když pokles výnosů z tradičních hlasových a datových služeb nebyl kompenzován nárůstem výnosů z O2 TV.

Na Slovenskuvzrostly celkové provoznívýnosyo 9,7 % na 216 mil. EUR. Meziroční srovnání v českých korunách bylo negativně ovlivněno posilujícím kurzem koruny vůči euru. V korunách dosáhly celkové provozní výnosy 5 524 mil. Kč, což představuje meziroční nárůst o 5,6 %. Podobně jako v České republice stály za tímto nárůstem vyšší výnosy z mobilních datových služeb a prodeje zařízení.

Konsolidovaný provozní zisk EBITDA vzrostl v prvních třech čtvrtletích 2018 meziročně
6,9 % na 8 342 mil. Kč, díky nárůstu výnosů a poklesu ve většině kategorií provozních nákladů. V České republice dosáhl provozní zisk EBITDA výše 6 343 mil. Kč, což představuje 4,9% meziroční nárůst, zatímco na Slovensku vzrostl o 13,8 % na 1 997 mil. Kč (+18,1 % na
78 mil. EUR). Konsolidovaný čistý zisk za prvních devět měsíců roku 2018 se zvýšil meziročně o 2,5 % a dosáhl 4 217 mil. Kč.

KLÍČOVÉ FINANČNÍ UKAZATELE SKUPINY

Finanční ukazatele 9M 2018 9M 2017 Meziroční změna
Provozní výnosy

– mobilní výnosy v ČR

– fixní výnosy v ČR

– výnosy na Slovensku

28 209 mil. Kč

15 081 mil. Kč

7 768 mil. Kč

5 524 mil. Kč

27 893 mil. Kč

14 816 mil. Kč

8 006 mil. Kč

5 230 mil. Kč

+1,1 %

+1,8 %

-3,0 %

+5,6 %

Celkové náklady

– z toho provozní náklady

19 950 mil. Kč

6 065 mil. Kč

20 140 mil. Kč

6 146 mil. Kč

-0,9 %
-1,3 %
EBITDA 8 342 mil. Kč 7 804 mil. Kč +6,9 %
EBITDA marže 29,6 % 28,0 % +1,6 p. b.
Čistý zisk 4 217 mil. Kč 4 114 mil. Kč +2,5 %

O společnosti O2 Czech Republic

Reklamy
%d bloggers like this: