Behavio přináší nový praktický nástroj pro marketéry: karty Pravidla podvědomí

Společnost Behavio, která je známá například úspěšným projektem Mapa voličů, přichází s novým nástrojem pro marketéry. Pravidla podvědomí: Značka & Reklama je série karet, díky kterým každý snadno pochopí behaviorální vědu a dokáže ji aplikovat. Naučí se workshopy pro posílení své značky i značek klientů, karetní aktivity pro brainstorming lepších kampaní a behaviorální testování konceptů.

Behaviorální věda nabízí přímá praktická doporučení pro práci i život. Jsou často velmi překvapivá, ověřená stovkami testů a při správné aplikaci mají nedozírný dopad. Jen jsou rozeseta v mnoha odborných časopisech, sepsána vědeckým jazykem a často zůstávají u teorie, bez aplikovatelných závěrů – proto jsme vypracovali praktického průvodce Pravidly podvědomí,” upřesňuje k novince Lukáš Tóth z Behavio.

Karty poutavě zodpovídají otázky jako: Jak příběh značky ovlivňuje ochotu zákazníků platit? Jak kampaní reagovat na krizovou situaci? Kdy u zákazníků rozhodují o nákupu emoce a kdy racionální kalkulace? Proč dostávají hezcí lidé u soudu až třikrát nižší tresty či jak pojmenovat firmu, aby byla úspěšná na burze, a jak desítky podobných vhledů do lidského chování ovlivňují úspěšnost konceptů a kampaní.

Podle nedávné studie Harvardské univerzity se 95 % myšlení a rozhodování odehrává v podvědomí. Podvědomé ale neznamená náhodné. Tisíce vědeckých experimentů odhalují, že i podvědomé rozhodování má svá pravidla. Tým Behavio vybral ty nejdůležitější pro úspěch značek a kampaní. V týmu, jenž vedl behaviorální ekonom z Amsterdamské univerzity Lukáš Tóth, spolupracovali psychologové, sociologové i experti na firemní brandy či reklamy s praktickou zkušeností z řady kampaní.

Značka & Reklama je první díl série Pravidla podvědomí. Obsahuje 8 karet behaviorálních efektů a 16 karet experimentů, které tato podvědomá zkreslení rozvádějí. U každého efektu, např. „efekt statusu“ či „efekt dobrého pocitu,“ najde čtenář mnoho praktických tipů, jak je v marketingu využít. Dalších 6 doplňkových karet učí, jak s Pravidly podvědomí pracovat.

Je skvělé vidět behaviorální vědu tak prakticky aplikovanou při budování značky a zlepšování kampaní,“ říká Jaroslav Malina, Chief Digital Officer agentury McCann, která s Behavio absolvovala trénink behaviorálního auditu značek.

Další sady karet se připravují na příští rok a budou se týkat oblastí jako Vývoj produktu, Prodeje & konverze, Věrnost & retence, Lepší život a Kritické myšlení. Behavio nabízí také trénink, na kterém se pomocí karet a behaviorálního testování blíže zpracovávají otázky týkající se značky či produktu, a kde se zájemci naučí lépe pracovat s behaviorálními principy.

Behavio již třetím rokem uvádí na český výzkumný trh originální metodologii zkoumání podvědomých motivací. Mezi její klienty patří například Škoda Auto, Red Bull nebo Deloitte.