Češi o multibankovní mobilní aplikace příliš zájem nemají. Každý druhý se k jejich využívání staví spíše negativně.

Hlavními důvody jsou nepotřebnost a obava z úniku dat, případně z obtěžování nevyžádanými marketingovými nabídkami

Praha, 27. listopadu – Podle marketingového výzkumu Equa bank realizovaného výzkumnou agenturou STEM / MARK se každý druhý Čech staví negativně k možnosti využívat tzv. multibankovní mobilní aplikace. Ty umožňují ovládat více účtů vedených u více bank prostřednictvím jedné aplikace na mobilním zařízení. Pouze třetina Čechů se využívání multibankovní aplikace nebrání.  Dalších 9 % respondentů na to nemá jasný názor a neví, zda by multibankovní mobilní aplikaci využilo.

„Průzkum ukázal, že hlavní důvodem nezájmu o využívání multibankovních aplikací je především jejich nepotřebnost a obava z úniku dat. Každý druhý dotazovaný tvrdí, že o tuto aplikaci nemá zájem, protože ji nepotřebuje, třetina respondentů se pak bojí úniku osobních dat,“ komentuje výsledky průzkumu Ondřej Hák, ředitel produktů a rozvoje obchodu retailového bankovnictví Equa bank.   

Kromě nepotřebnosti a strachu z úniku dat se Češi při užívání multibankovních aplikací obávají, aby banky mezi sebou nesdílely informace o  jejich transakcích (22 %), nebo obecně osobní údaje, které by pak využívaly k oslovování v rámci marketingových kampaní a k nabízení dalších produktů a služeb, o které klienti nemají zájem (16 %).

Pokud by lidé přeci jen multibankovní aplikaci využili, tak jednoznačně preferují (60 %), aby to byla aplikace jejich hlavní banky. Jen velmi malé procento respondentů (12 %) by dalo přednost multibankovní aplikaci od  nezávislé instituce a 27 % respondentů by si pak dokázalo představit, že by využívali multibankovní aplikaci od jiné než od své hlavní banky.

Velké rezervy Češi také prokázali u zájmu o samotné bankovní aplikace pro chytré telefony a další mobilní zařízení. Ovládání svého bankovního účtu prostřednictvím mobilní aplikace využívá necelá polovina klientů českých bank. „Zde už ale narážíme na odlišné přístupy klientů jednotlivých bank. Například u nás využívá mobilní bankovnictví každý druhý klient, což ve srovnání s ostatními bankami představuje nadprůměr,“ doplnil Ondřej Hák.

Klienti, kteří mobilní bankovnictví využívají, oceňují především rychlost (44 %) a dostupnost – mají svou banku a účet vždy a všude po ruce (43 %). 32 % klientů pak oceňuje neustálý přehled o svých financích.

Samotný výzkum se uskutečnil na přelomu srpna a září 2018 metodou internetového dotazování CAWI na vzorku 310 realizovaných respondenčních rozhovorů.

Reklamy