Manažeři odpovědní za bezpečnost firemních dat se obávají přechodu na cloud

29. listopadu 2018 – Velká část společností přesunuje své digitální procesy do cloudu, což dokládá nejnovější průzkum IDG. Podle něj má v současnosti 73 % korporací alespoň jednu aplikaci nebo část své počítačové infrastruktury v cloudu. Firemní IT oddělení ale podle statistik vnímají celooborový tlak přesunout do cloudu celou infrastrukturu. Tato probíhající změna se však neobejde bez všudypřítomných rizik. Podle vlastního průzkumu společnosti Kaspersky Lab, který provedla mezi více než 250 IT bezpečnostními odborníky, totiž pro více než 58 % CISOs (Chief Information Security Officer) představuje nekontrolovaný přechod na cloud největší bezpečnostní riziko.

Různé cloudové platformy pomáhají firmám v mnoha ohledech – od rychlejšího dodání produktu nebo služby, přes optimalizaci procesů až po zvýšení spolehlivosti služeb. Přes nesporné výhody, které cloud computing poskytuje, je s touto infrastrukturou spojena také řada kyberbezpečnostních rizik, která jsou o to větší, když je cloudová infrastruktura hostována třetí stranou. Únik dat z veřejného cloudu vyjde společnost v průměru na 1,64 milionu dolarů. I to je jeden z důvodů, proč se firemní CISOs kvůli nestejnorodé IT infrastruktuře bojí o bezpečnost dat a financí.

Řízení a správa komplexního IT prostředí se stává čím dál složitější i kvůli nedostatku odborných pracovníků. Přechod na hybridní cloud vyžaduje specialisty, kteří mají odpovídající zkušenosti a dovednosti s nastavením a správou bezpečnosti všech částí IT infrastruktury. Takové experty je ale čím dál složitější na pracovním trhu sehnat, což potvrzují i samotní CISOs, z nichž se s tímto problémem setkalo 38 %.

S ohledem na tyto okolnosti potřebují CISOs ucelené bezpečnostní řešení, které jim poskytne nejen vyšší ochranu, ale zaručí i viditelnost všech firemních IT komponent, které bude moci ovládat omezený počet IT odborníků prostřednictvím jednotné konzole.

„Firmy po celém světě procházejí digitální transformací a cloud je hlavní součástí této strategie. Protože cloudových uživatelů rychle přibývá, neměly by firmy při implementaci cloudových řešení zapomínat na bezpečnost. Aby ochránily uložená data a procesy běžící v cloudu, měly by využívat bezpečnostní řešení, které monitoruje chování aplikací a jakoukoliv podezřelou aktivitu blokuje. Bezpečnost posílí také automatické vyhledávání a následná oprava zranitelností nebo rozsáhlá databáze kyberhrozeb, která zabrání hackerům využít exploity. Užitečná funkce orchestrace zase umožňuje IT týmům sledovat jaké procesy jsou spuštěny a do jakých složek uživatelé vstupují z firemního či hostovaného cloudu,“ komentuje Maxim Frolov, Vice President of Global Sales ve společnosti Kaspersky Lab.

Řešení Kaspersky Hybrid Cloud Security chrání firemní aplikace a data ve fyzických, virtuálních i cloudových zařízeních. Řešení poskytuje integraci s Amazon Web Services (AWS) založenou na rozhraní API a zároveň podporuje cloudovou platformu Microsoft Azure. Díky tomu mohou uživatelé zabezpečit veškerá data, která ukládají na veřejný cloud. Řešení Kaspersky Hybrid Cloud Security poskytuje ochranu vícevrstvým cloudovým prostředím před pokročilými hrozbami. Prostřednictvím unifikované konzole mohou IT bezpečnostní týmy zajistit ochranu jak vlastní, tak i cloudové infrastruktury.

Více informací o řešení společnosti Kaspersky Lab pro hybridní cloud se dozvíte na této stránce.

O společnosti Kaspersky Lab

Kaspersky Lab je mezinárodní společností, která se zabývá kybernetickou bezpečností již více než 20 let. Své rozsáhlé odborné znalosti kybernetických hrozeb využívá Kaspersky Lab při vytváření bezpečnostních řešení a služeb nové generace zaměřených na ochranu podniků, kritické infrastruktury, vládních organizací a uživatelů po celém světě. Portfolio společnosti zahrnuje špičkové zabezpečení koncových bodů a specializovaná bezpečnostní řešení a služby sloužící k ochraně proti sofistikovaným a neustále se vyvíjejícím digitálním hrozbám. Technologie Kaspersky Lab chrání celosvětově více než 400 milionů uživatelů a 270 tisíc korporátních klientů. Více se dozvíte na www.kaspersky.cz.

Reklamy