Asistovaná realita pro podniky s handsfree řešením dynaEdge usnadňuje práci a optimalizuje datové toky

 

  • Minipočítač a brýle Toshiba jako základ asistované reality
  • Možnost vzdálené konzultace jakéhokoli pracovního problému
  • Partnerství se společností Ubimax rozšiřuje možnosti využití v logistice, výrobě, údržbě i v dalších odvětvích

 

3. prosince 2018, Praha, Česká republika – Asistovaná realita přinese do průmyslových odvětví zjednodušení pracovních postupů, snadnou možnost vzdálené konzultace a pomoci při zachování volných rukou a také usnadnění procesů v logistice, výrobě, údržbě a dalších odvětvích.

Servisní technik pracující v terénu nebo v podniku může například s využitím asistované reality konzultovat jakýkoli problém se vzdáleným odborníkem, který vidí stejnou scénu jako daný pracovník. Asistent poskytne na základě zjištěného stavu rady a promítne do zorného pole technika schémata, pracovní postupy a další informace potřebné k vyřešení problému.

Asistovaná realita není virtuální ani rozšířená

Virtuální realita dostává uživatele do počítačem vymodelovaného prostředí. Rozšířená realita zasazuje virtuální objekty do obrazu skutečného světa nebo naopak. Obě zmíněné formy využívá především herní průmysl. Asistovaná realita je naopak zaměřena pouze na skutečný svět a přináší možnosti vzdálené pomoci a usnadnění procesů. Praktické využití bude nacházet v podnikovém prostředí.

Jak už sám název napovídá, základní princip asistované reality je „asistence“. Klíčovým prvkem je hardwarové řešení využívající monokulární brýle vybavené kamerou a displejem, doplněné mobilním mini počítačem a softwarem pro komunikaci. Brýle slouží jako vstupní zařízení. Jejich kamera může pořizovat nebo rovnou odesílat obrázky či videa a displej umístěný v zorném poli uživatele zobrazuje pokyny od vzdáleného odborného konzultanta nebo pracovní postupy potřebné k dokončení činnosti.   

Tento základ nabízí nyní společnost Toshiba. Mini počítač dynaEdge DE 100 a chytré monokulární brýle AR 100, které má mobilní pracovník u sebe, umožňují přenos dat v reálném čase a asistenci založenou na principu „Vidíš to, co vidím já“. Ovládání mini počítače a brýlí je jednoduché a pohodlné a rozšiřující funkce umožňují připojení na podnikové informační systémy. Implementaci do stávajících systémů společností usnadňuje fakt, že Toshiba dynaEdge pohání operační systém Windows 10 Pro.

Edge Computing – budoucnost firemní infrastruktury

Rozšířené možnosti asistované reality otevírají nadstavbové aplikace, které obraz z kamery analyzují, zpracovávají a redukují množství dat posílaných z dynaEdge zařízení do podnikových informačních systémů. Vzorovým příkladem může být proces naskladňování zboží. Jednotlivé položky mohou být vybírány pouhým „pohledem“, přičemž dynaEdge zpracuje obrazová data s využitím OCR nástroje do podoby kódu zboží a vyšle do skladového softwaru informaci o naskladnění. Tento postup je označován jako Edge Computing a zahrnuje proces zpracování dat hned v místě jejich vzniku, „na okraji sítě“. Jeho výsledkem je optimalizace datových toků a současně snížení zátěže podnikových serverů.

Možnosti Edge Computing v rámci řešení asistované reality v podání Toshiby rozšiřují specializované softwarové moduly vyvíjené strategickým partnerem – společností Ubimax. Již existující aplikace Ubimax xMake, xInspect, xAssist a xPick jsou připraveny usnadnit začlenění asistované reality do logistických, výrobních, servisních a dalších procesů.

Cestu pro asistovanou realitu otevře rozšíření 5G sítí

Využití asistované reality v mobilním pracovním prostředí umožní v blízké době rozšíření očekávaného mobilního datového připojení 5G. Očekává se, že jeho nástup bude znamenat další rozvoj počtu mobilních pracovníků a zvýšení množství IoT zařízení připojovaných k podnikovým sítím. 5G přispěje k využití nových technologií v podnikovém prostředí, mezi které patří například asistované realita.

—-

Videa shrnující aktuální možnosti asistované reality:

https://www.youtube.com/watch?v=-oBf89t_JZ0

https://www.youtube.com/watch?v=jvzoiBsuWxo

—-

O společnosti Toshiba Client Solutions, Ltd.

Již více než 30 let nastavují notebooky a technologie Toshiba standard pro inovace, kvalitu a spolehlivost. Společnost Toshiba Client Solutions, Ltd., která je nyní většinově vlastněná společností Sharp, pokračuje v této tradici poskytováním bohatých hodnot a služeb, které podporují naše partnery a zákazníky při dosahování svých cílů.