Rony Plesl a Maxim Velčovský poprvé vytvořili společné dílo – artefakt pro deník E15

Rony Plesl a Maxim Velčovský, dvě největší současné hvězdy tuzemského designu, se poprvé sešli nad spoluprací při tvorbě jednoho společného díla. Jejich studenti, respektive posluchači ateliéru porcelánu na UMPRUM, který vede Velčovský, a ateliéru skla, vedeného Pleslem, vytvořili artefakt pro deník E15 a banku J&T.

Dílo kombinující sklo a porcelán bude zároveň dárkem pro hosty exkluzivního křtu magazínu E15 Premium s názvem Elita byznysu, který se koná při zahájení globálních parkurových závodů Global Champions Prague Play Off 13. prosince.

Oba ateliéry vyhlásily soutěž mezi studenty. Vítězný návrh má podobu skleněné dózy s dekorem ledovaného skla, jeho autorkou je studentka Ronyho Plesla Anna Jožová. Dózu vyfoukají ve sklárnách Rückl. Uzavírá ji porcelánové víčko s  koníkem navrženým studentem Davidem Ramdanem. Koníky na sérii dóz individuálně dekorativně dozdobí Velčovského studenti z ateliéru porcelánu.

Takovéto projekty jsou pro nás velice důležité, i proto, aby studenti věděli, že jejich originalita může mít svého klienta a nemusí končit jen vystavením semestrálních prací,“ poznamenal ke společnému projektu UMPRUM, deníku E15 a J&T Banky Rony Plesl. Maxim Velčovský doplnil, že zakázku, která by kombinovala sklo i porcelán, ateliéry dělají poprvé.

Dílu se již nyní dostalo ocenění, když bylo zařazeno do sbírky Moravské galerie. Designoví genetici si dlouhou dobu lámou hlavu, jestli se dá kombinovat sklo a porcelán a jestli lze vytvořit hybrid Maxima Velčovského a Ronyho Plesla. J&T Bance a E15 se podařilo uspořádat soutěž mezi studenty, do které se zapojily ateliéry obou designérů, aby zpracovaly návrh prestižní ceny. Výsledkem se stala Trofej E15 Premium, která nese stopy myšlení obou designérů, a já věřím, že spolupráce, která je příležitostí pro studenty VŠUP, bude i v dalších letech pokračovat,“ řekl k události Jan Press, ředitel Moravské galerie v Brně.

Luxusní autorský design, čistá kombinace olovnatého křišťálu a porcelánu. Touto větou lze obecně shrnout podobu artefaktu. „Dóza zachycuje symbiotický vztah koně a jezdce při parkuru a má být hmotnou vzpomínkou na zážitky z jezdeckého klání. Estetický tvar doplňuje soška houpacího koně, který je skromným symbolem přesnosti – klíčové vlastnosti v této náročné disciplíně. Zaujalo mě, že do projektu nebude vepsána pouze spolupráce jezdce a koně, ale i spolupráce dvou ateliérů – ateliéru skla a ateliéru keramiky,“ říká ke svému návrhu Anna Jožová.

Studenti navrhli řadu velice kreativních děl – vázy, plakety, ručně malované talíře, designové skulptury či kubistické hlavy šachových koní v podobě zátky na vinné lahve. Návrhů bylo přes dvacet.

CZECH NEWS CENTER a.s. je nejsilnějším mediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů oslovuje téměř 3,5 milionu čtenářů tisku a více než 7 milionů návštěvníků internetu. Stovky tisíc dalších uživatelů využívají ostatní digitální produkty, služby a aplikace CNC. 

Reklamy