Mastercard: Internetoví obchodníci zaostávají v přípravě na nové bezpečnostní normy

Praha 17. prosinceInternetoví obchodníci v Evropě zaostávají v přípravě na nové bezpečnostní normy, které přitom vstoupí v platnost již za tři čtvrtě roku. Ukazuje to průzkum společnosti Mastercard zahrnující přes 300 on-line prodejců ze 17 zemí.  Přísnější ověřování totožnosti zákazníků stanovené evropskou směrnicí o platebních službách PSD2 začne platit v září 2019.

Zabezpečení metodou EMV 3-D Secure (EMV 3DS), jejímž cílem je zdokonalit proces realizace digitálních plateb, zavede pro internetové transakce nové bezpečnostní normy. I přes blížící se změny jen 14 procent dotazovaných prodejců v současnosti podporuje požadované přísnější ověřování totožnosti zákazníků (Stronger Customer Authentication, SCA). Plných 51 procent obchodníků dokonce uvedlo, že na nový způsob ověřování totožnosti budou připraveni až po konci září 2019 nebo jeho zavedení vůbec neplánují.

Společnost Mastercard usiluje o to, aby po zavedení této změny zajistila spotřebitelům ještě pohodlnější průběh internetových plateb. Proto ohlásila spuštění programu Mastercard® Identity Check™, nového řešení pro ověřování totožnosti EMV 3DS. S ohledem na to, že jsou spotřebitelé již ve velké míře zvyklí platit své on-line nákupy na jedno kliknutí, je řešení společnosti Mastercard navrženo tak, aby představovalo jen minimální narušení procesu platby. Řešení Identity Check splňuje požadavky na přísnější ověřování totožnosti zákazníků stanovené zmíněnou evropskou směrnicí PSD2.

Tempo růstu digitálního obchodu nadále překonává prodeje v kamenných prodejnách, což je pro internetové prodejce na jedné straně rozhodně přínosné, ale zároveň to na druhé straně znamená nutnost zajišťovat bezpečnost a snadnost realizace digitálních platebních transakcí. První úspěšnou transakci dle normy EMV 3DS jsme uskutečnili již v září a s potěšením nyní spouštíme naše řešení Identity Check, jež normu EMV 3DS plně podporuje a využívá k tomu postupy ověřování totožnosti v reálném čase, jako jsou dynamická hesla či biometrické údaje, včetně rozpoznávání otisku prstu, obličeje, oční duhovky a hlasu. Výsledkem jsou bezpečnější internetové platby odpovídající potřebám elektronického obchodu budoucnosti,“ uvedl výkonný viceprezident pro služby společnosti Mastercard Europe Milan Gauder.

Mezi fyzickými a digitálními platbami nadále existuje znepokojivý rozdíl v počtu odmítnutých plateb a případů podvodného jednání v neprospěch digitálních plateb. Četnost výskytu podvodného jednání je v Evropě u digitálních plateb desetkrát vyšší než v případě fyzických plateb, což se negativně odráží na míře využití a důvěry.

Během přípravy na zavedení programu Mastercard® Identity Check™ spustila společnost nejprve jeho omezený provoz, který ovšem ukázal, že toto řešení snižuje výskyt podvodů, četnost zamítnutých plateb i složitost ověření totožnosti zákazníků při platbě. Výsledkem tak nebyla jen lepší zkušenost zákazníků, ale také vyšší zisky prodejců a vydavatelů platebních karet.

Digitální obchod se stává zcela běžnou záležitostí a současně přicházejí nové regulatorní požadavky, je tudíž zapotřebí inovativních řešení, jež obchodníkům umožní nadále plnit přání zákazníků nakupujících na internetu. Naše řešení, které je schopné mezi obchodníky a vydavateli platebních karet předávat desetkrát více údajů než stávající metody ověřování totožnosti a umožňuje bezproblémové využití mobilních zařízení, rozhodně posouvá laťku ověřování totožnosti výrazně výš,“ dodal Milan Gauder.

Na povinné přísnější ověřování SCA se musí obchodníci připravit a do léta 2019 splnit následující:

  1. Kontaktovat svého zpracovatele plateb nebo poskytovatele platebních služeb a ověřit, že je jejich firma připravena a zahrnuta do programu Identity Check.
  2. Informovat své zákazníky. Dát jim vědět, že se podoba plateb změní, a zdůraznit, jaké to pro ně bude mít výhody – nebude nutné si pamatovat heslo a sníží se hrozba podvodů.

Zároveň s tím banky zahrnou držitele jimi vydaných karet do programu Identity Check a nabídnou jim vylepšené možnosti ověřování totožnosti, včetně využití biometrických údajů.

O společnosti Mastercard
Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je technologická společnost v oboru celosvětových plateb. Provozuje nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a oblastech celého světa. Produkty a řešení společnosti Mastercard ještě výrazněji usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi. Sledujte Mastercard na Twitteru prostřednictvím profilu @MastercardNews, připojte se k diskusi na blogu Beyond the Transaction a přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv v Engagement Bureau.