PlayStation podpořil mladé lidi z dětských domovů. Hráčská komunita vybrala za jediný den 476 tisíc korun

Praha, 18. prosince 2018 – Hraním pro dobrou věc. Značka PlayStation díky své hráčské komunitě významně podpořila neziskovou organizaci DEJME DĚTEM ŠANCI. Do charitativního dvaceti čtyř hodinového živého vysílání v hraní videoher se zapojila řada známých osobností z herní scény a 1 028 fanoušků, kteří dohromady vybrali částku 476 425 korun. Výtěžek organizaci pomůže financovat projekt „Pomoz mi do života…“. Jeho cílem je pomoci v začátcích mladým lidem, kteří po dosažení plnoletosti nebo po dokončení studia opouštějí dětské domovy.

„Věřili jsme, že díky naší velké komunitě hráčů se nám společně podaří vybrat vysokou částku. Ale upřímně jsme ani nedoufali, že ta částka dosáhne téměř půl milionu korun. Odejít z dětského domova a začlenit se úspěšně do společnosti je pro mladé lidi nesmírně těžké. Jsme rádi, že můžeme podpořit projekt, který právě těmto lidem pomáhá,“ řekl Jan Vavřík ze Sony PlayStation. „Poděkování patří všem osobnostem a influencerům, kteří naši myšlenku ochotně podpořili bez nároku na honorář. A zejména pak patří poděkování všem dárcům, kteří prokázali nebývalou vůli pomoci jiným a ukázali sílu dnešní herní komunity,“ doplnil.

„Za podporu PlayStationu a dalších více než tisíce dárců jsme velice vděční. S podobným projektem jsme dosud neměli žádnou zkušenost, a tak nás překvapilo, jak se hráčská komunita aktivně zapojila do podpory. Ta výše celkové vybrané částky je úžasná. Díky ní můžeme snadněji realizovat naše aktivity určené mladým lidem, kteří si naši podporu opravdu zaslouží,“ oceňuje přínos Michaela Chovancová, ředitelka a zakladatelka organizace DEJME DĚTEM ŠANCI, a dodává. „Vybrané prostředky použijeme na pokrytí výdajů studentů zařazených do stipendijního programu, z něhož jim hradíme například školné, cestovné, školní pomůcky, ubytování na kolejích či nájemné ve startovacích bytech.“

Během celodenního streamu na YouTube kanále se před kamerou objevilo šestnáct populárních tváří, například internetový producent Kazma, raper Ektor, moderátor Mikuláš Tuček, herní streameři Agraelus či Arcade Bulls nebo youtuber Vláďa Videos. Jejich úkolem bylo přilákat ke sledování vysílání co nejvíce fanoušků a motivovat je, aby skrze platební bránu či bankovní převod přispěli.

Společnost PlayStation do charitativního projektu věnovala ceny za více než sto tisíc korun divákům, kteří se finančním darem rozhodli projekt podpořit. Hlavní cenu pro donátory, limitovanou konzoli PlayStation 4 Pro 500M Limited Edition, získal dárce, který přispěl částkou 60 tisíc korun.

Organizace DEJME DĚTEM ŠANCI pomáhá dětem a mladým lidem z dětských domovů na jejich cestě k samostatnosti. Usnadňuje jim úspěšné začlenění do společnosti po opuštění dětského domova. Pro děti hledá podporovatele, patrony, přátele, zaměstnavatele i dárce. Ve spolupráci s vedením dětských domovů zařazuje do projektů děti, pro které je podpora potřebná. Financování činnosti organizace je závislé právě na podpoře dárců z řad soukromých firem a fyzických osob. Organizace dosud nečerpala žádné prostředky od orgánů státní správy.

Cílem projektu „Pomoz mi do života…“ je usnadnit dětem start do samostatného života. Projekt je zaměřen zejména na mladé lidi opouštějící dětské domovy po dosažení plnoletosti nebo po dokončení studia, ale nabízí rovněž podporu při studiu a přípravě na budoucí povolání.

 

Reklamy