HTC představilo nové VR headsety, technologii sledování pohybu očí i neomezené předplatné s virtuálními tituly

HTC Vive Pro Eye umožní ovládání virtuální reality pohledem, realističtější prezentaci avatarů i snížení nároků na výkon PC. Technologii ocení nejen hráči, ale také výzkumníci. Výrobce představil také zcela nový headset Vive Cosmos.

Praha, 7. ledna 2019 – HTC dnes na veletrhu CES představilo novinky z oblasti virtuální reality. Uživatelé se mohou těšit na HTC Vive Pro Eye s technologií sledování očí eye tracking, zdokonaleným zvukovým projevem a také na nový model předplatného v obchodě Viveport. To již nebude omezeno na 5 titulů měsíčně a v souladu s novým názvem Viveport Infinity nabídne všechny aktuálně dostupné tituly. S nabídkou čítající více než 500 her a aplikací se tak každý v rámci měsíčního poplatku bude moci naplno ponořit do virtuálních světů.

Výrobce také odhalil vývojářskou verzi svého příštího headsetu VIVE COSMOS, který by měl přinést jednodušší instalaci i obsluhu a v neposlední řadě také první implementaci nového systému Vive Reality System. Ten nabídne nové způsoby zobrazení obsahu i přechodu mezi různými virtuálními světy.

HTC Vive Pro Eye bude dostupný ve druhém čtvrtletí roku 2019.

HTC Vive Pro Eye otevírá nové obzory

Technologie sledování očí umožní nárůst obrazové kvality bez nutnosti investice do výkonnější grafické karty, stejně jako snížení minimálních HW nároků pro provoz prémiového VR. Uživatelé se mohou těšit také na možnost ovládat software pouhým pohledem. Technologie zpřístupní virtuální realitu i hendikepovaným uživatelům. Velký posun způsobí i v oblasti sociálních VR zážitků, ve kterých bude možné přenášet nejen pohyby těla a hlas, ale také pohyb očí.

„Do VR technologií jsme investovali, abychom fanouškům dokázali poskytnout ty nejlepší zážitky v hernách i domácnosti,“ řekl tiskový mluvčí Major League Baseball. „Díky sledování pohledu očí můžeme nabídnout MBL Home Run Derby VR bez potřeby ovladačů. Nyní mohou veškerá menu ovládat pomocí očí.“

Vývojáři, podnikatelé, ale i vědci získají možnost sledovat pohyby očí trénovaných pracovníků i účastníků testovacích skupin, díky čemuž snadno odhalí, co je pro ně podstatné a atraktivní. V neposlední řadě technologie umožní snížení nároků na výkon PC, které se bude moci při vykreslování scény zaměřit především na část obrazu v centru zorného pole uživatele.

Neomezené předplatné Viveport Infinity

Výrobce představil také nový model předplatného nazvaný Viveport Infinity. Jedná se o světově první neomezené předplatné pro virtuální realitu, které uživatelům nabídne více než 500 titulů k okamžité instalaci. Neuniknou jim tak ani krátké nezávislé hity, které by jinak neinstalovali, aby si mohli po celý měsíc ponechat své oblíbené tituly jako například Seeking Dawn nebo Torn. Viveport Infinity bude dostupný od 5. května 2019, kdy společnost oslaví další Vive Day. Využít jej budou moci nejen uživatelé headsetů HTC Vive, ale také majitelé Oculus Rift a všech zařízení ekosystému Vive Wave.

Vive Cosmos

Absolutní pohodlí a jednoduché použití je tím, co zájemcům o virtuální realitu umožní použít ji kdykoliv budou potřebovat. Nevyžaduje externí základnové stanice díky čemuž umožní snadné použití nejen doma ale i na cestách. Připojit jej totiž bude možné nejen k tradičnímu hernímu PC.

„Zjistili jsme, že více než 85 % zájemců o virtuální realitu vnímá snadnou instalaci a použití jako nejdůležitější faktor při nákupu VR headsetu,“ řekl generální ředitel americké pobočky HTC Vive Daniel O`Brien. „Věříme, že Cosmos bude skvělou volbou pro ty, kteří do VR zatím neinvestovali a zároveň nabídne skvělé zážitky i zkušeným fanouškům virtuální reality.“

S uvedením nového headsetu si výrobce klade za cíl redefinovat uživatelskou představu o přístupu k virtuální realitě. Vive Cosmos by měl nabídnout rychlou a snadnou instalaci i mobilitu. Jedná se také o první Vive headset, který nabídne nový Vive Reality System.

Vive Reality System

HTC odhalilo i nový Vive Reality System (ViveRS), který vznikl v týmu HTC Creative Labs a mění způsob, jakým lidé pracují s virtuálním obsahem.

„Již od počátku jsme chtěli přinést produkt, který umožní přirozený a snadný přechod z reálného do virtuálního světa,“ řekl viceprezident Creative Labs HTC Drew Bamford. „Prostředí a nástroje, z kterých se Vive Reality System skládá, mají za cíl zpřístupnit prostorové výpočty každému. Přáli bychom si, aby virtuální realita nepůsobila jako přepínání aplikací, ale jako kráčení mezi různými světy.“

Nový systém a jeho funkční i zážitkové prvky budou mít vliv na celé portfolio produktů HTC Vive. Výrobce v rámci projektu uzavřel také dohodu se společností Mozilla, se kterou představí první webový prohlížeč pro HTC Vive. Systém ViveRS si uživatelé vyzkouší poprvé prostřednictvím headsetu Vive Cosmos, který se k uživatelům dostane v průběhu roku 2019.

O systému virtuální reality HTC Vive™

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality společnosti HTC, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Vive přináší, díky nastavitelnému headsetu, dvěma bezdrátovým ovladačům s HD haptickou odezvou a preciznímu snímáním pohybu v rozsahu 360°, ohromující vizuální zážitek a možnost přirozené interakce s virtuálním prostředím. Zároveň systém umožňuje bezdrátové spojeníí s mobilním telefonem a přenos jeho nejdůležitějších funkcí do virtuální reality, stejně jako propojení s reálným světem pomocí vestavěné kamery. Tyto technologie praktickým způsobem zvyšují bezpečnost a umožňují bezstarostné ponoření do virtuální reality, díky kterému hráče virtuální světy zprostředkované systémem HTC Vive pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně. Více informací na www.htcvive.com.