KIA zvýšila v roce 2018 prodeje v ČR o 13 % a poprvé v historii překonala hranici 10 tisíc prodaných vozů

  • KIA v roce 2018 prodala rekordních 10 439 vozů, o 13 % více než v roce 2017
  • Díky meziročnímu růstu prodejů o 1 208 vozů se KIA v rámci první desítky značek zařadila mezi tři automobilky s největším nárůstem registrovaných vozů
  • Tržní podíl značky KIA v České republice vzrostl téměř o pětinu na 4 %
  • Model KIA Ceed se v roce 2018 umístil mezi 10 nejprodávanějšími modely na českém trhu
  • KIA Ceed zvítězila v anketě Auto roku 2019 v hlasování veřejnosti v kategorii Kompaktní vozy
  • Za růstem prodejů stojí také úspěch crossoveru KIA Stonic, který se během jediného roku stal čtvrtým neprodávanějším modelem značky KIA v ČR

Praha 8. ledna 2019 – Společnost KIA MOTORS CZECH prodala v České republice v roce 2018 10 439 vozů, o 13 % více než roce 2017, a poprvé v historii značky překonala na českém trhu hranici 10 tisíc prodaných vozů. V situaci, kdy došlo k meziročnímu poklesu celkových registrací na trhu s novými osobními automobily, zvýšila KIA své prodeje o 1 208 vozů a zároveň navýšila svůj tržní podíl téměř o pětinu na 4 %. Úspěch značky KIA na českém trhu dokládá také fakt, že v rámci první desítky automobilek patří mezi trojici značek s největším nárůstem prodejů v uplynulém roce. „Rok 2018 pro nás byl prodejně nejúspěšnějším za celou 25letou historii působení značky KIA na českém trhu. Máme radost z toho, že prodeje nových automobilů rostou a že stále více zákazníků volí automobil naší značky. V situaci, kdy trh jako celek klesal, jde o ukázku perfektního odhadu potřeb zákazníků, důrazu na nekompromisní kvalitu a spolehlivost našich produktů opřenou o bezkonkurenční sedmiletou záruku a také výborné práce všech našich zaměstnanců a dealerů,“ říká Arnošt Barna, generální ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH.

Za nárůstem prodejů značky KIA na českém trhu stojí především úspěch crossoveru KIA Stonic, který KIA uvedla na český trh na podzim roku 2017. Nápaditý crossover s dosud největšími možnostmi personalizace v historii automobilky se stal v uplynulém roce čtvrtým nejprodávanějším modelem značky na českém trhu, když si ho pořídilo 1 100 zákazníků, pouze o 52 méně než třetí nejprodávanější model KIA Rio. K rekordnímu výsledku přispěla také stabilní obliba SUV KIA Sportage, kterou si pořídilo 2 038 zákazníků a která v závěru roku prošla zdařilým faceliftem. Prodeje dlouhodobě nejúspěšnějšího modelu KIA Ceed, jehož třetí generace byla uvedena na tuzemský trh ve druhé polovině roku 2018, meziročně vzrostly o 11 % na 4 250 vozů.

Výsadní postavení modelu Ceed v rámci portfolia značky KIA dokládá také fakt, že je již 12 let nejprodávanějším modelem automobilky na českém trhu. Třetí generace, k jejímuž vývoji přispěl Albert Biermann, prezident a vedoucí výzkumu a vývoje značky KIA, je finalistou prestižních anket o Auto roku 2019 v České republice a také o evropské Auto roku 2019. Jeho neutuchající oblibu u veřejnosti dokládá také fakt, že Ceed zvítězil v rámci ankety Auto roku 2019 v České republice v hlasování veřejnosti v kategorii Kompaktní vozy. Ceed získal ve své kategorii téměř třetinu všech hlasů a v rámci hlasování veřejnosti se stal nejpřesvědčivějším vítězem ze všech vyhlašovaných kategorií. Model Ceed je oblíben i u odborné veřejnosti, důkazem toho je 25. ročník odborné ankety Auto roku 2019 v České republice, ve které porota složená z vybraných motoristických novinářů zařadila KIA Ceed na 4. místo z celkově 23. nominovaných automobilových novinek. „Model Ceed dlouhodobě těží z úspěšné kombinace moderního designu, perfektní ovladatelnosti, praktičnosti a spolehlivosti. Třetí generace Kia Ceed všechny tyto prvky posouvá na novou úroveň a přidává k nim ještě výjimečné technologie, které dosud v segmentu nižší střední třídy nebyly k dispozici. Jsme velmi rádi, že Ceed získal u české veřejnosti takový ohlas a že se potvrdilo, že náš důraz na perfektní řidičský zážitek a technickou vyspělost je cestou správným směrem,“ říká Kateřina Vaňková, PR Manager společnosti KIA MOTORS CZECH.

KIA MOTORS CZECH je výhradním dovozcem nových automobilů značky Kia do České republiky, ve které působí od roku 1993. Za 25 let své existence prodala Kia na českém trhu téměř 110 000 vozů. Aktuálně prodává na 12 modelových řad z čehož 6 s alternativním pohonem (EV, HEV, PHEV, MHEV). Kia má v ČR 60 autorizovaných prodejních a servisních míst a průběžně jí patří 7. místo na trhu. V roce 2015 uzavřela partnerství se společností Autodrom Most, která provozuje motorsportové aktivity a Centrum bezpečné jízdy. Kurzy pro výuku a výcvik bezpečnosti se zaměřením na krizové situace v běžném silničním provozu navštívilo za dobu spolupráce téměř 8 tisíc účastníků, kteří s více než třemi desítkami modelů Ceed najezdili na 20 tisíc kilometrů. Od roku 2009 Kia úzce spolupracuje s Nadací Naše dítě, jejíž aktivity rozšířila o projekt dárcovské samolepky „Já a Kia pomáháme dětem“, v hodnotě 50 korun za každý nově prodaný vůz. Od zahájení spolupráce obdržela nadace částku převyšující 2 miliony korun a podpořeno bylo více než 70 projektů na pomoc znevýhodněným či zdravotně postiženým dětem. Více informací o společnosti KIA MOTORS CZECH naleznete na stránkách www.kia.cz.

Kia Motors Corporation – výrobce celosvětově kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem, byla založena v roce 1944 a je nejstarší korejskou automobilkou. Kia vyrábí ročně více než 3 milionu automobilů v 14 výrobních a montážních závodech v 5 zemích světa. Ty jsou následně prodávány prostřednictvím sítě distributorů a dealerů ve 180 zemích celého světa. Kia celosvětově zaměstnává okolo 49 000 zaměstnanců a vykazuje roční obrat téměř 45 miliard USD. Je hlavním partnerem tenisového grandslamového turnaje Australian Open a také oficiálním automobilovým partnerem fotbalové organizace FIFA – řídící orgán FIFA World CupTM a oficiálním partnerem Evropské ligy UEFA platné pro sezóny 2018/2019. Pro více informací o společnosti Kia Motors a jejích výrobcích, navštivte prosím globální mediální centrum www.kianewscenter.com