10y challenge: Huawei U7510 vs Mate 20 Pro

Internet zaplavila výzva, ve které lidé srovnávají fotografie před a po deseti letech. Výzva 10yearschallenge se stala ze dne na den hitem a zaplavuje sociální sítě.  Přidává se téměř každý a chybět nemohou ani smartphony. Deset let je v životě celkem dlouhá doba a v technologiích to platí dvojnásob.

huawei-10y.jpg

V roce 2009 byl novinkou na trhu model s technickým označením Huawei U7510, do kterého bylo možné uložit až 1000 telefonních kontaktů a disponoval na svoji dobu úctyhodnou interní pamětí 100 MB. V nabídce telefonu byla také možnost dohledat až 30 příchozích, odchozích, nebo ztracených hovorů. O deset let později vyvinul Huawei technologický skvost Mate 20 Pro, pro mnohé uživatele nejlepší smartphone na světě, který již nepotřebuje místo na ukládání kontaktů a ani se nechlubí možností dohledat ztracené hovory, zato disponuje obří pamětí o kapacitě 128 GB.

Ke slušnému posunu při vývoji telefonů a smartphonů došlo u displejů. Trendem roku 2000 bylo zmenšování přístrojů až po miniaturní krabičky, které byly hitem před rokem 2010, kdy se tento trend zastavil, a právě kvůli displejům se začaly chytré telefony opět zvětšovat. Model U7510 se už ve své době pyšnil dotykovým displejem o velikosti 2,8 palců a rozlišení 240 x 320 pixelů. Oproti tomu má Mate 20 Pro obrazovku velkou 6,39 palců s rozlišením 3120 x 1440 pixelů. Podobné specifikace nabízí využitelnou plochu nahrazující dnes některým uživatelům dokonce počítač nebo televizi.

Další posun představuje fotoaparát. Pro Huawei byl vždy důležitým komponentem a už model U7510 měl přední i zadní kameru. Selfie kamera uměla pouze fotografovat, zato zadní kamera zvládla i natáčet videa a čočka měla tenkrát pouhé 2 Mpx. Noční focení bylo tehdy ještě v plenkách, proto telefonům chyběl blesk. Dnešní vlajková loď Huawei Mate 20 Pro v některých parametrech překonává profesionální fotoaparáty. Například selfie kamera má 24 Mpx, ale pravý skvost se nachází na opačné straně. Trojice fotoaparátů uspořádaných do čtverce a doplněných o led diodu dominuje zadní části smartphonu. Triple kamera má v řeči čísel tyto parametry: hlavní snímač 40 Mpx, druhý ultraširoký 20 Mpx snímač a nakonec 8 Mpx teleobjektiv.

Kdo by si také před deseti lety pomyslel, že bude existovat zařízení s podporou umělé inteligence? Huawei U7510 si o tom mohl nechat zdát, ale díky modelu Mate 20 Pro a jeho umělé inteligenci vzniklo v poslední době několik zajímavých projektů. Poslední ukázkou schopností umělé inteligence a praktické pomoci potřebným je projekt Facing Emotions zaměřující se na rozpoznání emocí pro nevidomé. Jedná se o aplikaci, která s pomocí umělé inteligence dokáže identifikovat emoční náladu člověka a sdělit ji do sluchátka nevidomým.

„Většina lidí asi nikdy neslyšela o Huawei,“ píše se v dobové recenzi na serveru trustedreviews.com. Dnes, deset let poté, je přitom Huawei druhým největším výrobcem chytrých telefonů na světě a zařízení této značky si pořídí ročně přes 200 milionů lidí po celém světě. Tato čísla reflektují, kam se společnost Huawei za deset let posunula.Více informací o produktech Huawei naleznete na https://consumer.huawei.com/cz

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:
Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/
YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk
Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk
Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group
Produkty a služby Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a využívá je třetina světové populace. V roce 2016 se společnost umístila na 3. místě v dodávkách chytrých mobilních telefonů. Šestnáct R&D (výzkumných a vývojových) center bylo založeno v USA, Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně. Huawei Consumer BG je jednou ze tří business divizí společnosti a soustřeďuje se na smartphony, PC a tablety, wearables a cloudové služby apod. Globální síť Huawei je postavena na 20 letech bohatých zkušeností v telekomunikačním průmyslu a jejím cílem je přinášet nejnovější technologie spotřebitelům na celém světě.

 

Reklamy