SAP zveřejnil finanční výsledky za rok 2018, prodej cloudových služeb a počet zákazníků SAP S/4HANA vzrostly o třetinu

PRAHA, Česká republika — 29. ledna 2019 Společnost SAP SE (NYSE:SAP) dnes oznámila předběžné finanční výsledky za uplynulý kalendářní rok. Příjmy z nově uzavřených cloudových i softwarových partnerství meziročně vzrostly o 14 %, celkové příjmy činily 24,71 mld. eur (IFRS). Největší nárůst zaznamenaly cloudové služby s 30% nárůstem a příjmy v hodnotě 4,99 mld. eur (IFRS). Počet zákazníků využívajících řešení SAP S/4HANA meziročně vzrostl o třetinu na 10 500.

„V roce 2018 jsme splnili či přesáhli finanční výhledy. S akvizicí analytické společnosti Qualtrics rozšiřujeme naše portfolio v oblasti řízení vztahů se zákazníky s cílem dále vylepšovat zákaznickou zkušenost. V naší inovativní strategii budeme pokračovat,“ okomentoval globální výsledky SAP Bill McDermott, CEO SAP.

Celkové příjmy z cloudových služeb vzrostly o 30 %, nově uzavřená cloudová a softwarová partnerství o 14 %. SAP S/4HANA nyní používá zhruba 10 500 zákazníků, což je o 33 % více než v předchozím roce. Jen v posledním čtvrtletí byl nárůst zákazníků SAP S/4HANA dokonce 40 %, řešení nadále adoptují globální společnosti, jako je např. Nestlé, Infosys, Hilti nebo Haribo. Stále více zákazníků také používá řešení SAP S/4HANA v cloudu, včetně Sonos nebo Hitachi High Technologies.

Úspěšná jsou i další řešení včetně portfolia pro internet věcí a strojové učení SAP Leonardo nebo řešení pro řízení lidského kapitálu SAP SuccessFactors, které je nyní lokalizováno pro 94 zemí. Klíčové řešení SAP SuccessFactors Employee Central má nyní více než 3 000 zákazníků včetně společností Volkswagen, Volvo, Yahoo Japan a města Zürich. V oblasti zákaznické zkušenosti, kde SAP představil SAP C/4HANA, vzrostl zisk meziročně o 52 % na 349 milionů eur.

„I čeští zákazníci vnímají výhody, které jim nabízí nejen řešení SAP S/4HANA či přechod do cloudu, ale celý náš koncept inteligentního podnikání. V letošním roce se nám povedlo rozšířit řady našich zákazníků především v oblasti řízení lidských zdrojů, což odráží situaci na trhu s talenty a požadavky firem na fungující HR služby, stejně jako na zabezpečení dat v souladu s důležitými regulacemi, jako je GDPR. Například světově úspěšná společnost Foxconn sídlící v České republice nasadila řešení SAP SuccessFactors s cílem vybudovat organizaci pro sdílené HR a mobilní služby pro několik tisíc zaměstnanců.,“ okomentovala Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR.

Kompletní výsledky a výhledy si můžete prohlédnout zde.

Navštivte SAP News Center. Sledujte SAP na Twitteru @sapnews.

O společnosti SAP

SAP, cloudová společnost s klíčovým produktem SAP HANA, je lídr na trhu s podnikovým aplikačním softwarem a pomáhá firmám všech velikostí a ze všech oborů k lepšímu fungování. 77 % světových výnosů z obchodních transakcí má co dočinění se systémy SAP. Technologie, jejichž součástí je strojové učení, internet věcí a pokročilé analytiky, pomáhají našim zákazníkům přetvořit jejich firmy v inteligentní podnikání. SAP poskytuje jednotlivcům a organizacím obchodní expertízu a rozvíjí spolupráci, díky níž jim umožňuje mít vždy náskok před konkurencí. Společnostem zprostředkováváme jednoduché využití technologií, díky čemuž mohou náš software využívat tak, jak sami chtějí a bez komplikací. Naše end-to-end sady aplikací a služeb pomáhají více než 425 000 zákazníků z komerční i veřejné sféry v dosahování vyšších zisků, v přizpůsobování se aktuálním potřebám a ve schopnosti těžit z rozdílného přístupu. Díky celosvětové síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a uvědomělých lídrů pomáhá SAP ke zkvalitňování lidských životů. V České republice působí společnost od roku 1992 a dosud získala více než 1 300 zákazníků z oblasti podniků, finančních institucí a organizací veřejné správy. Součástí SAP v České republice je také SAP Services, SAP Ariba a SAP Concur. Pro vice informací navštivte www.sap.com.