Český startup productboard letos dramaticky posílí svůj tým. Pomůže mu k tomu dalších 10 milionů dolarů

Praha 5. února 2019 – Český startup productboard, který nabízí unikátní nástroj pro produktový management, získal pod taktovkou Index Ventures a všech současných investorů dalších 10 milionů dolarů. Celkově tak productboard ukončuje investiční kolo A na 18 milionech dolarů, 8 milionů získal již v červenci loňského roku od hvězdného amerického fondu Kleiner Perkins. Získané prostředky dají nadějnému českému startupu možnost významně rozšířit pražský tým, raketově posunout vlastní produkt a taktéž znásobit počet zákazníků. Těch má firma již přes 1 600 a patří mezi ně také Twilio, Avast, Zendesk, Unity nebo například i firma UiPath, která bývá označována za nejrychleji rostoucí technologickou firmou světa.

„Těší nás, že od stávajících investorů, v čele s Index Ventures, dostáváme tak velkou důvěru, která nám umožní výrazně rychleji růst a především rozšířit pražský tým špičkových vývojářů, designérů a produktových manažerů. Díky rozšíření série A na 18 milionů dolarů, se kterou se pravděpodobně dostáváme do čela nejlépe zainvestovaných mladých českých firem, získáváme prostor budovat nástroj pro firmy, které si uvědomují, že vývoj produktů nejde dělat v Excelu či jiném nástroji. Produktový management je dnes posledním odvětvím, které nemá vlastní sofistikovaný nástroj pro efektivní řízení, což v productboardu měníme. Stejně jako zákaznická podpora má Zendesk, synonymem CRM se stal Salesforce, markeťáci mohou pro automatizaci využívat Marketo a v HR mají aplikaci Workday, my stavíme na míru střižený systém pro produktové manažery,“ říká Hubert Palán, zakladatel a CEO productboard.

„S novou investicí můžeme urychlit tempo vývoje našeho produktu, zaměříme se na jeho funkčnost a pohodlné využití pro ještě větší zákazníky a zároveň rozšíříme možnosti, jak mohou produktoví manažeři získat podněty od svých koncových zákazníků. To ve výsledku povede k tomu, že firmy využívající productboard budou moci lépe získávat a kvalitněji analyzovat zákaznickou zpětnou vazbu a také upravovat produkt, aby maximálně vyhovoval potřebám trhu. Naším hlavním cílem je pomoci společnostem k co nejefektivnějšímu vývoji,“ doplňuje Daniel Hejl, který společně s Hubertem Palánem productboard založil.

Investice pomohou rozšířit tým

Prvních 400 tisíc dolarů do firmy přiteklo v roce 2015 od tuzemského Rockaway Capital, rok nato se částkou 1,3 milionu dolarů přidala trojice investorů Credo Ventures (Ondřej Bartoš a spol.), euroameričtí Index Ventures a také Reflex Capital (Ondřej Fryc). V červenci loňského roku se pak do investičního kola A jako hlavní investor zapojil světoznámý fond Kleiner Perkins, investoři tehdy do firmy přidali dalších osm milionů dolarů. V lednu letošního roku všichni tito hráči dohromady investici ještě navýšili o dalších deset milionů.

Za přílivem nejnovějších peněz stojí mimo jiné i Jan Hammer z Index Ventures, který v minulosti přinesl peníze do firem jako Adyen, Robinhood a Zendesk. Ten zároveň rozšířil představenstvo productboardu, do kterého se připojil ke dvojici zakladatelů a k Ilyu Fushmanovi, partnerovi v Kleiner Perkins. Fushman byl dříve také v představenstvu světoznámé komunikační platformy Slack.

„Ozývala se nám řada významných fondů, které do nás chtěly investovat. My jsme si ale vybrali Kleiner Perkins a Index, protože jsou jednoduše těmi nejlepšími fondy splňujícími naše potřeby. Ilya Fushman z Kleiner Perkins je bývalým šéfem produktu v Dropboxu, perfektně tak rozumí našemu trhu. Jan Hammer z Index Ventures má neuvěřitelné zkušenosti se škálováním firem, což je pro nás nyní velmi aktuální. Jsem rád, že oba pánové jsou také členy boardu a my tak společně s nimi můžeme vytvářet nově vznikající trh produktového managementu a dominovat mu,“ doplňuje Palán.

Pražský tým hledá vývojáře

Productboard chce s novými penězi především nabírat další posily do svých řad. Startup je dnes řízený ze Silicon Valley, ale většinu týmu má v Praze. I tak si firma zakládá na americkém způsobu řízení, nabízí multikulturní tým, který již dnes má patnáct národností. Americký způsob leadershipu v sobě zahrnuje pozitivní firemní kulturu založenou na transparentní komunikaci a opravdových a silných sdílených hodnotách. Všichni členové týmu mají detailní informace o tom, jak se firmě daří, a to včetně obratů, firemní strategie a podrobných plánů do budoucna. Členové týmu také dostávají automaticky opce na akcie, což firma považuje za významný benefit, a to i především díky rychlému růstu, který productboard zažívá. Nedílnou součástí práce je cestování a networking s dalšími inspirativními společnostmi, které jsou často zákazníky firmy.

Productboard se také netají ambiciózními cíli, ke kterým se přibližuje důrazem na kvalitní vzdělávání vlastních lidí. Ti se často vypravují do světa na konference, ať už jako posluchači, nebo speakeři. Startup zároveň v případě developerů podporuje opensource a klade důraz na nové technologie. Ve zdejším prostředí mohou zaměstnanci získat přístup k cenným dovednostem a kontaktům ze Silicon Valley, které jim mohou v budoucnu otevřít cestu k založení vlastního startupu.

Za současným i očekávaným úspěchem productboardu stojí potřeba digitalizace služeb většiny firem dnešní doby. Díky cloudovému SaaS software, prostřednictvím něhož lze řídit a spravovat vývoj digitálních produktů, se do productboardu přesouvá řada často neefektivní práce, kterou dosud bylo nutné dělat v Excelu či obecných task management nástrojích, které neuspokojují specifické potřeby produktových týmů.

„Poptávka po nástrojích, které s touto digitalizací umí pomoci, roste neuvěřitelným tempem. I díky tomu se nám daří podstatně lépe, než jsme si ve svých začátcích mysleli. Productboard je součást trhu, který se teprve vytváří, a zároveň prozatím nemá příliš silnou konkurenci,“ uzavírá nadějné vyhlídky startupu jeden z dvojice zakladatelů Daniel Hejl, který vývoj řídí z České republiky.

Více o productboardu

Online platforma productboard zefektivňuje život všem, kdo jsou zodpovědní za návrh, realizaci a obchodní úspěch digitálního produktu. Přes 1 600 startupů i etablovaných firem jej integruje do svého product managementu pro lepší porozumění zákazníkům, ujasnění strategie, sjednocení práce týmů na společném cíli a uvedení správných produktů na trh v pravý čas. Productboard v roce 2014 založili a stále vedou Hubert Palán s Danielem Hejlem. Jejich více než padesátičlenný tým dnes na systému pracuje z kanceláří v Praze a San Franciscu a stojí za ním renomovaní investoři jako Kleiner Perkins, Index Ventures, Credo Ventures, Reflex Captial a Rockaway. Bližší informace najdete na www.productboard.com nebo na sociálních sítích pod @productboard.