Mediální skupina MAFRA se stala největším multimediálním domem na českém trhu. Potvrdily to aktuální výsledky národního výzkumu čtenosti Media projekt.

MAFRA prostřednictvím svých tiskových titulů pravidelně osloví více než 3,6 milionu čtenářů, což je nejvíce mezi mediálními skupinami v ČR. Jak dále vyplývá z aktuálních výsledků Media projektu, čtenost tradičních tiskových titulů mediální skupiny MAFRA roste. V případě „vlajkové lodi“ deníku MF DNES mírně vzrostla na 554 tisíc čtenářů na vydání a nové čtenáře získal i deník Lidové noviny, který v současnosti dosahuje 205 tisíc čtenářů na vydání. Také týdeník TÉMA, v tištěné podobě nejprodávanější titul v kategorii celostátních zpravodajských a společenských týdeníků, udržel své dominantní postavení a posílil na 177 tisíc čtenářů na vydání.

Úspěch zaznamenaly i tituly zdarma: změna distribuce týdeníku 5plus2 v Praze, kde je od konce srpna loňského roku šířen každý pátek společně s deníkem Metro, se projevila mimo jiné i v nárůstu čtenosti obou titulů. Metro s 270 tisíci čtenáři na vydání zůstává nejčtenějším pražským deníkem, týdeník 5plus2 v Praze posílil na 108 tisíc čtenářů na vydání.

Výsledky čtenosti za 2. pololetí roku 2018 byly dnes prezentovány odborné veřejnosti u příležitosti 25. výročí zahájení realizace Media projektu, který byl v době svého vzniku jednotným zdrojem informací o čtenosti tisku, poslechovosti rozhlasu i sledovanosti televizního vysílání.

Pozn.:

Zdroj dat: Uvedená čtenost dle Media projektu, Unie vydavatelů – AKA, Median – STEM/MARK, období 2. pololetí 2018. Praha u titulů zdarma zahrnuje i okresy Praha-východ a Praha-západ.

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví více než 3,6 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,8 milionu návštěvníků internetu.

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,2 milionů čtenářů, což představuje 59,3 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,8 milionu reálných uživatelů.

Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty.

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2.

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku.

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.

Reklamy