Grafické trendy roku 2019

Barevné kompozice a styl se netýkají jen módního odvětví, ale důležité jsou i pro grafiky. Co tento rok pofrčí? Budou to výrazné odstíny a ostré rysy nebo naopak dostane přednost jemnost? Agentura LCG New Media se zaměřila na grafiku roku 2019 a sepsala 11 top grafických trendů, které byste měli ve svých designech určitě vyzkoušet.

  1. Živé a výrazné barvy

Jasné a živé barvy vládly v grafice už v roce 2018 a tenhle trend dál pokračuje. Výrazné kontrasty a zářivé odstíny, které dodají každému vizuálu šťávu, jsou to pravé. Jestli na sebe chcete upozornit, pak na jemné nebo pastelové barvy zapomeňte. A pokud chcete být super trendy, pak do svých vizuálů určitě zakomponujte odstín roku 2019, kterým je Living Coral.

  1. Autorské ilustrace

Ilustrace, která je dělaná přímo na míru značce nebo produktu, má i podle statistik lepší dosahy a výsledky než ilustrace z fotobanky. Výběr samotného stylu ilustrace je individuální. Můžete použít cokoliv, od retro postaviček přes komiksové ilustrace až po detailní kresby ve stylu botanických ilustrací.

  1. Animace

Animace oživí web, mobilní aplikaci, nebo reklamní spot. Hýbající se věci poutají větší pozornost a nutí uživatele interagovat. Na výsluní se dostává hlavně 2D animace, která nemusí být nijak komplikovaná, ale měla by zaujmout.

  1. Rafinované přechody

Postupné přechody ze dvou i více barev jsou trendem už nějakou chvíli a zůstanou dál i v roce 2019. Můžou být jemné, výrazné, kombinované, nebo jednoduché, zkrátka jaké chcete. Jsou skvělé pro oživení velkých ploch i loga. Přechody najdete ve vizuálech takových značek, jako je Apple, Instagram nebo Spotify.

  1. Abstraktní tvary

Nesourodé tvary napodobující tekutinu jsou trendem už od roku 2017 a svoje místo na slunci si drží dál. Stejně tak jsou na špici abstraktní geometrické tvary. Jsou hravé a v kombinaci s jasnými barvami dokážou oživit každý design. Inspiraci berou designéři ve stylech jako Bauhaus nebo skupina Memphis.

  1. Vzory

Vzorované pozadí webových stránek bylo v posledních letech skoro zatracované. Prim hrála čistota, jednoduchost a minimalismus. Jednoduchost platí pořád, ale designéři začínají zjišťovat, že dobře vybraný vzor dokáže skvěle rozbít nudný vizuál a podtrhnout jeho originalitu.

  1. Izometrická ilustrace

Jak jednoduše předat informaci o prostoru a perspektivě? Odpovědí je izometrická ilustrace. Není sice žádnou novinkou, ale až teď se blíží ke svému vrcholu. Neměli byste ji proto opomenout. Je zajímavá, hravá a udrží u uživatelů delší pozornost.

  1. Asymetrický layout

Fotky, grafiky a texty překrývající se zdánlivě nesouměrně jeden přes druhý. Takové jsou moderní weby, plné energie, pohybu a hloubky. K dokonalosti napomáhají nepatrné animace, které probouzí v návštěvníkovi chuť objevovat.

  1. Moderní koláž

Míchání digitální grafiky, ilustrace a fotky. Moderní koláž nemá v podstatě žádná pravidla. Musí být hlavně hravá. Udělat ji správně není lehké, ale když se povede, může vašemu projektu dodat úplně nový rozměr.

  1. 3D typografie

Je jedno jaký typ fontu použijete, hlavně když bude ve 3D, se zajímavou texturou nebo doplněný 3D ilustrací. Může být jednoduchý i složitý. Z filmových titulků se tak nápisy vyrenderované ve 3D dostávají i do běžného použití. Jsou všude, v digitálním i tištěném světě.

  1. Rozšířená realita

Rozšířená realita je sice pořád v plenkách, ale v poslední době se dostává do povědomí lidí i designérů. Využití má hlavně ve webdesignu nebo při vytváření mobilních aplikací. Rozhodně se proto vyplatí si na ni posvítit a sledovat její vzrůstající popularitu.

O LCG NEW MEDIA:

LCG New Media je fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Zaměřujeme se na vytváření strategií fungování značek a společností v digitálním prostředí. Navrhujeme unikátní ekosystémy pro společnosti na míru ať už prodejní, brandové nebo v rámci reputation managementu. Specializujeme se na propojování akvizičních kanálů a budování značky skrze sociální sítě a influencer marketingu. Jsme partnerem Google. Pro naše klienty řídíme kampaně na území Evropy, Ruska a US. Propojujeme online a offline strategie pro dosažení maximálních výsledků. Více informací na www.lcgnewmedia.cz/.