Barevné kompozice a styl se netýkají jen módního odvětví, ale důležité jsou i pro grafiky. Co tento rok pofrčí? Budou to výrazné odstíny a ostré rysy nebo naopak dostane přednost jemnost? Agentura LCG New Media se zaměřila na grafiku roku 2019 a sepsala 11 top grafických trendů, které byste měli ve svých designech určitě vyzkoušet.
- Živé a výrazné barvy
Jasné a živé barvy vládly v grafice už v roce 2018 a tenhle trend dál pokračuje. Výrazné kontrasty a zářivé odstíny, které dodají každému vizuálu šťávu, jsou to pravé. Jestli na sebe chcete upozornit, pak na jemné nebo pastelové barvy zapomeňte. A pokud chcete být super trendy, pak do svých vizuálů určitě zakomponujte odstín roku 2019, kterým je Living Coral.
- Autorské ilustrace
Ilustrace, která je dělaná přímo na míru značce nebo produktu, má i podle statistik lepší dosahy a výsledky než ilustrace z fotobanky. Výběr samotného stylu ilustrace je individuální. Můžete použít cokoliv, od retro postaviček přes komiksové ilustrace až po detailní kresby ve stylu botanických ilustrací.
- Animace
Animace oživí web, mobilní aplikaci, nebo reklamní spot. Hýbající se věci poutají větší pozornost a nutí uživatele interagovat. Na výsluní se dostává hlavně 2D animace, která nemusí být nijak komplikovaná, ale měla by zaujmout.
- Rafinované přechody
Postupné přechody ze dvou i více barev jsou trendem už nějakou chvíli a zůstanou dál i v roce 2019. Můžou být jemné, výrazné, kombinované, nebo jednoduché, zkrátka jaké chcete. Jsou skvělé pro oživení velkých ploch i loga. Přechody najdete ve vizuálech takových značek, jako je Apple, Instagram nebo Spotify.
- Abstraktní tvary
Nesourodé tvary napodobující tekutinu jsou trendem už od roku 2017 a svoje místo na slunci si drží dál. Stejně tak jsou na špici abstraktní geometrické tvary. Jsou hravé a v kombinaci s jasnými barvami dokážou oživit každý design. Inspiraci berou designéři ve stylech jako Bauhaus nebo skupina Memphis.
- Vzory
Vzorované pozadí webových stránek bylo v posledních letech skoro zatracované. Prim hrála čistota, jednoduchost a minimalismus. Jednoduchost platí pořád, ale designéři začínají zjišťovat, že dobře vybraný vzor dokáže skvěle rozbít nudný vizuál a podtrhnout jeho originalitu.
- Izometrická ilustrace
Jak jednoduše předat informaci o prostoru a perspektivě? Odpovědí je izometrická ilustrace. Není sice žádnou novinkou, ale až teď se blíží ke svému vrcholu. Neměli byste ji proto opomenout. Je zajímavá, hravá a udrží u uživatelů delší pozornost.
- Asymetrický layout
Fotky, grafiky a texty překrývající se zdánlivě nesouměrně jeden přes druhý. Takové jsou moderní weby, plné energie, pohybu a hloubky. K dokonalosti napomáhají nepatrné animace, které probouzí v návštěvníkovi chuť objevovat.
- Moderní koláž
Míchání digitální grafiky, ilustrace a fotky. Moderní koláž nemá v podstatě žádná pravidla. Musí být hlavně hravá. Udělat ji správně není lehké, ale když se povede, může vašemu projektu dodat úplně nový rozměr.
- 3D typografie
Je jedno jaký typ fontu použijete, hlavně když bude ve 3D, se zajímavou texturou nebo doplněný 3D ilustrací. Může být jednoduchý i složitý. Z filmových titulků se tak nápisy vyrenderované ve 3D dostávají i do běžného použití. Jsou všude, v digitálním i tištěném světě.
- Rozšířená realita
Rozšířená realita je sice pořád v plenkách, ale v poslední době se dostává do povědomí lidí i designérů. Využití má hlavně ve webdesignu nebo při vytváření mobilních aplikací. Rozhodně se proto vyplatí si na ni posvítit a sledovat její vzrůstající popularitu.
O LCG NEW MEDIA:
LCG New Media je fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Zaměřujeme se na vytváření strategií fungování značek a společností v digitálním prostředí. Navrhujeme unikátní ekosystémy pro společnosti na míru ať už prodejní, brandové nebo v rámci reputation managementu. Specializujeme se na propojování akvizičních kanálů a budování značky skrze sociální sítě a influencer marketingu. Jsme partnerem Google. Pro naše klienty řídíme kampaně na území Evropy, Ruska a US. Propojujeme online a offline strategie pro dosažení maximálních výsledků. Více informací na www.lcgnewmedia.cz/.