Deník Lidové noviny přiblíží jedno z nejtemnějších období českých dějin v novém seriálu: Peklo protektorát začíná v pátek 1. března

Deník Lidové noviny mediální skupiny MAFRA se k 80. výročí začátku tzv. protektorátu Čech a Moravy vrací seriálem s názvem „Peklo protektorát“. V osmnácti dílech čtenářům každý den představí jak notoricky známé události, tak i zdánlivé marginálie, které utvářely podobu života tehdejší společnosti a přiblíží osudy nepříliš známých hrdinů protinacistického odboje, vojáků i civilistů. První díl vychází už zítra a hned v úvodu nabídne dárek pro čtenáře: unikátní dobovou mapu skomírajícího Česko-slovenska z počátku roku 1939.

Celým seriálem Peklo protektorát se prolíná okupace se svými neblahými důsledky pro obyvatelstvo, hrdinný odboj, ale i všední každodennost. Začíná událostmi, které vzniku protektorátu předcházely (úletem Moravcovy zpravodajské jedenáctky do Londýna, výbušnou situací na Slovensku a na Podkarpatské Rusi či ponižující cestou prezidenta Háchy do Berlína), pokračuje prvními dny a týdny okupace, kdy se mnozí lidé utvrzovali v iluzi, že nejde o protektorát, nýbrž o „protentokrát“, který se snad dá nějak přežít, a končí příchodem „kata“, generála SS Reinharda Heydricha, jenž tuto iluzi záhy rozmetá. Poslední díly seriálu jsou věnovány rozhodnutí spáchat na něj atentát a následnému hrdinskému činu parašutistů Jana Kubiše a Jozefa Gabčíka.

Peklo protektorát zároveň nabídne pohled i na světlejší momenty dané doby: Koncem roku 1938 například vychází první z příběhů legendární klukovské party Rychlé šípy od Jaroslava Foglara. Jen čtyři dny poté, co se ulicemi prohnala německá vojska, se 19. března 1939 v Praze na Poříčí otevírá na svou dobu nebývale moderní obchodní dům Bílá labuť. A diváci mohou v kinech poprvé spatřit filmového milovníka Kristiána v podání Oldřicha Nového 1. září 1939 – ve chvíli, kdy německý vpád do Polska zažehává nejničivější vojenský konflikt v dějinách…

Seriál byl připraven ve spolupráci s historiky z Vojenského historického ústavu.

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví více než 3,6 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,8 milionu návštěvníků internetu.

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,2 milionů čtenářů, což představuje 59,3 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,8 milionu reálných uživatelů.

Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty.

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2.

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku.

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.

Reklamy