Řešení bez plastu: Zákazníci Vodafonu mohou začít používat eSIM

4. března 2019 – Od dnešního dne si mohou zákazníci Vodafonu pořídit eSIM k tarifu i předplacené kartě. Místo klasické plastové SIM karty dostanou voucher s QR kódem, který naskenují do svého telefonu a poté už mohou využívat mobilní služby, jak jsou zvyklí.

Koupit mobilní telefon, vložit plastovou SIM kartu a teprve pak začít telefonovat a psát přátelům – dosud běžný postup už není pro zákazníky Vodafonu nutností. Nově totiž mohou využít eSIM (embedded SIM, tedy integrovanou SIM), která se nahrává vzdáleně na eSIM čip zabudovaný v telefonu. Na čip lze nahrát i více eSIM profilů. Zákazníci, kteří vlastní více telefonních čísel, tak nemusí měnit plastové karty a pouze si vždy vyberou, který eSIM profil chtějí zrovna využívat.

„Pro aktivaci eSIM je potřeba voucher s QR kódem, který zákazník získá v prodejně, může si ho objednat přes aplikaci Můj Vodafone, v e-shopu nebo na zákaznické lince. Pomocí tohoto kódu si pak stáhne takzvaný eSIM profil, který obsahuje informace nutné pro přihlášení do sítě operátora. Pro stažení eSIM profilu je nutné, aby bylo zařízení připojeno k internetu, například přes Wi-Fi síť,“ vysvětluje Michal Janda, ředitel oddělení produktů a služeb Vodafone.

Výhody pro zákazníky

Zákazníci už nebudou muset řešit, zda mají správný rozměr SIM karty, hledat slot a fyzicky ji měnit. Odpadnou také reklamace s nefunkčními plastovými SIM kartami.

Přitom eSIM voucher od Vodafonu se dá použít i opakovaně, takže například při koupi nového telefonu stačí profil smazat ve starém zařízení a opět nahrát pomocí QR kódu do nového. Zákazníci tak nebudou muset pokaždé navštívit prodejnu kvůli novému eSIM voucheru. Platí však, že eSIM profil může být stažený vždy pouze v jednom zařízení.

Využití daleko za hranicí telefonů

„Uplatnění eSIM se netýká pouze mobilních telefonů. Díky miniaturní velikosti a integraci čipu do přístroje bude možné připojit i další chytrá zařízení, do kterých se klasická SIM karta nehodí. Jde například o různá čidla, sondy, hodinky nebo trackery. Můžeme se těšit na rozvoj nových segmentů v rámci internetu věcí, ať už jde o chytrá města, domácnosti, automobily a další,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic.

Další informace o eSIM najdete na vodafone.cz/esim.

O Vodafone Czech Republic

Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice poskytuje služby více než 3,8 milionu zákazníků. Od roku 2007 přináší komplexní telekomunikační služby pro firemní zákazníky prostřednictvím řešení Vodafone OneNet a nyní provozuje 1,5 milionu firemních SIM karet. Vodafone už několikrát dostal ocenění Best in Test za kvalitu hlasových služeb a datových přenosů na základě testů provedených společností P3 communications. Aktuálně pokrývá jeho mobilní síť LTE 99 % populace ČR. Zároveň Vodafone nabízí pevné připojení k internetu, a to více než 4 milionům českých domácností. Kromě toho na podzim 2017 pokryl Českou republiku speciální sítí úzkopásmového internetu věcí NB-IoT a v prosinci téhož roku spustil komerční provoz. Vodafone se řídí dlouhodobou strategií udržitelného podnikání, hlásí se ke globálním Cílům udržitelného rozvoje (SDGs) a podporuje digitalizaci a diverzitu ve společnosti. Klade důraz na ochranu životního prostředí a využívá jen energii z obnovitelných zdrojů. Vodafone podporuje inovativní startupy a podnikatele v regionech. Zaměstnanci společnosti věnují ročně dobrovolnickým aktivitám na 6.000 hodin prostřednictvím Nadace Vodafone. Ta se za 12 let od svého založení dostala mezi nejdůležitější podporovatele a investory do technologických sociálních inovací, které zlepšují život společnosti a znevýhodněných skupin. Více informaci na vodafone.cz.