Hyundai a Kia investují 300 milionů USD do největšího indického poskytovatele služeb pro mobilitu Ola

  • Společnosti vybudují jedinečný vozový park a prozkoumají možnosti nabídky řešení pro mobilitu na globálních trzích
  • Strategické partnerství se zaměří také na vývoj elektromobilů a výstavbu nabíjecí infrastruktury přizpůsobené požadavkům indického trhu
  • Partnerství bude rozvíjet mikropodnikatelské příležitosti pro řidiče v roli partnerů poskytováním přístupu k individualizovaným vozidlům Hyundai a Kia i k výhodnému financování a pojištění

Hyundai Motor Group („koncern“) a Ola ― jedna z největších platforem na světě, nabízející cestujícím přepravu automobilem s řidičem ― dnes oznámily uzavření strategického partnerství. V jeho rámci učiní Hyundai Motor Company („Hyundai“) a Kia Motors Corporation („Kia“) dosud největší společnou investici, která je součástí nepřetržitého úsilí koncernu stát se poskytovatelem chytrých řešení pro mobilitu.

Tři společnosti budou na základě smlouvy rozsáhle spolupracovat při vývoji jedinečného vozového parku zaměřeného na nová řešení mobility, výrobu specifických elektromobilů pro Indii, budování infrastruktury a podporu nejlepších příležitostí a nabídek pro ambiciózní partnery v roli řidičů individualizovaných vozidel, využívajících platformu Ola. Hyundai a Kia investují do společnosti Ola celkem 300 milionů USD.

Indie je středem zájmu strategie koncernu Hyundai Motor Group. Jejím cílem je získat vedoucí postavení na globálním trhu s mobilitou, přičemž partnerství se společností Ola bezesporu urychlí naše snahy o přeměnu v poskytovatele chytrých řešení pro mobilitu,“ řekl Euisun Chung, výkonný viceprezident společnosti Hyundai Motor Group. „Hyundai bude aktivně reagovat na změny na trhu a neustále inovovat své produkty i strategie, abychom našim zákazníkům mohli poskytovat ještě výhodnější poměr cena/výkon.

Bhavish Aggarwal, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Ola, k tomu řekl: „Máme velkou radost z našeho partnerství se společností Hyundai, protože Ola činí velké pokroky v nabídce inovativních a nejmodernějších řešení pro mobilitu miliardy lidí. Neustále rozšiřujeme nabídku pro naše zákazníky a společně uvedeme na trh novou generaci řešení pro mobilitu.“ A navíc ještě dodává: „Uvedené partnerství bude významným přínosem také pro naše partnery-řidiče, využívající tuto platformu, protože v budoucnosti chceme se společností Hyundai spolupracovat na výrobě vozidel a přípravě řešení, která milionům z nich zajistí trvale udržitelné příjmy.

Společnosti se v rámci strategické spolupráce dohodly na společném vytváření řešení pro provozování a správu vozových parků. Pro koncern, který rozšiřuje své provozní aktivity z výroby a prodeje automobilů na komplexní fleetová řešení, je to první vstup do tohoto odvětví.

Partnerství nabídne řidičům společnosti Ola rovněž různé finanční služby, včetně financování vozidel pomocí leasingu nebo úvěru. Spokojenost zákazníků zvýší také údržba vozidel a opravárenské služby.

Společnosti Hyundai, Kia a Ola se dohodly mimo jiné i na společném postupu při vývoji automobilů, aby jejich specifikace zohledňovaly požadavky trhu přepravy cestujících řidičem (a to jak uživatelů, tak i řidičů). Data, získávaná během provozu, umožní společnostem nepřetržitě vylepšovat vozidla, aby ještě lépe vyhovovala místním potřebám a podmínkám.

Hyundai Motor Group očekává, že se díky iniciativám v rámci tohoto partnerství bude moci podílet na všech aspektech napříč celým dodavatelským řetězcem v oblasti mobility – včetně výroby vozidel, provozu vozových parků a poskytování služeb pro mobilitu, a tím urychlí svůj přerod z „výrobce automobilů“ na „poskytovatele chytrých řešení pro mobilitu“.

Ola hodlá vytvořit více než dva miliony příležitostí pro živobytí v „ekosystému“ mobility do roku 2022. Toto partnerství pomůže urychlit rozvoj mikropodnikání ambiciózních řidičů-partnerů, jejichž počty v Indii rostou. Platforma Ola sdružuje již více než 1,3 milionu partnerů a je připravena podporovat stovky tisíc dalších řidičů specifickým přístupem k individuálním nabídkám vozidel, financování, pojištění a dalších služeb, které partnerům výrazně sníží celkové náklady na vlastnění vozidla.

 

Reklamy