Průzkum DPD: M-commerce je na vzestupu v celé Evropě

Podle každoročního nejkomplexnějšího průzkumu přepravní společnosti DPDgroup roste v Evropě meziročně podíl online nákupů přes mobilní zařízení. M-commerce zaznamenala mezi lety 2016 a 2018 nárůst o 10 % na celkových 54 %. Oblast m-commerce tlačí silně do popředí mileniálové, 62 % z nich nakupuje přes chytré telefony, což je o 13 % více než v roce 2016. Stále častěji si necháváme vozit zboží ze zahraničí. Roste také internetový trh s jídlem.

2018-03-12 17_32_29-Přepravní společnost - přeprava zboží a zásilek _ DPD CZ

Celé oblasti e-commerce i nadále dominuje obchod s módou. Ta loni představovala 47 % všech online nákupů v Evropě. Následovala obuv (39 %), knihy (37 %), pak produkty pro zdraví a krásu (35 %) a na pátém místě elektronika (32 %). V České republice byla na první příčce také móda (43 %), na druhé tradičně volnočasové zboží (37 %) a třetí zdraví a krása (35 %). Elektronika (33 %) předehnala knihy (29 %), které byly ještě předloni na čtvrté příčce.

Počet lidí, kteří preferují doručení zboží domů, klesá, a to jak v tuzemském (78 %), tak evropském měřítku (79 %). Oproti tomu roste skupina, která si zásilku raději převezme na výdejním místě přepravce. V České republice je obliba výdejních míst dokonce výrazně vyšší (35 %) oproti evropskému průměru (17 %). Češi si také více potrpí na výběr přepravní společnosti. Pro naprostou většinu z nich je důležité ještě před dokončením nákupu vědět, kdo jim zboží doručí (78 %).

Průzkum DPDgroup se také věnoval online nakupování jídla. Potraviny si loni na e-shopech objednalo 14 % Čechů (evropský průměr 16 %), 9 % pak alespoň jednou do měsíce. Hotové jídlo si pak loni alespoň jednou za měsíc koupilo přes internet o 6 procent více respondentů než v roce 2017 (51 %).

Češi k nakupování na e-shopech častěji používali mobilní telefony (42 %), oproti roku 2017 jde o nárůst o 5 %. Mezi mladými (18-34 let) je číslo ještě větší (56 %). Většina Čechů ale k nákupům stále využívá nejčastěji notebooky (63 %, což je ale 9 % pokles) a necelá polovina stolní počítače (53 %). Nejméně pak tablety (17 %).

Celkově na e-shopech loni Evropané nakupovali nepatrně více než v roce 2017. Podíl internetového obchodu se zvýšil o 0,2 % na 11,5 %. Oblast e-commerce lehce rostla také v Česku. Přesto zůstává se svými 9 % pod evropským průměrem.

Podobně jako v předešlých letech roste stále i zájem nakupovat na zahraničních e-shopech. Češi v tomto ohledu předehnali zbytek Evropy (58 %). Zahraniční e-shopy loni využilo 62 % z nich, tedy meziročně o 11 % více. Nejčastěji si nechali zboží dovézt z Evropské unie (52 %). Pokud nakupovali mimo EU, ve většině případů šlo o čínské e-shopy (67 %).

O DPD

 

Společnost DPD CZ je součástí skupiny DPDgroup, v Evropě největšího mezinárodního silničního přepravce a podle objemu zásilek druhé největší přepravní sítě v Evropě. V České republice je společnost DPD se svými 430 zaměstnanci a 900 kurýry přední poskytovatel přepravních služeb. Díky inovativním technologiím, expertním znalostem a výborné péči o zákazníky poskytuje DPD nejlepší zákaznickou zkušenost s doručením zásilek. Inovativní službou Predict nastavuje společnost DPD nové standardy v doručování. Zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena, a to na 1 hodinu přesně. Zároveň si v aplikaci DPD Kurýr může změnit čas nebo místo doručení podle svých preferencí. Jako součást DPDgroup může DPD CZ využít přes 42 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručovat do 230 zemí po celém světě. DPDgroup, přepravní síť společnosti GeoPost, s pomocí více než 75 000 pracovníků doručuje denně až 5,2 milionů zásilek. GeoPost je mateřská společnost DPDgroup vlastněná Le Groupe La Poste, která v roce 2018 vykázala tržby ve výši 24,7 miliard EUR.

Reklamy
Označeno tagem