Maternia investuje miliony do AI a bezprecedentního zrychlování webu

Praha, 2. dubna 2019 – Maternia, společnost, která v Česku provozuje e-shop VašeČočky.cz, v letech 2019 a 2020 investuje více než 15 milionů korun do vývoje služeb pro e-commerce, které se chystá nabídnout trhu. Za tím účelem vytvořila samostatnou společnost a s týmem 11 vývojářů, kteří budou pracovat na zrychlování eshopu a na umělé inteligenci, která bude umět předvídat budoucí chování zákazníka a sama řídit ceny na eshopu. Jako první je chystá aplikovat na vlastním e-shopu VašeČocky.cz, poté produkty nabídne trhu. Pro Maternii je vývoj jednou z cest pro splnění cíle stát se evropskou jedničkou v péči o oči.

„Chceme posouvat e-commerce dopředu v oblastech, kde aktuálně nejsou dostupná  dostatečně dobrá řešení. Proto jsme vytvořili společnost Maternia E-commerce, s.r.o., která bude pracovat na vývoji aplikací důležitých v první řadě pro VašeČočky.cz. Jsme zároveň přesvědčení, že budou užitečná i pro další e-commerce hráče, kterým je po otestování plánujeme nabídnout,” vysvětluje motivaci investice Jiří Urban, ředitel Maternie.

Prvním projektem Maternia E-commerce týmu bude dramatické zrychlení webu. Rychlost načítání webových stránek je klíčovou metrikou každého webu. Rozhoduje o tom, jestli zákazník, který už na web přišel, na něm i zůstane. „Na základě primitivního prototypu jsme si ověřili, že jsme schopni posunout optimalizaci rychlosti webu mnohem dál, než je mezi eshopy dnešním standardem. U některých zásadních metrik plánujeme zlepšení až o 90 %,” představuje první směr Jiří Urban.

Část týmu se bude věnovat rozvoji umělé inteligence, která bude pomáhat jednak se správou e-shopu a jednak s predikcí nákupního chování. „Ve VašeČočky.cz už zkušenosti s umělou inteligencí máme. Chtěli bychom je teď zúročit a vybudovat aplikaci, kterou budou moct využít i další firmy. Pracujeme na sofistikovaném systému, který dokáže s vysokou mírou spolehlivosti predikovat budoucí chování zákazníka. Zejména se chceme zaměřit na zlepšení predikce data příštího nákupu,” představuje druhou část vývoje Jiří Urban.

Třetí větev vývoje se pak zaměřuje na automatizaci úpravy cen na základě faktorů, jako je cena u konkurence, náklady, marže, apod. To využijí především e-shopy, které spravují velké množství položek, u kterých se často mění cena, a dosud museli přeceňovat ručně. Cílem vývoje v tomto segmentu je vyvinout umělou inteligenci, která bude ceny kontrolovat a upravovat na denní bázi a s mnohem vyšší kvalitou. To by mimo jiné mělo přinést i snížení nároků na pracovní sílu.

Na těchto třech oblastech bude pracovat 11 členný tým vývojářů společnosti Maternia Ecommerce v letošním a příštím roce. Na jeho fungování je zatím vyčleněno 15 milionů korun a všechna řešení, která přinese, je společnost připravená otestovat na svých eshopech a poté nabídnout jako komerční produkt.

O společnostech Maternia a Maternia E-commerce s.r.o.

Maternia E-commerce s.r.o. založil Martin Bláha, majitel společnosti společnosti Maternia, která provozuje e-shop VašeČočky.cz v České republice a pod dalšími názvy v 14 evropských zemích. Maternia v roce 2018 dosáhla tržeb 700 milionů Kč. Cílem Maternie je stát se evropskou jedničkou v péči o oči. Společnost Maternia E-commerce od roku 2019 vyvíjí pokročilé e-commerce aplikace jak pro e-shopy spadající pod Maternii, tak pro e-commerce trh obecně.