Deník E15 spouští projekt „Chceš si otevřít hospodu?“

Jak úspěšně podnikat v oboru gastro? Jak si otevřít restauraci, kavárnu či vinárnu? Kolik peněz člověk potřebuje a jak si má sestavit rozpočet? Jak získat správné prostory, zvolit dobrý sortiment a mít úspěšný provoz?

Na všechny tyto otázky a samozřejmě mnohé jiné odpoví nové číslo magazínu E15 Manuál, zaměřené na podnikání v gastrobyznyse, s názvem „Chceš si otevřít hospodu?“. O svých podnikatelských příbězích, úspěších i neúspěších v magazínu mluví celebrity jako Radek Kašpárek z michelinské restaurace Field či Miroslav Kalina z luxusní pražské restaurace Kalina.

Součástí projektu jsou i videorozhovory s úspěšnými restauratéry, v nichž zkušení podnikatelé radí, jak na to. Na webu e15.cz je obsahový projekt ztvárněn ve speciální sekci Vše o gastrobyznyse, kde čtenáři najdou spoustu doprovodného materiálu a novinek z oblasti podnikání v gastru.

Nováček v restauračním byznyse může začít s málem – například si koupit food truck za deset tisíc eur a objíždět festivaly. Pokud ale chcete opravdovou restauraci, připravte si tak pět milionů korun. Na této částce se pražští restauratéři shodují.

Po konzultacích s předními tuzemskými podnikateli vás provedeme celým procesem, jak zařídit svůj podnik a jak restauraci vést. Jaká potřebujete razítka, jak sehnat peníze (víte, že se dají na restauraci třeba vydat dluhopisy?), jak vybrat personál a zajistit, aby se v podniku nekradlo, co vám dá pivovar, jaký koncept vybrat a jaké menu udělat. Poradíme, jak spočítat byznysplán nového podniku a jak sestavit základní rozpočet.

O své příběhy se podělí lidé z branže, z různých podniků. Tvůrce konceptu Manifesto Martin Barry prozradil, jak prorazit s úplně novou vizí, známý šéfkuchař Jan Punčochář popisuje, jak získal peníze na otevření svého podniku od hostů. Přinášíme inspiraci, jaké gastronomické koncepty jsou úspěšné v Česku i v zahraničí a jak se na jídlo dívali lidé v minulosti – dozvíte se třeba, že ve středověku měla zdravá výživa trochu upírský charakter, když se coby o superpotravině spekulovalo o lidské krvi a česneku…

Magazín E15 Manuál vydává redakce deníku E15. Časopis je k dostání ve stáncích distributorů Relay a Geco, dále přes SMS prodej a na webových stránkách www.e15.cz. Každé číslo je hloubkovou sondou do jednoho aktuálního byznysového segmentu. V loňském roce takto novináři reagovali na rostoucí ceny bytů v podobě úspěšného E15 Manuálu s názvem „Chceš bydlet“.

CZECH NEWS CENTER a.s. je lídrem na českém mediálním trhu, který prostřednictvím svých produktů oslovuje miliony čtenářů tisku a návštěvníků internetu. Stovky tisíc dalších uživatelů využívají ostatní digitální produkty, služby a aplikace CNC.