KPMG Data Festival naplnil VŠE datovými nadšenci až po střechu

Po úspěšném loňském ročníku se Data Festival v pátek 5.4. 2019 vrátil na půdu Vysoké školy ekonomické (VŠE) v Praze, aby zbořil mýty kolem dat a složitosti práce s nimi. Návštěvníci se zúčastnili 33 workshopů, interaktivních přednášek i panelových diskuzí.
Do problematiky datové analytiky se během dne podařilo vtáhnout téměř 3000 návštěvníků z řad studentů, firem, datových odborníků i laiků, kteří chtějí držet krok s aktuálními trendy.

Letošní KPMG Data Festival cílil hlavně na témata jako Data, analytika a business, Data a zdraví/zdravotnictví, Data v marketingu, nebo Data v logistice. Návštěvníci se mohli vzdělávat v oblasti IoT, Blockchainu, strojového učení, AI a její etiky nebo dat v HR. Také si vyzkoušeli vizualizaci dat, datové analýzy, vyhodnocování vlastních sportovních dat, Power BI, zlepšovali se v data-driven marketingu nebo se dozvěděli, co bude hýbat trhem do dvou let. Je skvělé, že se mladí lidé zajímají o data a o to, jak je využívat v práci i v životě. Obecnou datovou gramotnost české veřejnosti je potřeba neustále zvyšovat a Data Festival je ideálním prostředkem, jak k datům přitáhnout každý rok spoustu nadšenců,“ říká David Slánský, partner KPMG Česká republika.

Vstup na festival byl zdarma a jednotlivé části programu se zaplnily již pár dní od spuštění registrací. Učebny na VŠE byly plné datových nadšenců a rekordní účast ohromně překvapila. „Jsme moc rádi, že na KPMG Data Festival zavítalo téměř 3000 návštěvníků. Je to čtyřikrát více než loni. Věříme, že vzdělávat lidi i firmy v oblasti datové analytiky a využívání dat má obrovský smysl. Data a práci s nimi budou potřebovat všechny firmy, jenom o tom ještě možná nevědí,” říká Ota Novotný, vedoucí Katedry IT na VŠE a ředitel podnikatelského akcelerátoru xPORT VŠE, který festival zorganizoval.

V Atriu Rajské budovy VŠE se návštěvníci mohli podívat na reálné ukázky práce s daty velkých firem i startupů. Nechyběly společnosti jako KPMG, Komerční banka, Avast, Microsoft, Joyful Craftsmen, Google, České Radiokomunikace, ABInBev, ČSOB nebo startupy Mindpax, Miomove, Ximilar.