Hyundai NEXO: Auto jako elektrárna

  • Hyundai Motor podepsal se společnostmi Korea East-West Power a Deokyang dohodu o výstavbě 1MW elektrárny s palivovými články na vodík
  • Elektrický modul NEXO bude vyrábět 8000 MWh elektrické energie ročně s nulovými emisemi
  • Hyundai pokračuje v úsilí o výstavbu vodíkové společnosti v souladu se svou strategií „FCEV Vision 2030“

Společnost Hyundai Motor Company podepsala memorandum o shodě s korejskými energetickými společnostmi Korea East-West Power (EWP) a Deokyang. Cílem dohody je výroba elektrické energie z vodíku.

V rámci pilotního projektu, realizovaného na základě uzavřeného memoranda o shodě, vznikne 1MW elektrárna s palivovými články na vodík. Hyundai Motor vyrobí systém palivových článků, EWP bude mít na starosti provoz elektrárny a prodej elektrické energie a Deokyang bude dodávat vodík.

Smlouva byla slavnostně podepsána ve čtvrtek 11. dubna. Významné akce se zúčastnili Youngcho Chi, vedoucí divize pro strategii a technologie, prezident a ředitel odpovědný za inovace ve společnosti Hyundai, Il Jun Park, prezident EWP, a Chi Yoon Lee, prezident společnosti Deokyang.

Pilotní projekt s patentovanou technologií palivových článků Hyundai znamená historicky první využití lokální technologie palivových článků v korejské elektrárně místo zahraničních technologií, na nichž byl korejský trh dosud závislý.

Elektrárna s výkonem 1 MW, jejíž výstavba bude zahájena v letošním roce v Ulsanu, bude tvořena dvěma kontejnerovými generátorovými moduly o výkonu 500 kW. Obě jednotky budou sestaveny z velkého počtu dílčích modulů, vyrábějících elektrickou energii z vodíku. Tyto moduly se již osvědčily v modelu NEXO, vlajkové lodi značky Hyundai v segmentu vozidel s palivovými články.

Elektrárna bude mít kapacitu výroby 8000 MWh elektrické energie ročně. Tímto množstvím energie bude zásobovat cca 2200 domácností se spotřebou 300 kWh měsíčně. Vzhledem k využívání vodíku bude mít elektrárna nulové emise skleníkových plynů i dalších škodlivin.

Elektrárna bude používat vodík, vznikající jako vedlejší produkt v nedalekém petrochemickém komplexu. Vodík bude dodáván potrubní sítí. Tím se sníží náklady a využijí se místní zdroje energie.

Pilotní projekt představuje pro společnost Hyundai Motor příležitost k využití technologie palivových článků i mimo automobilový průmysl. Výsledné úspory z rozsahu zvýší nákladovou konkurenceschopnost, vytvoří nová pracovní místa a podpoří růst v ostatních souvisejících odvětvích.

EWP zvýší podíl obnovitelných zdrojů ve svém energetickém mixu, zatímco Deokyang bude moci učinit další krok ke snížení ceny vodíku, protože se zvýší jak objem prodeje, tak i stabilita nabídky a poptávky.

Hyundai Motor počítá v rámci úzké spolupráce se společnostmi EWP a Deokyang také s tím, že se projekt bude postupně rozšiřovat.

Hyundai hodlá v budoucnosti podporovat odvětví palivových článků a další související obory a současně bude i nadále pokračovat v rozvíjení a využívání své technologie palivových článků v rámci budování „vodíkové společnosti“ v souladu se strategií „FCEV Vision 2030“, zveřejněnou na začátku letošního roku.