Tržby ČD – Telematiky se zvýšily o 13 % na 1,67 miliardy korun, narostl zisk i investice

Společnost ČD – Telematika a.s. dnes zveřejnila své auditované hospodářské výsledky za rok 2018. Tržby z provozní činnosti dosáhly výše 1 665,6 mil. Kč oproti 1 470,4 mil. Kč v roce 2017. Zisk před zdaněním (EBT) narostl o 7 % na 70,2 mil. Kč, čistý zisk vzrostl na 55,1 mil. Kč z loňských 51,4 milionů. Investice se pak zvýšily o více než pětinu.

Tržby se oproti předcházejícímu roku zvýšily o 13,3 %. Důvodem byl téměř 11% nárůst tržeb úseku Servis infrastruktury na 1 028,1 mil. Kč díky vyššímu objemu realizovaných aktivit včetně nových projektů v oblasti silniční telematiky. Výrazný podíl na růstu měl ale i úsek Telekomunikační služby, jehož tržby se zvýšily ve srovnání s předchozím rokem dokonce o 18,5 % na 611 mil. Kč. Vstup do nových segmentů dopravy a ICT pomohl dosáhnout nárůstu zisku před zdaněním (EBT) na 70,2 mil. Kč (65,7 mil. Kč v 2017). Zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace (EBITDA) dosáhl za rok 2018 hodnoty 211,3 mil. Kč a ve srovnání s loňským rokem tak poklesl o necelých 7 %. Čistý peněžní tok z provozní činnosti činil 86 mil. Kč, meziročně se tak zvýšil o 30,7 mil. Kč.

ČD – Telematika v roce 2018 proinvestovala o 22 % více než v předcházejícím roce – celkem se jednalo o částku 116,1 mil. Kč z vlastních zdrojů. Investice směřovaly zejména do rozšíření vlastní optické infrastruktury a výměny aktivních prvků na přístupové síti, která přinesla rozšíření a zlepšení kvality služeb zákazníkům a zvýšení kapacity vlastní přenosové sítě. Také v roce 2018 pokračovala ČD – Telematika v projektech výstavby páteřních optických tras i pro své zákazníky. Rovněž pokryla další vlaková nádraží technologií Wi-Fi pro poskytování přístupu k veřejné internetové síti cestujícím.

Auditovaná výroční zpráva za rok 2018 bude na www.cdt.cz zveřejněna v průběhu měsíce května.

ČD – Telematika a.s. je významným poskytovatelem velkoobchodních internetových, datových a hlasových služeb a dodavatelem služeb v oblasti správy, údržby i výstavby optických infrastruktur. Portfolio svých činností doplňuje službami s přidanou hodnotou zahrnujícími servis kontaktního centra, systémovou integraci, diagnostiku a analýzu dat nebo kybernetickou bezpečnost. Dalším dynamicky se rozvíjejícím segmentem poskytovaných služeb je oblast Internetu věcí, kde realizuje řešení například chytrého parkování.