Lidl se řadí mezi přední prodejce fairtradového zboží na českém trhu. V nabídce výrobků z fairtradového kakaa dominuje

Na druhou květnovou sobotu připadá Světový den pro fair trade. K oslavě se připojí také společnost Lidl, která má v nabídce výrobky s certifikací Fairtrade. Společně s českými zákazníky tak podporuje pěstitele a výrobce fairtradového zboží, jehož prodej jim zaručuje nejen spravedlivou cenu za jejich výrobky, ale také možnost dalšího rozvoje.

 „Nabídka výrobků s označením Fairtrade spadá do našich společensky odpovědných aktivit,“ říká mluvčí společnosti Lidl Zuzana Holá.

V prodejnách Lidl se nejčastěji objevují výrobky z fairtradového kakaa. „V roce 2017 jsme prodali výrobky, které byly vyrobeny ze 194 tun certifikovaných kakaových bobů, což je čtvrtina všech bobů  použitých pro výrobky prodané v celé ČR,“ přibližuje Holá.  Kromě kakaa a čokolády je v nabídce také fairtradová káva, snídaňové cereálie, ovesné kaše, zmrzlina, ale i limetky. Fairtradovou kávu pijí také ti, kteří si kupují svůj oblíbený nápoj z automatů, jimiž je vybaveno všech 244 prodejen. Zákazníci si mohou rovněž nakupovat do tašek na opakované použití, které jsou vyrobeny z fairtradové bavlny.

Díky fairtradovému příplatku získali pěstitelé v rozvojových zemích za rok 2017 z celé České republiky 8.150.000 Kč. Lidl k této hodnotě přispěl částkou 1.110.000 Kč.

 „Jsme rádi, že jsme se stali jedním z lídrů fairtradového programu na českém trhu. Zboží  s touto certifikací má v našich prodejnách své místo,“ uzavírá Holá.

Vedle záruky slušné obživy či možností dalšího rozvoje se mezi další principy Fairtrade řadí zákaz nucené a dětské práce, dlouhodobě udržitelný rozvoj místních komunit, zákaz využívání geneticky modifikovaných plodin či šetrný přístup k využívání přírodních zdrojů. Do fairtradového programu jsou zapojeni a jeho prostřednictvím podporování pěstitelé a výrobci z Afriky, Asie a Latinské Ameriky.

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 244 prodejen, které jsou zásobovány 4 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť.

Více informací naleznete na:

www.lidl.cz

www.facebook.com/lidlcesko

www.instagram.com/lidlcz

www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika

Reklamy
Označeno tagem