Důvěřuj, ale prověřuj: T-Mobile podpoří projekty zvyšující informační gramotnost české společnosti

Praha, 15. května 2019 − V rámci grantové výzvy T-Mobile Pomáháme rozdělí operátor dva miliony korun na projekty, které se zaměřují na zlepšení informační a mediální gramotnosti. O podporu mohou žádat nejen neziskové a příspěvkové organizace, ale i lokální komunity a neformální skupiny. Všichni úspěšní žadatelé mohou získat až 200 tisíc korun. Zájemci se mohou přihlásit se svým projektem do 21. června 2019 na www.t-mobile.cz/pomahame.

Žijeme v postfaktické době, kdy se na nás valí obrovské množství informací. Díky sociálním sítím se masivně šíří obsahy dezinformačních webů, starší generace je bombardována e-maily obsahujícími poplašné zprávy a hoaxy. Dezinformace, úmyslně lživé fake news nebo poplašné hoaxy se tak šíří mnohem jednodušeji. Mnoho lidí už nedokáže odlišit, které zprávy a informace, jež se na ně z mobilu, e-mailové schránky nebo internetového prohlížeče valí, jsou pravdivé, a které lživé. Z průzkumu výzkumné agentury STEM/MARK pro Českou televizi z roku 2018 zabývajícího se mediální gramotností v Česku vyplynulo, že 25 procent české populace se vyznačuje nízkou mediální gramotností, přičemž nejohroženější skupinou podléhající mediálním dezinformacím jsou senioři a lidé s nižším vzděláním.

T-Mobile řešení tohoto problému považuje za velmi důležité, a proto se se svou aktuální grantovou výzvou rozhodl podpořit projekty, které lidem pomohou rozvíjet kritické myšlení ve vztahu k médiím, usnadní jim orientaci v množství zpráv a vyhodnocování a využívání informací. „Množství informací, s nimiž se musíme vypořádat, neustále narůstá, naše schopnosti je kriticky zhodnotit však bohužel nikoli. To nás letos vedlo k rozhodnutí vypsat grantovou výzvu na téma informační a mediální gramotnosti. Chceme podpořit rozvoj aktivit v oblasti boje s fake news i vzdělávání či osvětu v dané oblasti. Jako nejohroženější skupiny vnímáme děti, seniory a sociálně znevýhodněné,“ dodala Eva Karasová, manažerka společenské odpovědnosti T-Mobile.

Maximální možná výše finanční podpory přidělená jednomu projektu je 200 tisíc korun. Celkově bude všem úspěšným žadatelům v rámci grantového programu T-Mobile Pomáháme rozdělena částka dva miliony korun. Uchazeči se mohou do grantové výzvy přihlašovat od 15. května do 21. června 2019. Oznámení o udělení grantů proběhne 4. září 2019 a grantisté budou mít rok na realizaci svých projektů. Od roku 2005 T-Mobile prostřednictvím grantových výzev podpořil již více než 1 000 žádostí částkou téměř 68 milionů korun.

Kromě grantové výzvy se tématu informační a mediální gramotnosti bude věnovat i diskusní večer „Důvěřuj, ale prověřuj“, který se uskuteční 13. června 2019 v co-workingovém centru Opero v Praze. O své názory a příklady z praxe se podějí například ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky Josef Šlerka nebo ředitel a zakladatel vzdělávacího programu Jeden svět na školách společnosti Člověk v tísni Karel Strachota.

O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, v roce 2016 oslavila 20 let na českém trhu. S více než šesti miliony mobilních zákazníků je jedničkou na českém mobilním trhu. T-Mobile je ale především integrovaným operátorem a kromě telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení nejen pro firmy. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti a špičkové inovace v oblasti technologií.

T-Mobile Czech Republic, zakládající člen národní sítě UN Global Compact v České republice, klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz, www.t-mobile.cz/pomahame (informace o společenské odpovědnosti) a www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů).

 

Reklamy