Potřebným putuje z obchodů Albert 27 tun potravin. Sbírku v Albertu podpořil i ministr zemědělství

Čtyři desítky obchodů Albert po celém Česku se zapojily do jarní části již sedmého ročníku Sbírky potravin. Ten proběhl v sobotu 18. května v supermarketech po celém Česku. Nejvíce potravin darovali zákazníci v hypermarketu Albert v pražském Centru Chodov, kde Sbírku podpořil i ministr zemědělství Miroslav Toman. Odtud putuje do potravinových bank celkem tři tuny jídla a drogistického zboží. Následně se rozdělí potřebným. Další více než tři tuny potravinového daru slavnostně předali v chodovském hypermarketu také zástupci Alberta potravinovým bankám.

Zákazníci obchodů Albert v průběhu soboty darovali trvanlivé potraviny a drogistické zboží do speciálně označených nákupních vozíků. Dary nyní putují prostřednictvím regionálních potravinových bank přímo do charit, nadějí a neziskových organizací. Pomohou tak například matkám samoživitelkám, seniorům, rodinám v krizi, lidem s postižením nebo bez domova.

Celorepubliková charitativní akce se stala již tradicí. „Společně s Federací potravinových bank a mnoha dalšími subjekty jsme před sedmi lety začali s celonárodní akcí, která výrazně přispěla k osvětě v této oblasti, postupně nabírala na popularitě a díky tomu poukázala na společenský problém a tíživou situaci sociálně ohrožených skupin lidí. Děkujeme zákazníkům za jejich zájem a dary potřebným,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert. „Naše obchody darují v průběhu celého roku pravidelně neprodané potraviny, jen vloni to bylo více než tři sta tun. Tato oblast pomoci se dále úspěšně rozvíjí. Všichni, kteří se na darech podílí, pomáhají řešit nejen sociální, ale také environmentální problém. Dary potravin také přispívají k omezení plýtvání potravinami,“ dodává Mareček.

Albert navýšil dar zákazníků o tři tuny

Z obchodů Albert putuje k lidem v nouzi celkem 27 042 kilogramů potravin
a drogistického zboží. V přepočtu tak suma představuje 48 676 porcí jídla potřebným. Nejvíce se pak vybralo v hypermarketu Albert na pražském Chodově, kde zákazníci vložili do označených vozíků 2 919 kg potravin. Albert se do Sbírky zapojil darem 3,25 tun trvanlivých potravin České federaci potravinových bank. Šek předal za obchody Albert Petr Pavlík, senior viceprezident pro marketing, obchod a podporu prodeje do rukou Věry Doušové, zástupkyně České federace potravinových bank, a to za účasti ministra zemědělství Miroslava Tomana i prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáše Prouzy.

Všechny potraviny a drogistické zboží nyní putuje do nejbližších potravinových bank, které je dále přerozdělí do okolních charit a neziskových organizací. Díky tomu se pomoc dostane přímo k lidem v regionu.

O Albertu:

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 27 let. První obchod, novodobý supermarket Mana, přivítal zákazníky 6. června 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců.
  • Albert získal již třikrát Národní cenu kvality ČR a jako první tuzemská firma se v roce 2016 dostal do finále evropské úrovně soutěže.
  • V roce 2017 byl Albert oceněn stříbrným certifikátem v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku.
  • Úzká spolupráce s lokálními dodavateli umožňuje obchodům Albert dlouhodobě nabízet tuzemské potraviny. Albert byl vůbec prvním obchodním řetězcem v zemi, který navázal spolupráci s regionálními pekaři. Dnes jich prodejny po celé zemi zásobuje šest desítek.
  • Albert neustále pracuje na modernizaci prodejen a zkvalitňování služeb. Modernizací prošlo v roce 2018 na sedm desítek supermarketů. Ve zcela novém konceptu Albert představil také několik hypermarketů ve velkých českých i moravských městech, jako jsou Mladá Boleslav, Olomouc, Praha nebo Teplice. Součástí modernizace je nové vybavení, způsob vystavení zboží, vzdušnější vzhled interiéru a využití moderních technologií. Zákazníci se mohou těšit i na speciální oddělení „Zdravě s Albertem“.
  • V roce 2009 vznikl Nadační fond Albert za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • „Stojí za to jíst lépe“ – to je motto Alberta, který vychází vstříc měnícím se potřebám zákazníků. Albert chce být pomocníkem při výběru potravin a ukázat zákazníkům ve všech svých obchodech, že jídlo je radost.
  • Obchody Albert nabízí zákazníkům několik privátních značek: nejširší je řada Albert, která zahrnuje výrobky srovnatelné se značkovými, ale za nižší ceny; řada Albert Excellent nabízí špičkové produkty, které už zákazníci nemusí hledat ve specializovaných prodejnách. V řadě AH Basic jsou pak produkty denní spotřeby za skvělé ceny.
  • Exkluzivně v Albertu najdou zákazníci produkty značky Česká chuť, která garantuje český původ, všechny výrobky této řady splňují definici české potraviny, kterou stanovuje Zákon o potravinách. Exkluzivní řada Nature’s Promise zahrnuje produkty, které vychází vstříc potřebám současných zákazníků i těch, kteří musí, či chtějí jíst bez lepku, laktózy nebo hledají veganské či bio výrobky. Novinkou v sortimentu vlastních značek je Albert Fresh Bistro. Jde nejen o ucelenou řadu výrobků, ale o celý unikátní koncept rychlého, ale zdravého stravování z kvalitních čerstvých surovin. V Albertu naleznou zákazníci také produkty americké módní značky Cherokee a kosmetiku Etos s více než stoletou tradicí.

 

Reklamy