Zažijte klasiku znovu! NVIDIA modernizuje Quake II s podporou ray tracingu jako dárek PC hráčům

Dostupné všem od 6. června 2019

TAIPEI, Computex, 27. května 2019—Společnost NVIDIA dnes oznámila, že od 6. června bude na GeForce.com zdarma dostupný titul Quake II RTX.

Quake II RTX je první hrou na světě, která plně využívá path tracing, techniku ray tracingu, která unifikuje všechny světelné efekty, jakými jsou stíny, odrazy, lom světla a další, do jediného ray-tracingového algoritmu. Díky tomu získává Quake II od id Software, jedna z nejpopulárnějších her na světě vydaná v roce 1997, úplně nový a svěží vzhled.

Quake II RTX obsahuje první trojici úrovní pro jednoho hráče z oblíbené PC klasiky. Hráči, kteří již původní Quake II vlastní, si mohou vychutnat celou hru s podporou path tracingu včetně kooperativního i deathmatch módu hry pro více hráčů. 

Quake II RTX je vyjádřením naší lásky a vášně ke hraní na PC,“ říká Matt Wuebbling, ředitel marketingu ve společnosti NVIDIA. „Díky použití Vulkan API a grafických technologií nové generace využívajících ray tracing můžeme tuto PC klasiku nabídnout i mladším hráčům, kteří si ji mohou stáhnout a zahrát zdarma.“

„Je neobvyklé, aby hra měla takový dopad a dlouhověkost, jako v případě Quake II. Vidět ji po 20 letech v nové vizuální podobě s ray tracingem je pro mne něco velmi výjimečného,“ říká Tim Willits, ředitel studia ve společnosti id Software a jeden z tvůrců původní série Quake. „Stejně mimořádné jsou naše vztahy se společností NVIDIA, s níž jsme pracovali od raných dob stříleček z pohledu první osoby. Je fascinující vidět, jak NVIDIA do herní klasiky integrovala moderní funkce.“

Podrobnější popis technologií použitých v Quake II RTX je k dispozici zde, ukázku hry s ray tracingem v plné kráse si pak můžete prohlédnout v novém trailer videu. Více informací najdete na GeForce.com.

Stará dobrá hra, skvělý nový vzhled
Modernizovaný vzhled klasické hry byl dosažen pomocí ray tracingové techniky zvané path tracing. Ta sleduje paprsky světla () během jejich průchodu scénou způsobem, který unifikuje všechny světelné efekty do jediného ray tracingového algoritmu. Tuto elegantní formu renderingu využívá počítačová grafika ve filmech, pro herní průmysl byla dosud příliš nákladná.

Světelné efekty v Quake II RTX jsou natolik pokročilé, že pro vykreslování v reálném čase vyžadují hardwarovou podporu pro ray tracing v podobě specializovaných RT Core jader typických pro architekturu Turing™ a grafické karty NVIDIA GeForce RTX™. Minimální požadavky pro běh Quake II RTX v reálném čase je GeForce RTX 2060 GPU. 

Realistické zobrazení v Quake II RTX zahrnuje osvětlení scény v závislosti na denní době s zobrazením slunečního světla a nepřímého osvětlení vykreslované v reálném čase s vysokým dynamickým rozsahem. Fyzicky založené materiály jsou vykreslovány věrně. Například voda a sklo dokáží realisticky lámat světlo, emisní povrchy získají dramatický efekt měkkého osvětlení, povrchy nabídnou věrné odrazy a zdroje světla osvětlují okolní objekty. Detaily a textury modelů zbraní jsou také propracovanější a pro dosažení lepšího obrazu bylo využito kvalitnějšího odšumování. 

Quake II RTX využívá NVIDIA VKRay™, rozšíření, které umožňuje každému vývojáři využít Vulkan API k přidání ray tracingových efektů do jeho hry. Quake II RTX je čistě ray tracingový titul, který běží na rendereru Vulkan s podporou operačního systému Linux.  Staví na Q2VKPT, verzi hry vytvořené Christophem Schiedem, která byla postavena na open source Quake II enginu.

Quake II RTX demonstruje, že API Vulkan spolu s ray tracingem v reálném čase mohou být použity k vytvoření silného herního zážitku s využitím zástupců nejpokročilejších renderovacích technik dostupným herním vývojářům,“ říká Neil Trevett, prezident Khronos Group a viceprezident vyvojářských ekosystémů ve společnosti NVIDIA. „To, že si můžete stáhnout Quake II RTX zdarma, hru zpřístupňuje hráčům s operačními systémy Windows i Linux po celém světě.“

Držte si přehled o novinkách společnosti NVIDIA

Odebírat můžete nové články z NVIDIA blogu, sledovat nás na Facebooku, Twitteru, LinkedInu a Instagramu, sledovat NVIDIA videa na YouTube a galerii na Flickr.

O společnosti NVIDIA
Vynález GPU společností NVIDIA (NASDAQ: NVDA) v roce 1999 podnítil růst herního PC trhu, redefinoval moderní počítačovou grafiku a vnesl revoluci do paralelních výpočetních úkonů. GPU deep learning pak později zažehl moderní AI — novou éru výpočetní techniky — která využívá GPU jako mozek počítačů, robotů a samořiditelných automobilů, které mohou vnímat svět a porozumět mu. Více informací naleznete na http://nvidianews.nvidia.com/.

 

Reklamy