Téměř pětina Čechů vynechává preventivní prohlídky, ukazuje průzkum zpracovaný pro skupinu AXA

Až pětina Čechů příliš neřeší lékařskou prevenci, většinou je odrazuje nedostatek času, uvítali by započítání času stráveného na prohlídce do odpracované doby. Nejvíce se to přitom týká Pražanů a lidí, kteří žijí sami, ukazuje to exkluzivní průzkum skupiny AXA Česká republika a Slovensko zaměřený na zdravý životní styl. Na Slovensku je přitom vztah k lékařské prevenci o něco lepší než v České republice. Na prohlídky pravidelně nechodí necelá desetina Slováků, zatímco v České republice je to téměř o pět procentních bodů více. Více než polovina Čechů přitom zastává názor, že důležitost lékařské prevence není dostatečně propagována.

Podle exkluzivního průzkumu zpracovaného pro skupinu AXA Česká republika a Slovensko se většina Čechů staví k preventivním prohlídkám zodpovědně. Více než třetina dotázaných uvedla, že prevenci podstupuje každý rok, další necelá třetina pak jednou za dva roky. Celých 14 procent Čechů však podle průzkumu na preventivní prohlídky téměř nechodí a dalších 6 procent si nevzpomíná, kdy se nějaké takové prohlídky naposledy zúčastnilo. Kuřáci přitom docházejí na prohlídky častěji než nekuřáci.

„Jak ukázal náš výzkum, stále je zapotřebí, abychom nejen svým klientům, ale celé české populaci pomáhali pochopit důležitost prevence a zodpovědnosti k vlastnímu zdraví,“ uvedl Frederic Boulanger, ředitel marketingu a digitalizace skupiny AXA Česká republika a Slovensko. „Nemalá část české populace si myslí, že není nutné chodit na preventivní lékařské prohlídky. Více než polovina Čechů pak zastává názor, že důležitost lékařské prevence není dostatečně propagována. To jsou důvody, které nás vedou k tomu, aby podpora prevence byla základním stavebním kamenem naší komunikace. Jedině tak můžeme pomoci vnímání Čechů v této důležité oblasti změnit. Zdraví máme totiž všichni jen jedno,“ uzavírá Frederic Boulanger.

„Naše praxe ukazuje, že stále poměrně velká část pacientů preventivní prohlídky nevyužívá. Pravidelná prevence může pomoci zachytit vážná onemocnění v jejich počátcích, a předejít tak zdravotním komplikacím. U nádorových onemocnění to může být otázka života a smrti, protože pro některé formy už sice existuje léčba určená i pro pokročilejší stádia, pro některé však stále ne a jejich včasná diagnostika je potom klíčová,“ zdůrazňuje MUDr. Michal Sojka, tiskový mluvčí České lékařské komory.

Průzkum také ukázal, že nejvíce preventivní péči zanedbávají lidé žijící v Praze. Na prohlídky nechodí dokonce 23 procent z nich. Nejčastěji pak Čechy od doporučených a pojišťovnou hrazených návštěv odrazuje nedostatek času, jak uvádí 26 procent dotázaných. To se nejčastěji týká vysokoškolsky vzdělaných lidí. Mladší lidé do 30 let, u kterých méně hrozí výskyt vážných chorob, pak nejčastěji uvádějí jako důvod svého nezájmu fakt, že od doktora stejně obvykle slyší, co už sami vědí: je třeba více sportovat či zdravěji jíst. Obava z toho, že by jim mohla být odhalena nějaká choroba, naopak důvodem k nechození na preventivní prohlídky není, uvádí ji jen 8 procent Čechů.

Více než polovina dotázaných nepotřebuje k účasti na preventivních prohlídkách žádnou speciální motivaci. Ostatní by pak k účasti na pravidelných preventivních prohlídkách přesvědčila možnost započítat si čas strávený na prohlídce do pracovní doby (12 procent) nebo získání finančního benefitu (12 procent). Lékaře by pravidelně začali navštěvovat také v případě, že by oni sami nebo někdo z jejich okolí prodělal závažnou nemoc (16 procent).

Ideální frekvence preventivních návštěv u lékaře je pak podle názoru 56 procent respondentů jednou ročně. Pět procent respondentů si myslí, že účastnit se preventivních prohlídek není nutné. Více než polovina respondentů se pak přiklání k názoru, že preventivní lékařské prohlídky a jejich benefity nejsou dostatečně propagované. Na Slovensku je přitom vztah k prevenci o něco lepší než u nás. Na prohlídky zde pravidelně nechodí jen zhruba desetina obyvatel a dalších pět procent si svou poslední prohlídku nepamatuje. Názor, že preventivní prohlídky nejsou důležité pak zastávají pouze dvě procenta Slováků.

Osvěta o zdravém životním stylu a prevence nemocí je smyslem nové preventivní a edukativní platformy AXA Health Keeper. Jejím cílem je motivovat širokou veřejnost k tomu, aby začala více přemýšlet o svém zdraví. Kombinuje užitečné funkce, které uživatele společně podporují na cestě za zdravějším životním stylem. Kromě možnosti připojení chytrých hodinek a fit náramků různých značek pro měření sportovních výkonů nabízí také zdravotní testy, osobní výzvy nebo tipy, jak na zdravější život. To vše na jednom místě na www.axahealthkeeper.cz.

O SKUPINĚ AXA

Skupina AXA je světovým lídrem v oblasti pojištění a správy majetku. Více než 160 000 zaměstnanců pečuje o 105 milionů klientů v 64 zemích celého světa. V Mezinárodních standardech účetního výkaznictví (IFRS) byly výnosy skupiny pro rok 2017 oceněny na částku 98,5 miliardy EUR, podkladové výnosy na 6 miliard EUR. K 31. prosinci 2017 měla společnost AXA pod správou aktiva ve výši 1 439 miliardy EUR. Americká depozitní podílní společnost AXA je rovněž uvedena na platformě OTC QX pod označením AXAHY.
Skupina AXA je zahrnuta do nejvýznamnějších mezinárodních indexů SRI, jako jsou Dow Jones index udržitelnosti (DJSI) a FTSE4GOOD. Je zakládajícím členem Finanční iniciativy OSN (UNEP FI), Principů udržitelného pojištění OSN (PSI) a signatářem Zásad odpovědných investic OSN.
AXA působí v České republice a na Slovensku prostřednictvím penzijní společnosti (na Slovensku pak přes doplňkovou důchodovou společnost a důchodovou správcovskou společnost), životní pojišťovny, pojišťovny (se zaměřením na neživotní pojištění), a investiční společnosti. Má více než 1,35 milionu aktivních klientů, přes 500 zaměstnanců a více než 119 miliard korun aktiv pod správou.
Tato tisková zpráva a informace byly zveřejněny společností AXA podle článku L. 451-1-2 francouzského Peněžního a finančního zákoníku a články 222-1 a násl. Obecná nařízení pro finančníky společnosti Autorité des marchés jsou k dispozici na internetových stránkách skupiny AXA Group (www.axa.com).
TATO TISKOVÁ ZPRÁVA JE K DISPOZICI TAKÉ NA WEBOVÝCH STRÁNÁCH WWW.AXA.CZ

 

 

Reklamy
Označeno tagem