Párkrát klikneš a jedu. Albert testuje robota, který vám přiveze nákup až ke dveřím

Albert v Nizozemsku zkouší další technologickou inovaci ve světě maloobchodu, která zlepší nakupování pro zákazníky. Nizozemský supermarket Albert začal testovat robota, který dokáže bez cizí pomoci doručit nákup z obchodu přímo až k zákazníkovi. Vše za pomoci mobilní aplikace. 

Robot umí najít správnou trasu díky speciální virtuální mapě. Senzory zajišťují, že se dokáže vyhnout jakýmkoliv překážkám. Vzhledem k pohybu v oblasti s vysokou koncentrací lidí je jeho rychlost omezená na osm kilometrů za hodinu. To odpovídá pomalejšímu běhu. Novinka, která je vyvíjena ve spolupráci s technologickou společností TeleRetail, dostala jméno Aitonomi. 

Testování se odehrává v rámci technologického kampusu v Eindhovenu, kde sídlí přes 185 technologických společností, institucí a start-upů. Podnikatelé, výzkumníci, studenti i ostatní návštěvníci a zaměstnanci si mohou pomocí mobilní aplikace objednat nákup z místního supermarketu Albert Heijn. Pracovníci prodejny pak vybrané produkty umístí do robota, který se vydá za zákazníkem lokalizovaným právě prostřednictvím aplikace. Zákazníci tak mohou nerušeně pracovat či studovat, zatímco oběd, svačina či drobný nákup míří přímo k nim. Když robot dorazí k zákazníkovi, ten ho může otevřít pouze pomocí mobilní aplikace. Krátké video, jak si robot Aitonomi vede v praxi, můžete zhlédnout zde.

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 27 let. První obchod, novodobý supermarket Mana, přivítal zákazníky 6. června 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. 
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců. 
  • „Stojí za to jíst lépe“ – to je motto Alberta, který vychází vstříc měnícím se potřebám zákazníků. Albert chce být pomocníkem při výběru potravin a ukázat zákazníkům ve všech svých obchodech, že jídlo je radost. 
  • Obchody Albert nabízí zákazníkům několik privátních značek: nejširší je řada Albert, která zahrnuje výrobky srovnatelné se značkovými, ale za nižší ceny; řada Albert Excellent nabízí špičkové produkty, které už zákazníci nemusí hledat ve specializovaných prodejnách. V řadě AH Basic jsou pak produkty denní spotřeby za skvělé ceny. 
  • Exkluzivně v Albertu najdou zákazníci produkty značky Česká chuť, která garantuje český původ, všechny výrobky této řady splňují definici české potraviny, kterou stanovuje Zákon o potravinách. Exkluzivní řada Nature’s Promise zahrnuje produkty, které vychází vstříc potřebám současných zákazníků i těch, kteří musí, či chtějí jíst bez lepku, laktózy nebo hledají veganské či bio výrobky. Novinkou v sortimentu vlastních značek je Albert Fresh Bistro. Jde nejen o ucelenou řadu výrobků, ale o celý unikátní koncept rychlého, ale zdravého stravování z kvalitních čerstvých surovin. V Albertu naleznou zákazníci také produkty americké módní značky Cherokee a kosmetiku Etos s více než stoletou tradicí. 
  • Produkty privátních značek Albertu se umisťují na předních příčkách spotřebitelských testů. Například Albert Quality Majonéza, Albert Olivový olej či Albert Datle sušené bez pecky vyhrály testování časopisu dTest. 
  • Albert chce zákazníkům přinášet vždy něco navíc, proto už v 90. letech, jako vůbec první maloobchodní řetězec, představil zajímavé věrnostní kampaně. Mezi ty nejoblíbenější patřily třeba Albertova zahrádka, která učila děti pěstovat různé rostliny, sběratelská akce o deskové hry od výrobce Hasbro či úspěšná kampaň Dětská knihovnička s oblíbenými pohádkovými knížkami od Albatrosu. 
  • V obchodech Albert mohou zákazníci využít program 100% garance kvality, který se vztahuje na téměř celý sortiment potravin, kosmetiku, drogerii i například na krmivo pro zvířata. 
Reklamy