Sportovní rubrika iDNES.cz z portfolia mediální skupiny MAFRA dnes slaví 20. narozeniny!

Píše se září 1999 a internetové zpravodajství se teprve začíná formovat. Celá redakce zpravodajského portálu iDNES.cz se vejde do kanceláře pět krát deset metrů. V jedné řadě stolů vedle sebe sedí šéfredaktor, zprávařka, ekonom i redaktor kultury. Naproti nim právě instalují nový stůl, pro sporťáka… Před dvaceti lety, 2. září 1999, vznikla sportovní rubrika iDNES.cz.

„Celoformátový sportovní web tehdy v českém prostředí prakticky neexistoval, a tak jsme svoji konkurenci viděli ve specializovaných serverech zaměřených na jednotlivé sporty,“ říká nynější zástupce šéfredaktorky iDNES.cz Jaroslav Beránek, který byl zakládajícím členem sportovní rubriky. „Bylo to náročné, ale myslím, že jsme tím položili základy úspěchu. Za dvacet let jsme si připsali prvenství v mnoha disciplínách a dodnes jsme zajímaví pro různorodé sportovní publikum.“ 

Už po čtyřech dnech existence rubriky proběhl vůbec první online rozhovor na českém internetu – s fotbalistou Patrikem Bergerem. Z online rozhovoru se brzy stal oblíbený žánr a do redakce začaly chodit významné osobnosti nejen sportu, ale také politiky, kultury, byznysu… 

Webové zpracování sportovního zpravodajství čtenáře bavilo a rubrika se rychle rozvíjela. Byl to právě portál iDNES.cz, který v roce 2007 odvysílal první ryze internetový přímý přenos z domácí fotbalové ligy a jako první také pravidelně přinášel sestřihy ze zápasů anglické Premier League.

Díky spojení redakčního týmu sporťáků deníku MF DNES a online portálu iDNES.cz na podzim roku 2012 k rychlému internetovému zpravodajství přibyly v ještě větší míře nadčasové publicistické texty – velké reportáže, rozhovory, analytické články. V současnosti vychází ve sportovní rubrice iDNES.cz každý den více než 50 textů. Největší zájem je logicky o ty z fotbalu a hokeje, následují tenis, biatlon nebo cyklistika.

„Klíčem k úspěchu je pravidelné informování o všech důležitých závodech a zápasech, a to přímo z jejich dějiště. Autentické zpravodajství čtenáři vždy ocení,“ říká vedoucí sportovní redakce Ondřej Trunečka.

Dvacáté výročí zastihlo redakci uprostřed velkého pracovního nasazení. Sportovní sezona vrcholí a reportéři jsou v centru dění. Tenisový specialista Karel Knap sleduje turnaj US Open, Miroslav Němý posílá reportáže z basketbalového mistrovství světa. Fotbaloví experti Jan Palička a Miloslav Novák se chystají na kvalifikační zápasy české reprezentace a Tomáš Macek má před sebou dvě reportážní cesty: na cyklistickou Vueltu a světový šampionát v atletice.

Už dnes se redakce připravuje na sportovní vrchol roku 2020, kterým budou olympijské hry. Početný redakční tým v Tokiu povede dlouholetý a respektovaný redaktor Tomáš Macek, pro něhož to bude už čtrnáctá olympiáda.

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,5 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,4 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,2 milionu čtenářů, což představuje 58,7 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,4 milionu reálných uživatelů.

Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty. 

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.

Reklamy