Plzeňský Prazdroj se připojil k evropskému memorandu o uvádění výživových údajů na obalech piv

Plzeň, 10. září 2019 – Spotřebitelé, kteří si kupují balená piva či cidery od Plzeňského Prazdroje, mají již dnes k dispozici údaje o jejich složení a energetické hodnotě. Nyní se Plzeňský Prazdroj spolu s dalšími pivovary skupiny Asahi Breweries Europe Group (ABEG), kam patří, připojil i k memorandu evropských pivovarů, které signatáře zavazuje nejpozději od roku 2022 uvádět informace o složení a kalorické hodnotě na obalech svých produktů. Memorandum podepsali koncem minulého týdne představitelé evropských pivovarů v bruselském sídle Brewers of Europe.

Memorandum má za cíl do roku 2022 sjednotit dosud rozdělenou praxi v uvádění údajů na obalech piv v rámci zemí Evropské unie. Týká se to nejen přesného složení, ale i energetické hodnoty nápojů. V celoevropském měřítku jsou údaje o složení k dispozici na obalu 4 z 5 piv a informace o kalorické (energetické) hodnotě zhruba na 6 pivech z 10. 

Prazdroj patří již nyní mezi evropské premianty. „Naše piva vaříme z prvotřídních surovin – vody, sladu, chmele a pivovarských kvasnic, tyto informace transparentně uvádíme na obalech v souladu s platnou českou legislativou. Nad její rámec již nyní ještě na obalech zveřejňujeme údaje o kaloriích na 100 ml. To platí pro všechna naše piva a cidery, která směřují na tuzemský trh i do dalších zemí Evropské unie,“ říká Drahomíra Mandíková, ředitelka firemní komunikace Plzeňského Prazdroje

Prazdroj detailní údaje uvádí proto, aby spotřebitelům usnadnil orientaci a výběr v nabídce jeho produktů. Spotřebitelé díky tomu mají jistotu, že toto české pivo, které si dopřávají, je vařeno jen z tradičních surovin a tradičním postupem a že si kupují špičkový výrobek. 

 Poznámky pro editory

  • S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Za pozitivní působení v oblasti společenské odpovědnosti získal v roce 2018 Plzeňský Prazdroj čtyři významná ocenění v soutěži Business pro společnost TOP odpovědná firma a stal se tak jednou z nejoceňovanějších českých společností v oblasti firemní odpovědnosti v České republice. 
Reklamy