TCL dosahuje dalšího rekordu v prodeji televizorů a za první pololetí roku 2019 prodala více než patnáct milionů kusů

Celkem prodáno 15,53 milionů kusů televizorů, což je meziroční nárůst o 17,9 % a druhé místo mezi výrobci televizorů s tržním podílem 14,3 %

Hong Kong/Praha, 12. září, 2019 – Společnost TCL Electronics (01070.HK), jeden z hlavních hráčů v odvětví výroby a vývoje televizorů pokračuje v růstu a hlásí výsledky za první pololetí roku 2019, které potvrzují expanzi této firmy na zahraniční trhy včetně Evropy a České republiky i Slovenska. Společnost TCL dosáhla za první pololetí 2019 obratu 22,72 miliard HK$ (Hongkongský dolar, dle aktuálního kurzu 2,6 miliard EUR), při čistém zisku po zdanění ve výši 1,37 miliard HK$. Obrat tak meziročně rostl o 8 % a ziskovost o 139,8 %

Celkový počet prodaných televizorů za uvedené období dosáhl rekordní hodnoty 15,53 miliony kusů, což je 17,9% meziroční nárůst a tržní podíl 14,3 % (zdroj Sigmaintell). Tyto výsledky řadí společnost TCL mezi výrobci televizorů na globálním trhu na druhé místo. Uvedené údaje zahrnují i televizory prodávané přímo pod značkou TCL, kterých se prodalo 10,31 milionů kusů, což představuje meziroční nárůst o 33,1 %. 

Prodeje televizorů na evropském trhu pod značkou TCL (včetně České republiky a Slovenska) zaznamenal meziroční růst 20,7 %. Na růstu se nejvíce podílely země, jako je Francie (+57,4 %), Německo (+161,1 %) a Itálie (+196,9 %). Ve Francii je TCL třetí nejprodávanější značkou televizí (zdroj GfK).

Na trzích Severní Ameriky si TCL udržuje vedoucí postavení. Prodeje televizí se značkou TCL rostly meziročně o 75 %. Podle tržního podílu dle objemu prodaných kusů byla značka TCL v USA druhá a v březnu 2019 skočila na první místo (zdroj NPD).

Rozvojové trhy zůstávají silné s meziročním růstem 28,8 %. Na růstu se nejvíce podílely země, jako je Indie (+ 216,8 %), Indonesie (+109,5 %), Argentina (+ 64,4 %) a Rusko (+52,0 %).

Situace na mezinárodních trzích zaznamenala růst prodeje v kategoriích od střední až po highendové televizory.

Podíl prodeje televizorů v kategorii Smart TV vzrostl v prvním pololetí na 88,2 % (82,4 % v prvním pololetí minulého roku).

Podíl prodeje televizorů 4K vzrostl v prvním pololetí na 43,6 % (34,9 % v prvním pololetí minulého roku).

Prodej televizorů 65 a větších vzrostl meziročně o 204,1 %.

Průměrná velikost prodaného televizoru v prvním pololetí tohoto roku byla 42,2 (v roce 2018 pak 41,3“)

Za uplynulé pololetí společnost TCL dokončila globalizaci svých výrobních kapacit a má nyní výrobní centra v Polsku, Mexiku, Indii, Vietnamu a Jižní Americe a také Číně. Celková výrobní kapacita mimo Čínu přesahuje 15 milionů kusů za rok, což je dostatečné pro uspokojení požadavků trhů v Severní Americe. Výrobní kapacita mimo území Číny také efektivně minimalizuje možná rizika obchodní války mezi Čínou a USA.

Společnost TCL uvedla v nedávné době na český a slovenský trh nové televizory s operačním systémem Android. Nové produktové řady chytrých televizí AndroidT V mají označení TCL EP64, TCL EP66 a TCL EP68. Na veletrhu IFA Berlín 2019 byly představeny nové modelové řady televizorů s rozlišením 8K a to TCL 8K QLED X a TCL 8K Mini LED pro rok 2020 a také tři nové modelové řady určené pro evropský trh čtvrtého čtvrtletí 2019 TCL X10 Mini LED TV, TCL X81 a TCL EC78.

###

Společnost TCL (01070.HK) je rychle rostoucí firma v odvětví spotřební elektroniky a hlavní hráč na poli výroby a vývoje televizorů. Společnost byla založena v roce 1981 v Číně a své aktivity má nyní na více než 160 trzích po celém světě. V roce 2018 společnost TCL obsadila druhé místo na globálním trhu televizorů. TCL se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu spotřební elektroniky od televizorů přes mobilní telefony až po produkty pro chytrou domácnost. Prostřednictvím strategie spojující AI x IoT se TCL snaží získat vedoucí postavení mezi společnostmi pro chytré technologie, které pomáhají zákazníkům prožívat chytrý a zdravý život. Další informace na: www.tcl.com

Reklamy
Označeno tagem