Pointě je rok. Online nakladatelská služba oslavila první výročí na trhu

Praha, 23. září 2019 – První rok fungování na českém trhu oslavila unikátní nakladatelská služba Pointa v úterý 17. září. Za sebou má dvacet osm úspěšných předprodejů, ve kterých se prostřednictvím crowdfundingu vybralo téměř dva a půl milionu korun od více než tří tisíc přispěvatelů. Vydala zatím patnáct knih a dva „pointí bestsellery“ už stihly realizovat i dotisky. Ve výrobě je aktuálně dalších patnáct titulů, do konce roku jich do distribuce půjde ještě sedm. Kromě toho se Pointa může chlubit nominacemi v mezinárodní soutěži Central European Startup Awards (kategorie Best Newcomer) a ve veřejném hlasování ankety Křišťálová lupa 2019 (kategorie Nástroje a služby).

„S uplynulými dvanácti měsíci mám spojených hned několik emocí: radost, pýchu, obrovský vděk a pokoru,“ uvedla na slavnostním setkání s autory, knižními profesionály a novináři CEO Pointy Veronika Mahdalová. „Pyšná jsem na celý tým Pointy i službu samotnou. A vděčná jsem všem, kteří do toho s námi šli. Autorů teď máme kolem sto sedmdesáti, zásadní jsou pro nás samozřejmě také knižní kolegové a v neposlední řadě čtenáři. Bez nich by knihy v crowdfundingovém modelu nemohly vycházet. Dosažená čísla nám ukazují, že na českém knižním a startupovém trhu skutečně bylo místo pro projekt, který knihy vydává trochu jinak a autorům pomáhá plnit literární sny.“

Jak nakladatelská služba funguje

Služba Pointa, která vznikla spoluprací company builderu Creative Dock a nakladatelského domu Albatros Media, loni do tradičního nakladatelského prostředí vstoupila s několika cíli: pomáhat začínajícím i etablovaným autorům s vydáním knihy a její distribucí, zjednodušit proces vydání knihy a propojovat autory, čtenáře a profesionály z knižních a mediálních oborů. Za rok fungování zastřešuje komunitu 170 autorů a 547 knižních kolegů různých profesí, mezi které patří například grafik, ilustrátor, korektorka, sazeč nebo redaktorka. 

Na platformě je nyní 172 knižních projektů v různých fázích životního cyklu, kterým každá kniha na Pointě projde. Začíná sestavením týmu, následuje crowdfunding, ve kterém o vzniku knihy rozhodnou čtenáři. Pointa autorovi pomáhá s přípravou na předprodej i předprodejovou kampaní. Když projekt uspěje, knižní tým se pustí do výroby knihy, během které může počítat s další podporou ze strany Pointy. Ta mu nakonec pomáhá i s distribucí v Česku a na Slovensku a s propagací knihy. Projekty i knihy už vydané zastupují pestrou škálu literárních žánrů a druhů, sahají od beletrie pro dospělé i děti přes poezii nebo komiks po non-fiction. Noví i zavedení čeští autoři tak zpestřují výběr v knihkupeckých regálech i v knižních e-shopech.

Lidský faktor a aktivní práce s autory

„Pointa není jen nakladatelská služba nebo online platforma. Je to specifický startup, který pracuje s výrazným lidským faktorem, a autor je pro nás opravdu klíčový. Pointa jako prostředník v celém procesu plní zásadní úlohu, také co se týče podpory autorů. Pro nás v Pointě, pro kolegy, autory a vlastně i čtenáře je to tak zcela nová zkušenost s propojením digitálního světa a něčeho tak osobního, jako je psaní a tvorba knih,“ popisuje Veronika Mahdalová.

V nakladatelském startupu na rozdíl od těch, které se věnují například pojišťovnictví nebo financím, příliš nefungují klasické cesty, jak lidi přivést na platformu, jako je rozdávání voucherů nebo slevových kódů. Za dobu fungování Pointy se ukázalo, že největší přidanou hodnotou je právě aktivní práce s autorem. „Náš servis směrem k autorům je už nyní na českém trhu unikátní a plánujeme ho nadále zlepšovat, obzvlášť se zaměřením na marketing knihy v průběhu předprodeje i po něm. Patří k tomu pravidelné workshopy a blogové články, konzultace a maximální podpora od týmu Pointy,“ dodává Mahdalová.

Sedm nových titulů do konce roku

Do distribuce letos doputuje ještě sedm nových knižních projektů, které úspěšně prošly předprodejem a jsou v různých fázích výroby. V říjnu to bude například interaktivní young adult román Cool Girl! autorky Leny Valenové, která ho představí také na festivalu HumbookFest 2019. V listopadu vyjde dystopický román Evy Grestenbergerové s názvem Zlo je rodu mužského o světě, kterému vládnou ženy, nebo výběr těch nejbizarnějších českých slov a slovních spojení Slova z pekla autorky Alexandry Kohoutové vycházející z jejího populárního instagramového účtu. V průběhu prosince se na pultech knihkupectví objeví kniha nutričních terapeutek z poradny Ne hladu Andrey Jakešové a Veroniky Pourové O výživě. Jde o zatím nejúspěšnější knižní předprodej v rámci Pointy, od přispěvatelů vybral 180 tisíc korun. Informace o všech knihách ve výrobě najdou čtenáři na webu Pointy.

Jsme online komunita. Kde nás najdete?

                                                    

Reklamy