Mastercard: Mobilní platby jsou návykové, 54 % uživatelů jimi platí všude, kde se dá

Praha 31. října – Více než polovina běžných uživatelů mobilních plateb jimi platí kdykoliv a kdekoliv je to možné. Ti na nich oceňují zejména to, že jsou praktické (70 procent), snadno se používají (52 procent) a šetří čas (40 procent). V placení mobilním telefonem spotřebitelům naopak brání hlavně nedostatek informací a psychologické překážky. Vyplývá to z aktuálního průzkumu společnosti Mastercard.

Třetina těch, kteří platí za zboží a služby prostřednictvím mobilního telefonu, tak činí pouze tehdy, když vyrazí ven bez peněženky, a čtvrtina mobilní platby využívá v pohodlí domova při nakupování na internetu. Nejrozšířenější platební aplikací je Google Pay, kterou má ve svém telefonu 51 procent uživatelů. Na druhém místě je aplikace Apple Pay, kterou používá necelá čtvrtina uživatelů mobilních plateb. Ti ale platí mobilním telefonem daleko častěji než uživatelé ostatních aplikací.  Mobilní placení bylo v tomto roce také konkurenční výhodou. Osm procent respondentů průzkumu zvažovalo změnu banky, protože ta jejich mobilní platby neumožňuje. Tři procenta tak již učinila.

„Rozvoj digitálních plateb prostřednictvím chytrých zařízení v kamenných obchodech a provozovnách patří mezi hlavní priority Mastercard pro rok 2020. I přes rychle rostoucí popularitu tato oblast stále skýtá velký potenciál, a to nejen u plateb prostřednictvím mobilních telefonů, ale i u nositelné elektroniky a dalších doplňků, kam patří náramky či prsteny. Další velkou výzvou je vzdělávání trhu, protože z průzkumu Mastercard vyplývá i to, že lidé mobilní platby nevyužívají mnohdy kvůli nízkému povědomí o výhodách a bezpečnosti tohoto způsobu placení,“ říká Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Drtivá většina lidí už nedokáže bez mobilu vůbec fungovat. Hned devět z deseti Čechů má mobilní telefon u sebe vždy. Jiné osobní věci je už řada z nás schopna krátkodobě postrádat. Třeba bez platební karty neodchází z domu 80 procent osob, stejné množství bez peněženky s hotovostí a 83 procent si při odchodu z domu zkontroluje, jestli má klíče. Celkem 15 procent Čechů uvedlo, že by je k mobilním platbám motivoval kvalitnější telefon, 13 procent postrádá lepší informace o tom, kdo má přístup k datům z platební karty v telefonu, a 12 procent by platilo mobilním telefonem, kdyby mělo lepší internetové připojení.

Některým lidem v používání mobilních plateb brání podle průzkumu společnosti Mastercard hlavně psychologické překážky. Téměř čtvrtina respondentů jako hlavní důvod, proč mobilem neplatí, uvádí, že mobilní platby neumí používat, a necelá pětina se obává, že udělá při placení chybu. A konečně 12 procent osob se nepovažuje za dostatečně technologicky zdatné.

O společnosti Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je jednička v oblasti inteligentních, pohodlných a bezpečných plateb. Provozujeme nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a teritoriích celého světa. Produkty a řešení společnosti Mastercard ještě více usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi. Sledujte nás na Twitteru @MastercardNews, připojte se k diskusi na CashlessPioneers Blog a přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv v Engagement Bureau.

Reklamy