Mediální skupina MAFRA je stále lídrem tiskového trhu. Tituly MAFRA významně bodují napříč segmenty

Aktuální výsledky čtenosti z národního výzkumu Media projekt za 2. a 3. čtvrtletí 2019 opět potvrdily silnou pozici mediální skupiny MAFRA na domácím tiskovém trhu. Svými tištěnými tituly pravidelně oslovuje 3,4 milionu čtenářů a drží se tak na špici mezi mediálními domy v České republice. Tituly MAFRA významně bodují napříč sledovanými segmenty: mezi deníky i celostátními zpravodajskými týdeníky, v rámci společenských časopisů, titulů zdarma, programových titulů i v časopisech životního stylu pro ženy, kde MAFRA čtenářsky dominuje.

Prostřednictvím deníků Mladá fronta DNES, Lidové noviny a Metro mediální skupina MAFRA oslovuje pravidelně 1,05 milionu čtenářů. 

Mladá fronta DNES je s 513 tisíci čtenářů na vydání aktuálně i nadále nejčtenějším zpravodajským deníkem. 

Deníku Lidové noviny (189 tisíc) se dlouhodobě daří udržet si vysokou afinitu vysokoškolsky vzdělaných čtenářů (40 %, index afinity 213), kteří oceňují speciální zájem o politiku, ekonomiku, kulturu a vzdělání, erudované komentáře, názory předních osobností z domova i ze světa a kvalitní přílohy. 

Metro (449 tisíc) zůstává v pozici nejčtenějšího deníku v Praze a zároveň nejčtenějšího deníku zdarma.

Týdeník TÉMA má v segmentu celostátních zpravodajských týdeníků dlouhodobě nejvyšší prodej tištěného vydání a svoji velmi silnou pozici potvrzuje meziročním dvouciferným nárůstem +12 % (na 192 tisíc). 

Týdeník Rytmus života tradičně obsazuje čelní místo mezi společenskými časopisy (410 tisíc).

Silnou pozici skupina MAFRA udržuje jak mezi nejčtenějšími tituly vůbec, kdy prostřednictvím týdeníku zdarma 5plus2 oslovuje 686 tisíc čtenářů, tak v dalších kategoriích: v segmentu titulů životního stylu pro ženy díky čtrnáctideníku Žena a život na první příčce (251 tisíc), mezi programovými tituly s vedoucím čtrnáctideníkem TV MAX (442 tisíc) i mezi časopisy o vaření (Chvilka v kuchyni – 97 tisíc) a bydlení a bytové kultuře (Tina Bydlíme – 56 tisíc).

Zdroj: Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 2. a 3. čtvrtletí 2019

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,4 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,4 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,1 milionu čtenářů, což představuje 58 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,4 milionu reálných uživatelů.

Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty. 

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.