Technologická firma 2N boří zažité stereotypy v HR. V roce 2020 chce zaměstnávat nejméně 30 % žen

Společnost 2N, největší světový výrobce IP interkomů se sídlem v České republice, spustila novou náborovou kampaň s cílem zvýšit zastoupení žen mezi svými zaměstnanci. V současné době pracuje ve firmě specializující se na IP přístupové systémy dohromady 87 žen, což je přes 25 % celkového počtu zaměstnanců. Na konci března 2020 by jich měla být až jedna třetina.

„Kampaň jsme spustili z prostého důvodu. Jako technologická firma vnímáme markantně vyšší podíl mužů v této oblasti a chceme to změnit. Máme totiž zkušenost, že smíšené týmy lépe fungují, jsou inovativnější, lépe komunikují a zaměstnanci jsou v nich spokojenější. Ženy jsou zkrátka i v technologických oborech nepostradatelné,“ vysvětluje Monika Rousová, personální ředitelka 2N. 

Odvětví roste, absolventky chybějí

Kampaň je pokračováním dlouhodobé snahy vytvářet ženám vhodné podmínky pro kariéru v oblasti IT a technologií. „Cílem je, aby se u nás mohly ženy realizovat i na vysloveně IT a technických pozicích, jako je vývoj a programování. Zde však bohužel narážíme na nepříznivou situaci – absolventek vysokých škol je v tomto oboru málo,“ naráží Rousová na problém, který pálí firmy i samotné vysoké školy. Řečí čísel Eurostatu, v roce 2016 bylo studentek ICT oborů (tj. informační a komunikační technologie) na českých vysokých školách necelých 15 % (evropský průměr byl 17,2 %), ještě nižší podíl žen bychom našli v tomto sektoru mezi zaměstnanci – pouhých 11,2 %. Celé odvětví přitom roste a predikce říkají, že v roce 2020 bude v EU chybět až 900 000 kvalifikovaných pracovníků ICT.

Podmínky pro kariéru i rodinu

2N vychází vstříc potřebám svých zaměstnankyň například poskytováním možnosti pracovat z domova či na zkrácený úvazek nebo flexibilní pracovní dobou, která se dá lépe skloubit s péči o rodinu. Převážně z žen je složený například tým UX oddělení. „Cílem oboru UX je vyslyšet požadavky klientů a empaticky reagovat na jejich současné i budoucí potřeby. To jde ženám výborně, umí naslouchat a jsou skvělými prostředníky mezi koncovými zákazníky a vývojáři,“ říká Rousová.

„Uvědomujeme si, že nízký podíl žen v technologických oborech je komplexní celospolečenský problém,“ komentuje generální ředitel společnosti 2N Michal Kratochvíl a dodává: „Chceme se podílet na tom, aby byl digitalizovaný a technologický svět i světem rovných příležitostí a ženy v něm netahaly za kratší konec. Současná kampaň je součástí této snahy.“  Společnost 2N zaznamenala v roce 2019 stabilní růst. V současné době zaměstnává celkem 341 lidí, v rámci náborových kampaní toto číslo roste až o 50 lidí ročně.

O společnosti 2N Telekomunikace a.s.

2N je přední evropská firma zabývající se vývojem a výrobou produktů z oblasti IP interkomů a přístupových systémů. Podle zprávy IHS je největším světovým výrobcem IP interkomů, významným inovátorem je též v oblasti IP přístupových systémů, IP audia a IP výtahových komunikátorů. Společnost byla založena v roce 1991 v České republice a má sídlo v Praze. Nyní má 2N více než 340 zaměstnanců a pobočky v USA, Velké Británii, Německu, Francii, UAE, Austrálii a Itálii, disponuje též širokou distribuční sítí po celém světě. V roce 2016 se společnost 2N stala součástí globální skupiny Axis Group.