Sektor volného času a zábavy motivuje spotřebitele ze střední a východní Evropy k opuštění světa online nákupů a vydat se do nákupních center

Mapic, 13-15. listopadu, 2019 – Podle nového výzkumu CEE od společnosti Colliers International, který se zaměřuje na zábavní sektor ve 13 zemích střední a východní Evropy, v nabídce pro volný čas v nákupních centrech dominují multiplexová kina a fitness kluby, ale do mixu se přidávají i další koncepty. Čeští spotřebitelé utratí nejvíce za rekreaci a kulturu, průměr je 38,23 EUR / měsíc.

Mezi hlavní zjištění zprávy patří:

Dynamický růst zábavního průmyslu

Zábavní průmysl je jedním z odvětví, která se v posledních několika letech dynamicky rozvíjí. Developeři a majitelé nákupních center si stále více uvědomují, že inovativní a atraktivní nabídka zábavy je nezbytnou součástí každého nákupního centra, bez ohledu na jeho geografickou polohu..

V nákupních centrech dominují multiplexy a fitness kluby

Z uvedených údajů vyplývá, že v nákupních centrech ve 13 zemích střední a východní Evropy máme více než 452 kin a multiplexů, z nichž nejvyšší byl zaznamenán v Polsku (přes 125). Ve většině zemí regionu stále dominuje jak řetězce kin, tak místní kina vlastněná domácími operátory. Příkladem provozovatele kina je polský Helios, který je lídrem v počtu multiplexů v Polsku.

Kevin Turpin, regionální ředitel průzkumu trhu pro CEE dodává: „Mnoho zemí, jako je Česko, Bělorusko, Maďarsko, Bulharsko, Chorvatsko nebo Rumunsko, udržuje malá místní kina, která jsou nedílnou součástí kultury a tradic regionů. Jejich práce je podporována granty z rozpočtů místní samosprávy “.

Unikátním konceptům se daří dobře

Navzdory skutečnosti, že na trhu zábavy v nákupních centrech dominují hlavně multiplexy a fitness kluby, některé země mají charakteristické koncepty pouze samy pro sebe; které se v jiných zemích nenacházejí nebo téměř nenacházejí, jako například:

  • Polsko – taneční škola např. Egurolla Dance Studio
  • Česko – wellness centra např. Saunia
  • Slovensko, Lotyšsko, Bělorusko – kasína, např. Casino Olympic

Kdo se rád baví nejvíce?

Ze všech obyvatel zemí střední a východní Evropy investují Češi nejvíce do rekreace a kultury, průměr je 38,23 EUR / měsíc, dále Lotyšsko (35,6 EUR), Slovensko (22,46 EUR) a Polsko (17,89 EUR).

Nejnižší hustota nájemců představujících sektor zábavy a volného času v nákupních centrech (s ohledem na počet obyvatel na jednoho nájemce ve středu) vypadá následovně:

  • Kino / multiplex – Bělorusko
  • Fitness kluby – Albánie
  • Dětské koutky – Česko

-Konec-

Colliers International

Colliers International Group Inc. (NASDAQ: CIGI; TSX: CIG) je přední globální společnost nabízející poradenské služby v oblasti komerčních nemovitostí a investičního managementu. Působí
v 68 zemích světa a zaměstnává více než 14 000 odborníků. Colliers je nejrychleji rostoucí veřejně obchodovaná globální společnost zabývající se realitními službami a investičním managementem, přičemž její korporátní tržby v roce 2018 činily 2,8 mld. dolarů (3,3 mld. dolarů, včetně přidružených společností). Za vedení Colliers odpovídá více než 20 let tým zkušených expertů, který stakeholderům společnosti prokazatelně zajišťuje přes 40 % ročních výnosů. Prostřednictvím své platformy služeb pro management investic spravuje aktiva světově nejuznávanějších institucionálních realitních investorů v hodnotě více než 26 mld. dolarů.

Aktuality ze světa Colliers International najdete na webové adrese Colliers.com i našem Twitteru (@Colliers EMEA) nebo LinkedIn. Novinky pro Českou republiku najdete na našich českých stránkách Colliers.cz.