Vánoční sezóna pro PPL začíná. Jak je připravena?

I v letošním roce PPL předpokládá nárůst počtu balíků oproti loňské sezóně, a to
o 10 %. V tomto období se zvyšují denní objemy zásilek až o 50 % oproti průměru ve zbytku roku. Vánoční dárky byste letos měli objednat nejpozději 16. 12. Jako ideální způsob pro zrychlení dopravy společnost doporučuje doručení do výdejních míst – PPL Parcelshopů. 

PPL odhaduje, že letos během listopadu a prosince odbaví celkově o 10 % více zásilek než v loňském roce. Meziroční růst očekává zejména u zásilek objednávaných z e-shopů. Oblíbenost pořizování vánočních dárků přes internet totiž neustále stoupá a společnost
u tohoto segmentu B2C očekává o 20 % více přepravených zásilek oproti minulému roku.

„V loňském roce jsme doručili historický počet zásilek v jednom dni, a to 19. 12. 2018. Jednalo se o 202 038 zásilek. Letos očekáváme největší nápor 17. a 18. prosince a pravděpodobně se tomuto číslu opět přiblížíme. Pro letošek bychom měli být schopni do Vánoc doručit balíky, které přijmeme do 16. prosince. V době adventu pak uplatňujeme systém first in-first out,
a nejdříve doručujeme zásilky podané jako první. Pokud se stane, že balík nedorazí do 23. 12., příjemce jej může očekávat nejdříve 30. 12. Na 27. 12. je totiž letos stanoveno provozní volno,“ vysvětluje Petr Horák, Managing Director PPL CZ & DHL Parcel Slovensko.

Společnosti se letos daří držet kvalitu doručení do druhého dne přes 95 % a ráda by toto číslo udržela i přes sezónu. Vysokou kvalitu potvrzuje i projevená důvěra zákazníků společnosti. PPL totiž čerstvě obhájila titul Nejdůvěryhodnější značka roku 2019 v kategorii Balíkové služby.

Balíčky si ideálně pošlete do PPL Parcelshopů

PPL doporučuje příjemcům nechat si před svátky zaslat balíky do výdejních míst – PPL Parcelshopů, kde si mohou zásilky vyzvednout v čas, který se jim zrovna hodí, třeba
i o víkendu. Dodání do výdejních míst představuje rychlejší a efektivnější variantu doručení, což právě v tuto dobu zákazníci ocení. V současnosti je k dispozici více než 1 850 PPL Parcelshopů.

„Oblíbenost zasílání balíků do výdejních míst neustále stoupá, z tohoto důvodu síť PPL Parcelshopů neustále rozšiřujeme stejně tak, jako navyšujeme kapacity u stávajících partnerských míst. Nedávno jsme dokonce otevřeli první firemní PPL Parcelshop na stanici metra Bořislavka, jehož hlavní funkcí je čistě zpracování balíků. V sezóně předpokládáme nárůst doručení do PPL Parcelshopů oproti zbytku roku až o 50 %. Zároveň čekáme, že v letošní sezóně doručíme skrz PPL Parcelshopy o 15 % více balíků oproti loňsku,“ doplňuje Horák.

Společnost je na sezónu připravena, funguje 7 dní v týdnu

Společnost v tomto roce investovala do rozšíření válečkových, pásových a teleskopických dopravníků, které zajíždějí do nákladového prostoru dodávek, a tím zrychlují a zefektivňují proces zpracování balíků. To ale není vše. „Neustále pracujeme na aktualizaci a vylepšování klientských a zákaznických aplikací, pilotujeme online chat zákaznického servisu
a dovybavujeme řidiče skenery a platebními terminály. Během celého roku doplňujeme
a stabilizujeme tým PPLáků a od října intenzivně nabíráme brigádníky, abychom měli dostatek pracovních sil k zvládnutí extrémních objemů. Právě v době okolo Vánoc představují sezónní pracovníci základ úspěchu. I letos máme domluveny nedělní svozy a doručení s vybranými zákazníky, abychom maximálně rozložili vytěžování našich kapacit. Fungujeme tak 7 dní v týdnu,“ popisuje Horák.

Počet řidičů stoupá v sezóně až o 45 %, u brigádníků roste o 60 %

Průměrný počet řidičů, rozvážejících balíky mimo sezónu, činil letos kolem 1 100 osob. V sezóně předpokládá PPL zvýšení počtu vozů o 200, v nejsilnějších dnech až o 400. „Momentálně je situace taková, že nám stále v několika regionech pracovní síly chybí, ale pouze minimálně. Věříme, že letošní sezónu zvládneme bez větších komplikací. Dostatek brigádníků v provozu pak máme zajištěn zejména ze strany agentur, které jsou letošní rok dobře připraveny,“ podotýká Kamila Šandová, HR ředitelka společnosti PPL CZ s.r.o.

Jak mohou v sezóně k včasnému doručení zásilek přispět e-shopy?

PPL se snaží dlouhodobě edukovat své klienty, jak mají zásilky připravovat, aby byly snadno a rychle doručeny. V kostce se jedná o lepení kvalitně vytištěných etiket na vrchní stranu balíku s tím, že jejímu načtení nic nebrání – folie, páska, igelit, rozmazaný tisk apod. Dále doporučuje balení do kvalitních kartonových krabic (ne sáčků apod.), poskytnutí kontaktu na příjemce
a odesílání dat vždy i elektronickou formou. Na webových stránkách ZDE navíc e-shopy naleznou kompletního průvodce, jak zásilku ideálně zabalit. Šetřit by se mimo jiné nemělo na výplňových materiálech.

Příští rok PPL oslaví 25 let a plánuje řadu aktivit

V následujícím roce čeká PPL oslava 25 let. Jedná se o velké téma, které bude doprovázeno řadou aktivit a akcí pro partnery, klienty i zákazníky. Nadále pak počítá s otevřením dalších firemních PPL Parcelshopů. V plánu jsou také vylepšení v oblasti provozních technologiích
a inovace na poli komunikace se zákazníky a příjemci. 

O společnosti PPL

Společnost PPL CZ je součástí divize DHL eCommerce Solutions a na tuzemském trhu představuje předního poskytovatele přepravních služeb pro firmy a podnikatele. Nabízí však
i služby pro soukromé osoby se službou Balík pro Tebe. PPL CZ se specializuje na balíkovou přepravu po ČR a do celé Evropy. Společnost zaměstnává bez mála 700 pracovníků a 1 600 řidičů, kteří doručí více než 31 milionů zásilek ročně. Disponuje 16 balíkovými depy a rozsáhlou sítí výdejních a podacích míst – PPL Parcelshopů, kterých je více než 1 800 po celé České republice. 

DHL eCommerce Solutions je součástí skupiny Deutsche Post DHL Group, která je přední světovou poštovní a logistickou společností. Skupina spojuje lidi a trhy a umožňuje globální obchodování. DPDHL Group zaměstnává přibližně 550 000 lidí ve více než 220 zemích
a teritoriích po celém světě, díky čemuž je jedním z největších soukromých zaměstnavatelů na světě.

 

Označeno tagem