Novou šéfredaktorkou časopisu Žena a život z portfolia mediální skupiny MAFRA bude od ledna Zuzana Zbořilová

Tým časopisu Žena a život, který už 25 let vnáší prvky světových trendů do života neobyčejných českých žen, povede od 1. ledna 2020 nově jmenovaná šéfredaktorka Zuzana Zbořilová. V rámci rozvoje lifestylového portfolia mediální skupiny MAFRA také dochází ke změnám ve struktuře inzertního týmu.

„Zuzanu jsem si vybrala zejména pro její schopnost dokonalé empatie a napojení se na potřeby našich čtenářek. Maximálně také oceňuji její ekonomické znalosti redakčního a vydavatelského zázemí,“ říká Etela Lukeš Fiantová, publisherka lifestylového portfolia mediální skupiny MAFRA.

V časopisech životního stylu pro ženy mediální skupina MAFRA čtenářsky dominuje. Čtrnáctideník Žena a život je, dle výsledků národního výzkumu čtenosti Media projekt za 2. a 3. čtvrtletí 2019 lídrem v kategorii časopisů životního stylu pro ženy. Každé vydání si přečte 251 tisíc čtenářek a čtenářů.

 „Chtěla bych do časopisu vnést kus své energie a pozitivního náboje. Těším se, že na pozici šéfredaktorky zúročím své dlouholeté zkušenosti z oblasti lifestylu a vydávání časopisu,“ uvádí ke svému jmenování Zuzana Zbořilová a doplňuje: „V koncepci titulu nedojde k žádným dramatickým změnám. Nadále budeme vytvářet časopis plný příběhů pro ženy, které chtějí žít, nebo už žijí svůj sen.“ 

Změn doznala také struktura inzertního týmu pro titul Žena a život. Prodej inzerce byl nově začleněn pod divizi Lifestyle, kterou i nadále povede Karolína Heligrová. „Začlenění časopisu Žena a život do jednoho obchodního týmu pro lifestyle je logickým vyústěním jeho vnímání a stabilní pozice na trhu. Umožní nám to lépe cílit nabídky pro klienty. Stejně tak dochází k začlenění titulů pro muže – Esquire, Top Gear a Speed,“ upřesnila ke změnám Karolína Heligrová.

Speciální inzertní projekty pro časopis Žena a život spolu s ní nově zastřeší Kristýna Motrincová, která tak rozšíří své stávající lifestylové portfolio.   

V rámci týmu Ženy a život je také jako Head of team inzerce nově jmenována Markéta Rysková, dosavadní account manažerka titulu.

V rámci rozvoje lifestylového portfolia mediální skupiny MAFRA, které zahrnuje tituly Harper´s Bazaar, Cosmopolitan, Esquire, Dolce Vita a nyní Žena a život, vznikly také nové pozice, které reflektují aktuální potřeby v daném segmentu. Jednou z těchto pozic je Specialistka sociálních sítí, které se věnuje externistka Lea Gürtlerová. Zaměří se zejména na zvyšující se nároky čtenářů a klientů, pokud jde o prezentaci na Instagramu.

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,4 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,4 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,1 milionu čtenářů, což představuje 58 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,4 milionu reálných uživatelů.

Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty. 

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.